Strona 1 z 2
[S8 D2 99 LPG] Pompa wspomagania zaczęła kuleć
: 18 mar 2011, 19:27
autor: lunizS8
Witam,
od dwóch dni zauważyłem większy opór na kierownicy przy manewrowaniu parking itp. problem znika jak obroty silnika są większe a czasem wcale go nie ma...
godziny pompy są policzone czy jest jakaś inna diagnoza?
pozdrawiam
: 18 mar 2011, 21:12
autor: nynek16
sprawdz olej czy go masz jak mało to dolej wydaje mi sie że pompa raczej by wyła albo coś w tym stylu jakby sie coś z nią działo niedobrego i efekt bylby stały może byc wina oleju albo listwy popatrz czy nie masz gdzieś wycieku jakiegos..
: 18 mar 2011, 22:04
autor: lunizS8
ok, dzięki za rade
: 19 mar 2011, 09:35
autor: labul82
GDYBYS MIAŁ ZAMIAR WYMINIAĆ POMPĘ WSPOMAGANIA TO RADZE SZUKAC UŻYWANEJ NA ALLEGRO ORYGINALNEJ BO JA WSTAWIŁEM JAKIS ZAMIENNIK ZA 300 ZŁ I BYŁA MASAKRA. NIE POLECAM!
[ Dodano: 2011-03-19, 09:36 ]
A MIAŁEM TO SAMO W TYM SAMYM ROCZNIKU CO TY D2 1999 PO LIFCIE
: 19 mar 2011, 11:32
autor: pioter
Coś się Ci wcisnęło . Taki klawisz z lewej strony trzeci od dołu .
: 19 mar 2011, 11:39
autor: lunizS8
labul82 pisze:GDYBYS MIAŁ ZAMIAR WYMINIAĆ POMPĘ WSPOMAGANIA TO RADZE SZUKAC UŻYWANEJ NA ALLEGRO ORYGINALNEJ BO JA WSTAWIŁEM JAKIS ZAMIENNIK ZA 300 ZŁ I BYŁA MASAKRA. NIE POLECAM!
[ Dodano: 2011-03-19, 09:36 ]
A MIAŁEM TO SAMO W TYM SAMYM ROCZNIKU CO TY D2 1999 PO LIFCIE
no własnie już szukałem wstępnie i są nawet nowe po 200zł, ale pierwsze skojarzenie - pochodzi tyle ile jest warta
: 19 mar 2011, 14:59
autor: Mucholejkolator
Ja mam taka za 200 zł z Allegro i hula bez problemu, zależy na co się trafi chyba. Też się bałem zakładać chińszczyznę ale zaryzykowałem i jest ok na razie, na razie, odpukać ;-)
: 20 mar 2011, 10:57
autor: 123mielony
lunizS8 a może servotronic poległ,bo jak by to była pompa to tak jak kolega nynek16 pisał że pompa jak ma za słabe ciśnienie to zaczyna wyć.Co do tego zaworu servotronic to bardzo często się zdarza że coś z zasilaniem nie domaga np.przełamany przewód i nie działa.Trochę lipa bo żeby to sprawdzić to trzeba wyjąć całą przekładnię niestety, a to nie jest takie proste :-( .
: 20 mar 2011, 12:56
autor: lunizS8
123mielony pisze:lunizS8 a może servotronic poległ,bo jak by to była pompa to tak jak kolega nynek16 pisał że pompa jak ma za słabe ciśnienie to zaczyna wyć.Co do tego zaworu servotronic to bardzo często się zdarza że coś z zasilaniem nie domaga np.przełamany przewód i nie działa.Trochę lipa bo żeby to sprawdzić to trzeba wyjąć całą przekładnię niestety, a to nie jest takie proste :-( .
hmm no właśnie lipa jeżeli to będzie servo, ale muszę to jeszcze dokładnie zdiagnozować
Dwa tyg.temu wymieniałem pompę paliwa i to niedomaganie wspomagania zaczęło się krótko po tym
123mielony nie idzie się dostać do modułu bez wyciągania całej przekładni?
: 20 mar 2011, 20:13
autor: 123mielony
Raczej się nie da,tam jak wiesz jest strasznie ciasno a zawór serworonic jest w samej główce przekładni i w dodatku jak patrzysz przez nadkole od strony kierowcy to zawór jest z tyłu główki.Nawet bardzo zgrabne rączki nie mają szans tam dotrzeć.
: 18 kwie 2011, 10:19
autor: SERGIO
To u mnie chyba robi się to samo. Też mam servotronic i w weekend przy ostrym kręceniu zauważyłem, że wspomaganie zaczyna niedomagać tak jakby przestawało działać i ciężko kręci się kierownicą. Jak kręcę wolno lub dodam gazu idzie lżej. Nie wiem czy to pompa wspomagania czy servo? Nie wymieniałem jeszcze płynu wspomagania a autko mam już dwa lata więc nie wiem od czego zacząć :?:
: 18 kwie 2011, 17:26
autor: 123mielony
SERGIO jak nie wymieniałeś jeszcze płynu to ja bym zaczą właśnie od wymiany płynu,jak by chciało pomóc to zawsze to mniejszy wydatek niż wymiana pompy.
: 18 kwie 2011, 19:45
autor: PIOTREK77
właśnie najpierw wymiana i porządne płukanie całego układu bo odkładają się drobiny wody i stad te kłopoty jak dawno płyn nie zmieniany 8-)
tak przynajmniej myślę :roll:
: 19 kwie 2011, 08:23
autor: SERGIO
No tak też myślałem że najprościej zacząć od płynu. W bagażniku leży już FEBI 06162 i czeka na wymianę. Kupiłem więcej z myślą o przepłukaniu układu zobaczymy jakie będą efekty.
Tak na marginesie zauważyłem że mam delikatny luz na maglu, dostać się do śruby regulującej luz to chyba graniczy z cudem, bynajmniej tak mi się wydaje. Może robił już to ktoś i podpowie jak zabrać się do tego. Objaw chyba dobrze zdiagnozowałem bo jak ruszam szybko prawo lewo, krótkie ruchy to słyszę stuki.
: 19 kwie 2011, 08:57
autor: 123mielony
SERGIO tak te stuki to luz na maglu,osobiście nie kręciłem ale przy mnie mechanik to robił co prawda mięso leciało strasznie że nie ma dostępu ale jakoś tam się dostał bez odkręcania czegokolwiek.