Witam. Bardzo proszę drogich forumowiczów o nagranie dla mnie filmiku jak załączacie xenony. Bardzo proszę ponieważ jest to mi niezmiernie potrzebne . Najlepiej w jakimś ciemniejszym miejscu i gdy będą "zimne" ochłodzone lub nie wiem jak to nazwać. Chodzi mi o taki filmik
Tylko żeby załączyć xenony i zostawić aż się do końca rozjaśnią itd. a nie bawić się tak jak ten na youtube . Bardzo Was proszę Chodzi mi tylko o Xenon Plus A8 D2 po lifcie takie lampy jak ja mam
P.S. 2 nie potrzebuję sprawdzić jak mocno świecą tylko coś innego, więc nie musi być wieczór tylko troszkę ciemniejsze miejsce żeby się słońce nie odbijało
[ Dodano: 2012-09-18, 14:29 ]
Chodzi mi o to czy ten BiXenon się poziomował jak się załączało światła. Ponieważ mnie się wydaje że zawsze się poziomował czyli szedł do góry czy tam na dół a teraz gdy załączę to tylko barwa się rozjaśnia, a unosi się poświata wtedy kiedy włączę długie. Wydawało mi się że się poziomował ale teraz już się nie poziomuje
: 18 wrz 2012, 14:47
autor: JPTUNER
Jeśli w ogóle sie nie poziomują to dziwne że FIS nie wyrzuca błędu.
NIe wiem od czego to zależy (może on ma jakąś pamięć pozycji auta) ale jak np w garażu zapalam to np za pierwszym razem robią samopoziomowanie a po chwili jak je ponownie włączam stojąc w tym samym miejscu już nie...
: 18 wrz 2012, 15:03
autor: Druss
Wydaje mi sie że samopoziomowanie działa jak zmieniasz poziom auta. Jeśli ciągle stoisz na wprost to co ma Ci sie poziomować skoro nic sie nie zmieniło.
Przynajmniej tak mi sie wydaje.
: 18 wrz 2012, 17:24
autor: AudiA8
Myślę że trochę forumowiczów ma Xenon Plusy, to co za problem nagrać :-)
Ps. Sądzę że Xenon Plusy wyglądają odpowiedniej do D2, dodają jej charakteru
: 18 wrz 2012, 18:03
autor: SamackA8
Nie muszą już być filmiki, ale chodzi mi o to czy jak samochód stoi i włączy się tylko zapłon i światła xenony to czy się poziomują Xenon Plus. Bo mnie się wydaje że sie poziomowało a teraz się nie poziomuje odkąd wyciągnąłem żarniki ale tak mi się wydaje. Na VAGu nie ma ani 1 błędu
: 18 wrz 2012, 18:46
autor: ahadam
Po włączeniu zapłonu powinny się poziomować ksenony zawsze.
: 18 wrz 2012, 19:41
autor: SamackA8
PROBLEM ROZWIĄZANY !! XENONY POZIOMUJĄ SIĘ DOPIERO PO ZAŁĄCZENIU SILNIKA :oops:
: 18 wrz 2012, 23:48
autor: krzychu22.p1i
Xenony poziomują się po uruchomieniu silnika. Aby to zaobserwować, trzeba najpierw włączyć xenon a potem zapalić silnik, i podziwiać
: 19 wrz 2012, 20:55
autor: FOSS
krzychu22.p1i pisze:Xenony poziomują się po uruchomieniu silnika. Aby to zaobserwować, trzeba najpierw włączyć xenon a potem zapalić silnik, i podziwiać
Dokładnie tak... a ponieważ zdecydowana większość osób najpierw włącza silnik a potem xenony to lampy się nie poziomują.
Efekt zjeżdżania do dołu i powrotu na pozycję zerową jest tylko wtedy kiedy najpierw uruchomimy światła a dopiero później uruchomimy auto.
Identycznie jest w D3 ;-)
: 20 wrz 2012, 19:14
autor: Druss
Czyli odpalając najpierw silnik potem xenony to w takiej konfiguracji nie mam wypoziomowanych xenonów ??
A czy to jest "dobre" dla zarnika i aku jak sie tak robi ?? W sensie jak prąd jest pobierany z aku do odpalenia auta to i zarniki będą troche przygasać bo ciągną prąd i są spadki napięcia itp - ja sobie to tak tłumacze a jak jest w rzeczywistości ??
: 20 wrz 2012, 19:44
autor: Gość
Druss pisze:A czy to jest "dobre" dla zarnika i aku jak sie tak robi ?? W sensie jak prąd jest pobierany z aku do odpalenia auta to i zarniki będą troche przygasać bo ciągną prąd i są spadki napięcia itp - ja sobie to tak tłumacze a jak jest w rzeczywistości ??
Wydaje mi się że to nie jest dobre dla xenona a nawet żarowki. Wahania napiecia przy rozruchu są za duże i o ile xenon nie przygaśnie to może sie poprostu wyłaczyć. Fabryczne maja możliwe jakies zabezpieczenia ale czy w momencie rozruchu nie sa na chwile odłaczane??(to tez by było dla nich niekorzystne) Poziomowanie może nastepowac tez na wyłaczonych swiatłach lecz my tego nie widzimy wtedy.
: 20 wrz 2012, 23:53
autor: FOSS
Druss pisze:Czyli odpalając najpierw silnik potem xenony to w takiej konfiguracji nie mam wypoziomowanych xenonów ??
Oczywiście że są "wypoziomowane"... robią to "po ciemaku" a Ty tego nie widzisz bo nie świecą ;-)
Druss pisze:A czy to jest "dobre" dla zarnika i aku jak sie tak robi ?? W sensie jak prąd jest pobierany z aku do odpalenia auta to i zarniki będą troche przygasać bo ciągną prąd i są spadki napięcia itp - ja sobie to tak tłumacze a jak jest w rzeczywistości ??
Nie wiem czy są tego jakieś negatywne skutki ale takie same mam wątpliwości :roll:
Z drugiej jednak strony, w wielu obecnie produkowanych autach, autach przy fabrycznych dziennych coraz częściej przełącznik świateł pozostaje w pozycji "AUTO" czyli praktycznie zawsze, przy ograniczonym oświetleniu zewnętrznym, auto uruchamia się przy zapalonych xenonach - więc producent albo odpowiednio je zabezpieczył albo to uruchamianie nie ma na nie jednak wpływu.
Z trzeciej jednak strony może producent ma w nosie że żarniki padną wcześniej bo przecież są to elementy eksploatacyjne które nie podlegają gwarancji... a przy obecnie produkowanych autach wymiana żarnika może wymagać wizyty w serwisie.
niedawno właśnie chciałem zmienić żarniki w D3-ce po-liftowej i doszedłem do wniosku, że bez zdjęcia przodu jest to chyba niewykonalne :shock:
: 21 wrz 2012, 00:37
autor: Druss
Oczywiście że są "wypoziomowane"... robią to "po ciemaku" a Ty tego nie widzisz bo nie świecą
No i super, raz w nocy zobacze jak to sie tam robi i wiecej juz nie ;-)
niedawno właśnie chciałem zmienić żarniki w D3-ce po-liftowej i doszedłem do wniosku, że bez zdjęcia przodu jest to chyba niewykonalne
Na AKP ktoś kiedyś pisał że do D3 preLIFT jest jeszcze szansa wymienić bez zdejmowania przodu, ale juz w poLIFTach nie ma takiej opcji.
A jak to wygladą w zimę ? czy pobór prądu na zarówki/xenony nie jest za duzy i nie obciązą zmarzniętego aku którego pojemność i tak jest obniżona przez -temp ?
Tata ma w Mercedesie C coupe tą opcji AUTO i tak sie zastanawiam jak to będzie wyglądało w czasie BARDZO zimnej nocy...Dzięki bogu można tą opcje z poziomu kompa wyłączyć.
Ja w starej A6 nie miałem takich bajerów a czasem był problem z odpalaniem po zimnej nocy...
Ciekawe jak będzie z ósemką - staram wykombinować sobie jakiś garaz na zimę 8-)
: 21 wrz 2012, 07:58
autor: JPTUNER
FOSS pisze:
Druss pisze:Czyli odpalając najpierw silnik potem xenony to w takiej konfiguracji nie mam wypoziomowanych xenonów ??
Oczywiście że są "wypoziomowane"... robią to "po ciemaku" a Ty tego nie widzisz bo nie świecą ;-)
Druss pisze:A czy to jest "dobre" dla zarnika i aku jak sie tak robi ?? W sensie jak prąd jest pobierany z aku do odpalenia auta to i zarniki będą troche przygasać bo ciągną prąd i są spadki napięcia itp - ja sobie to tak tłumacze a jak jest w rzeczywistości ??
Nie wiem czy są tego jakieś negatywne skutki ale takie same mam wątpliwości :roll:
Z drugiej jednak strony, w wielu obecnie produkowanych autach, autach przy fabrycznych dziennych coraz częściej przełącznik świateł pozostaje w pozycji "AUTO" czyli praktycznie zawsze, przy ograniczonym oświetleniu zewnętrznym, auto uruchamia się przy zapalonych xenonach - więc producent albo odpowiednio je zabezpieczył albo to uruchamianie nie ma na nie jednak wpływu.
Wydaje mi sie ze wszystkie auta nowsze, np te z trybem AUTO mają chwilowe odcięcie zasilania reflektorów przy zapłonie, D2 do nich nie należy ;-)
: 21 wrz 2012, 10:59
autor: badyl
Druss pisze:
Oczywiście że są "wypoziomowane"... robią to "po ciemaku" a Ty tego nie widzisz bo nie świecą
No i super, raz w nocy zobacze jak to sie tam robi i wiecej juz nie ;-)
niedawno właśnie chciałem zmienić żarniki w D3-ce po-liftowej i doszedłem do wniosku, że bez zdjęcia przodu jest to chyba niewykonalne
Na AKP ktoś kiedyś pisał że do D3 preLIFT jest jeszcze szansa wymienić bez zdejmowania przodu, ale juz w poLIFTach nie ma takiej opcji.
W D3 pre lift żeby wymienić xenony trzeba odkręcać nadkola , jest wtedy bardzo dobre dojście , myślę że w d3 po lifcie będzie tak samo , mi to zajęło jakieś 30 min roboty