zakladam, ze mowimy o oryginalnym telefonie audi D3.
wszystkie funkcje sa wyswietlane na FIS-ie i monitorze MMI.
modul tel. wystepuje w 2 wersjach
1. Przygotowanie do montazu telefonu (Bluetooth) z zestawem głosnomówiacym (kod 9ZF)
2. Telefon samochodowy (Bluetooth) ze słuchawka bezprzewodowa w podłokietniku (kod 9ZW)
(mozna sie jeszcze pokusic o dodatkowe podzialy na MMI 2G i MMI 3G, oraz kod 9ZW moze wystepowac bez sluchawki telefonicznej)
1. kod 9ZF
modul, ktory moze byc polaczony z telefonem komorkowym przez BT lub poprzez specjalna kolyske firmowana znakiem Cullman. kolyska jest montowana pod podlokietnikiem. olbrzymia zaleta tej kolyski to jak wszystkim wiadomo, ze komorka jest ladowana podczas jazdy, nie ma szkoldiwych fal B w samochodzie, no i oczywiscie komorka korzysta z anteny zewnetrznej samochodu.
instalacja jest prosta:
- modul telefoniczny (4e0 910 336 m),
- okablowanie w samochodzie
- odpowiednie zakodowanie urzadzen samochodu
- mikrofon w panelu oswietleniowym
- antena BT
- antenta gsm (przy wzmacniaczach antenowych - tylna szyba) i chyba jeszcze antena gsm zawiera sie w antenie zewnetrznej (sharkfin)
tutaj trzeba dodac, ze tak polecana przeze mnie kolyska do niczego sie nie nadaje, producent zatrzymal sie na modelach telefonow z roku 2006. nie sadze, aby ktos jeszzcze uzywal takich telefonow. a wiec jesli nie zamierzasz korzystac z kolyski (nie masz starego modelu telefonu) to pozostaje Ci lacznosc BT. a jesli lacznosc BT wtedy zupelnie nie potrzbna jest antena gsm przy wzmacniaczach i wymina anteny zewnetrznej. dlaczego ? otoz ten modul telefoniczny nie wykorzystuje anten samochodowych przy lacznosci BT. jest do tego wykorzystywana integralna antena telefonu komorkowego. a wiec wylania sie tutaj wada tego roziwazania: nie korzystamy z dobrodziejst zewnetrznej anteny - mamy slabszy zasieg (sygnal musi sie przebic przez karoserie, ktora jest niedoskonalna wersja klatki faraday'a)
2. kod 9ZW
rozbudowana wersja kodu 9ZF
wersja a) ze sluchawka telefoniczna audi:
modul telefoniczny wspolpracuje ze sluchawka telefoniczna audi. do tej sluchawki wkladasz sim i masz telefon w samochodzie. oczywiscie jes mozliwosc rozmowy przez oryginalne glosniki samochode, albo prowadzenie dsykretnych rozmow przez ta sluchawke.
wady: trzeba miec 2 karty sim z tym samym numerem telefonu (w Polsce chyba tylko era tandem). pozostale wady opisywalem w watku:
http://a8team.pl/topics27/3564.htm?sid= ... 6c4030824f
instalacja:
- modul telefoniczny (4f1 910 336 b),
- okablowanie w samochodzie
- mikrofon w panelu oswietleniowym
- odpowiednie zakodowanie urzadzen samochodu
- antena BT
- antenta gsm (przy wzmacniaczach antenowych - tylna szyba) i chyba jeszcze antena gsm zawiera sie w antenie zewnetrznej (sharkfin)
wersja b) bez sluchawki telefonicznej audi:
polaczenie z telefonem komorkowym wylacznie poprzez BT. niektorzy powiedza, ze niczym sie nie rozni od zestawu nr 1 (kod 9ZF). warto jednak przytoczyc roznice, bowiem sa one z mojego punktu widzenia istotne.
wersja b1. polaczenie BT z telefonem komorkowym moze odbywac sie poprzez rSAP (remote SIM Access Profile). telefon przechodzi w stan uspienia, wszystkie jego funkcje przejmuje samochodowy modul telefoniczny. a wiec duza oszczednosc baterii. co wiecej telefon musi korzystac wtedy z anteny zewnetrznej ( a wiec roznica wobec 9ZF). lepszy zasieg. konieczna instalacja anten samochodowych
wersja b2. polaczenie BT z telefonem moze sie odbywac na identycznych zasadach jak z modulem 9ZF (opisalem wczesniej). wtedy nie potrzeba instalacji anten gsm w samochodzie.
uwaga dla telefonow nokia z systemem symbian, nie jest mozliwe wyswietlanie ostatnich rozmow, odrzuconych i ksiazki telefonicznej nokii. mozna oczywsice stworzyc wlasna ksiazke tel (przycisk NAME na konsoli mmi). w przypadku MMI 3G nokie z symbianem wyswietlaja wszystkie informacje. ale tego tutaj nie opisywalem.
mam nadzieje, ze jest to pomocne