Strona 1 z 1

[D3 preFL ALL ] Wymiana części - przy jakim przebiegu

: 14 kwie 2014, 21:34
autor: Hubi_01
Witam,
Przymierzam się powoli do kupna a8 d3. Oczywiście przekopuje to forum w każdej wolnej chwili, ale nic nie znalazłem ani tu ani w googlach. Chodzi mi o to przy jakich przebiegach zalecana jest wymiana części eksploatacyjnych (tzn. zawieszenie, klocki, itp), zakładając że przebieg w samochodzie jest rzeczywisty. Pytam bo jest duuuuża rozbieżność w cenach. Zastanawiam się czy ta różnica nie jest spowodowana tym, że w niedługim czasie na wymianę części eksploatacyjnych ( i nie tylko bo np. skrzynia się wysypie) trzeba będzie wydać 50% ceny zakupu. Jeżeli ma ktoś takie podstawowe dane to proszę o udostępnienie :)

: 14 kwie 2014, 21:59
autor: michalwruszak
Osobiście myśle ze nie ma reguły co do tego , zawsze warto przed zakupem auta pojechać do warszatatu na sprawdzenie stanu zawieszenia komputer itp itd

: 15 kwie 2014, 05:48
autor: sylwekr
Jak byś kupował auto 2-3 letnie z udokumentowanym przebiegiem to można przewidzieć co z rzeczy eksploatacyjnych może czekać cie do wymiany. Przy zakupie ok 10 letniego auta to już różnie możesz trafić. Po prostu trzeba dobrze auto sprawdzić przed zakupem.

: 25 kwie 2014, 07:32
autor: Marcin2013
To może ja zapytam szczęśliwych posiadaczy D3 jak długo wytrzymuje u was zawieszenie w D3 pneumatyka czy jest awaryjna i jak tam wielowachacz ile średnio kosztuje wymiana ??

: 25 kwie 2014, 08:54
autor: labas
Marcin2013 pisze:jak długo wytrzymuje u was zawieszenie w D3 pneumatyka
Niezniszczalna.

: 25 kwie 2014, 19:52
autor: majkaistefan
Witam!

Pytanie kolegi jest bardzo zasadne.Warto bylo by wiedziec co i w jakim czasie producent/serwis przewiduje do wymiany.Mialam kiedys w reku taka ksiazke serwisowa Mercedesa i tam wszystko bylo od a do zet podane.


Majka.

: 28 sie 2014, 14:12
autor: majk86
myslę że dużo zależy od urzytkownika, ciężko przewidzieć kiedy może coś być do wymiany w zawieszeniu -zależy po jakich drogach się lata ...

: 31 sie 2014, 16:03
autor: Hubi_01
Nie tak dawno był temat na forum dotyczący skrzyni biegów. I kilku posiadaczy faktycznie robiło jej remont przy przebiegu około 350 tys. Wiem, że to żaden wyznacznik bo zależy to głownie od jej odpowiedniego serwisowania jak i stylu jazdy, ale szukam jakiś punktów odniesienia.

: 01 wrz 2014, 08:07
autor: ernesto
Szczerze nie znajdziesz Bo wiele aut mają cofnięte liczniki ze względu na to iż jakość materiałów jest tak dobra i wytrzymała że niektórzy odważają się cofnąć zegarek o 100 lub nawet 200 tyś

: 01 wrz 2014, 21:27
autor: majkaistefan
Witam!
ernesto pisze:niektórzy odważają się cofnąć zegarek o 100 lub nawet 200 tyś
:) rozumiem ze kolega pisze o autach klasy sredniej lub kompaktach.
Proceder ten nawet za granica jest bardzo rozpowszechniony. :)

Stefan.

: 01 wrz 2014, 21:57
autor: ernesto
majkaistefan, Sądzisz że w autach deLUX nie cofają liczników ?

: 01 wrz 2014, 22:25
autor: Tofik
Podejrzewam, że Stefanowi chodziło o to, że 100 do 200 to cofa się w klasie średniej, bo więcej nikt by nie łyknął, natomiast w wyższych może się zdarzyć nawet więcej, bo trudniej to będzie zauważyć po zużyciu np. wnętrza.

: 01 wrz 2014, 22:37
autor: ernesto
Tofik coś w tym jest jak swego czasu pompy wtryskowe w TDSach BMW nagminnie padały w Polsce przy przebiegu 200 tyś a w Niemczech wytrzymywały pół miliona

: 01 wrz 2014, 23:46
autor: majkaistefan
Witam!
Tofik pisze:Podejrzewam, że Stefanowi chodziło o to, że 100 do 200 to cofa się w klasie średniej, bo więcej nikt by nie łyknął, natomiast w wyższych może się zdarzyć nawet więcej, bo trudniej to będzie zauważyć po zużyciu np. wnętrza.
Witam!

:) dokladnie o to chodzilo!Jakosc materialow wykonczeniowych naszych aut jest o niebo lepsza co daje wieksze mozliwosci "manewru". Mialem "w reku" juz kilka samochodow ktorymi przejechalem po kilkaset tysiecy i wiem jak wygladaly wewnatrz.Mialem okazje zaobserwowac jak niszczy sie taksowka.To co widze w ogloszeniach to czesto poprostu dramat na kolach.

Stefan.

Re: Wymiana części - przy jakim przebiegu

: 02 wrz 2014, 20:33
autor: pebo
Hubi_01 pisze:Witam,
Przymierzam się powoli do kupna a8 d3. Oczywiście przekopuje to forum w każdej wolnej chwili, ale nic nie znalazłem ani tu ani w googlach. Chodzi mi o to przy jakich przebiegach zalecana jest wymiana części eksploatacyjnych (tzn. zawieszenie, klocki, itp), zakładając że przebieg w samochodzie jest rzeczywisty. Pytam bo jest duuuuża rozbieżność w cenach. Zastanawiam się czy ta różnica nie jest spowodowana tym, że w niedługim czasie na wymianę części eksploatacyjnych ( i nie tylko bo np. skrzynia się wysypie) trzeba będzie wydać 50% ceny zakupu. Jeżeli ma ktoś takie podstawowe dane to proszę o udostępnienie :)
Proponuję zorganizować sobie taki programik ELSA - są tam formularze przeglądów i ładnie można sobie autko serwisować i planować co i jak.