Strona 1 z 1

[D2 FL ALL ] Niedomagające wycieraczki.

: 11 lut 2011, 09:22
autor: 123mielony
Witam.
Mam taki problem dzisiaj rano włączyłem wycieraczki i tak jak by je ktoś trzymał,bardzo powoli doszły do połowy szyby i zatrzymały się i zero reakcji.Cofnąłem je ręką i dalej to samo tak jak by miały za duże tarcie po szybie,po podniesieniu do góry i włączeniu wszystko działa.Opuściłem na szybę i niby działa,o co chodzi czyżby kończył się silniczek od wycieraczek.

: 11 lut 2011, 10:11
autor: salaj11
kolego masz pozacierane trzpienie trzeba rozebrac wszystko i wyczyścić

miałem tak w a4 b6 dosłownie stały i do tego bardzo wolno pracowały

na a6 jest instrukcja http://www.a6klub.pl/a6-c5-all-drgajace ... t11931.htm

bede moze to robił w swojej w niedziele to zrobie fotostory

na a4 team jest chyba ze zdjęciami fotostory

: 11 lut 2011, 11:30
autor: 123mielony
Dzięki kolego za info,a nie orientujesz się jak to jest w ósemce z wyjęciem tego mechanizmu na zewnątrz trochę tam ciasno.

: 11 lut 2011, 11:44
autor: pioter

: 11 lut 2011, 12:45
autor: 123mielony
Dzięki widziałem ten temat,ale nic w nim nie ma o demontażu tego mechanizmu ale widzę że Ty już to przerabiałeś to powiedz mi czy to wszystko rozbierałeś wyjmowałeś czy jakoś na samochodzie działałeś.

: 11 lut 2011, 12:49
autor: robertas
Cały mechanizm jest przykręcony do budy bodajże na 6 srub na kluczyk 13tke, ja wyjmowałem mechanizm u mnie bo też myślałem że mi sie zatarł... troche gimnastyki i da sie go wyciągnąć... z tym że u mnie okazało sie że na kostce tracił sie styk, bo była cała zaśniedziała...Wyczyściłem i śmigają jak ta lala :-D

: 11 lut 2011, 13:10
autor: salaj11
podszybie musiałes zdejmowac?

: 11 lut 2011, 13:14
autor: sebos17
U mnie efekt podobny był w A6 C4, w A8 zrobiłem to samo profilaktycznie. Cały mechanizm wyciągasz na zewnątrz. W moim przypadku największe opory w trakcie pracy wycieraczek stawiał element do którego jest przymocowane ramię wycieraczki. Musisz ściągnąć z niego zawleczkę zabezpieczającą, pamiętaj że pod nią jest gumowy oring który zabezpiecza teoretycznie dostawanie się wody do mechanizmu. Po tym zabiegu wyskoczy do dołu trzpień który u mnie był bardzo brudny i już trochę podrdzewiały. Papier wodny w rękę w zależności od stopnia zabrudzenia dopierasz granulację, i kończysz na papierku około 600 -800. Podobnie warto wyczyścić gniazdo w którym chodzi ten trzpień. Następnie w odwrotnej kolejności składasz. Na trzpień i do gniazda nałożyłem dobrej jakości smar który niby nie jest wypłukiwany przez wodę (chyba motip). Jeżeli oringi masz już wyrobione warto poszukać nowych, ja znalazłem w sklepie motoryzacyjnym, wystarczy jakieś dobrać. Składasz wszystko, patrz tylko aby zawleczka wskoczyła w rowek.

Następnie zabrałem się za powierzchowne czyszczenie reszty mechanizmu oraz przesmarowałem całość. Później zamontowałem w samochodzie i do dzisiaj wycieraczki latają jak oszalałe :-P

Jak będziesz miał jakieś pytania to pisz.

p.s. warto przy okazji posprzątać pod plastykami oraz udrożnić kanały odpływowe z podszybia. Niby u mnie szyby nie parowały, jednak śmiecia jest tam co nie miara czego nie widać bez rozbierania całości.

p.s. 2 zdejmujesz oczywiście ten plastik/podszybie. Musisz odłączyć wężyki do spryskiwaczy. Ma to też swój plus - ja wszystko przedmuchałem ;-) teraz spryskiwacze działają dużo lepiej.

: 11 lut 2011, 13:21
autor: 123mielony
Wielkie dzięki za pomoc,jutro pewnie się za to wezmę i zobaczę co z tego będzie.

: 11 lut 2011, 13:26
autor: sebos17
123mielony pisze:Wielkie dzięki za pomoc,jutro pewnie się za to wezmę i zobaczę co z tego będzie.
Nie ma za co, powodzenia :mrgreen:

: 11 lut 2011, 17:08
autor: pioter
Pół godziny roboty tylko trzeba delikatnie to robić żeby czegoś nie ułamać jak będziesz rozbierał mechanizm . Jeszcze zwróć uwagą przy składaniu podszybia żeby w miejscu gdzie się styka z szybą żeby było czyste i żadnego ziarenka piasku nie było widać bo można się zdziwić że szyba nagle pękła .

: 11 lut 2011, 20:37
autor: 123mielony
Nie wytrzymałem do jutra,czepiłem się tego dzisiaj i już po zabiegu wszystko rozebrane umyte i nasmarowane zupełnie inaczej pracują dużo lżej ,teraz zobaczymy czy to pomoże czy nie.Jeszcze raz wszystkim wielkie dzięki.