Strona 1 z 2
[D3 FL ALL
] koszty eksploatacji A8 4.2 a S8 5.2 V10
: 20 kwie 2015, 19:05
autor: ASBIG TRANS
Witam
Widziałem takie porównania w modelu D2, jednak nie znalazłem żadnego porównania modelu D3. Nie chodzi o spalanie, tylko typowe koszta ekploatacji, ewentualnie koszta jakichś napraw silnika, wymiany rozrządu itp.
Pozdrawiam
: 20 kwie 2015, 19:35
autor: jacek
Koszty utrzymania A8 4,2 , S8 5,2 czy też W12 6.0 były omawiane wielokrotnie .
Patrząc na ceny części (zamienników) na np. Inter-cars to okazuje się że posiadanie najsłabszej wersji 4,2 nie oznacza wcale najmniejszych kosztów , co więcej niektóre z części są droższe niż do topowych wersji .
Natomiast niektóre koszty nie występują w S8 / W12 np. interwał wymiany rozrządu a występują w 4,2 MPI i odwrotnie np. większa ilość oleju silnikowego czy filtrów .
: 20 kwie 2015, 20:39
autor: Dworek
Co do napraw silnika, to myślę, że w 5.2 jak wszędzie - coś małego będzie kosztowało mało, duża awaria - duże koszta. Niektórzy mówią, że to mega ch**owe silniki ;-), ale trzeba dbać i są świetne. Po zakupie należy wyczyścić z nagaru (900PLN), ja u siebie zmodyfikowałem również odmę (1300PLN) - podobno już po 40 tysiach przebiegu układ odpowietrzania odmy nie daje rady, olej przedostaje się z powietrzem do kolektora ssącego (nowy 9tysi PLN), rozpuszcza cięgna klapek, które są w środku, klapki wpadają do środka i kaplica. Jak o to zadbasz, będzie OK.
Rozrząd wymieniasz jak przy zimnym zaczyna terkotać, nie ma interwału jego wymiany. Pozostałe serwisowanie normalne - 10 litrów oleju koło 500 zeta, 10 świec (komplet 360), dwa filtry powietrza po 100 zeta, filtr oleju 70, filtr paliwa 60, filtr paliwa 90.
Orientacyjnie ceny możesz sobie sprawdzić
TUTAJ
: 20 kwie 2015, 20:42
autor: ASBIG TRANS
No właśnie korzystałem z wyszukiwarki na stronie, oraz wujka google i nie znalazlem porównań w modelu D3. Wiem że A8 4.2 po fl też ma silnik fsi, a nie wiem nic o silniku 5.2, prócz tego że bylo montowane w Lambo. Nie wiem jak z jego obsługą, jak z awaryjnością itp.
Znalazłem tylko info jednego z kolegów z forum o kosztach przy pierwszych 30 tys km
: 20 kwie 2015, 20:43
autor: Gość
Z szukajka mamy problemy,bedzie naprawiana nocą. Szukaj na piechote bo sporo tego jest.
: 20 kwie 2015, 21:51
autor: jacek
ASBIG TRANS pisze:a nie wiem nic o silniku 5.2, prócz tego że bylo montowane w Lambo
No niestety nie jest to ta sama jednostka , została przeprojektowana przez Audi na potrzeby S8 czy S6 i jak niestety bywa na niekorzyść oraz awaryjność dla klienta.
: 20 kwie 2015, 22:21
autor: Dworek
Gallardo z 5.2 pojawiło się w roku 2008, a S8 z silnikiem 5.2 było troszkę wcześniej - 2006
PS Właścicielem Lamborghini jest AUDI ;-)
: 20 kwie 2015, 22:58
autor: Gość
Juz w niejednej gazecie moto także niemieckiej pisali że blizej silnikowi w RS6 do tego lambo niz z S8.
: 04 maja 2015, 18:41
autor: pawelbtw
Walczylem ze swoją S8 i walczyłem z A8 D2 i tak: Spalanie nieznacznie większe na niekorzyść S8 (20-25l miasto ) A8 (18-22l) . Klocki hamulcowe firmy TRW: D2 - 260zł, S8 D3 220 zł. Pompka hamulcowa : A8 D2 350 zł, S8 D3 190 zł. Inne rzeczy w S8 jeszcze mi nie padły, w odróżnieniu od A8 którą praktycznie mam (a raczej miałem, bo niedługo idzie do żyda i wole jej nie pamiętać) całą nową. Walczyłem z klapami które siadły przy 170k km ale był to koszt 1500zł , dało się je jakoś obejść, bo naciskałem mechanika (całe szczęście ogarnięty gość), że wydawać 9k mi się nie uśmiecha. Wydaje mi się, że jeśli już ktoś ma A8 D3 a chce S8 D3 to musi jedynie patrzeć na spalanie, którego gazem nie zaniżymy.
: 04 maja 2015, 18:51
autor: Dworek
A jak ogąrnał mechanik klapy?
: 04 maja 2015, 18:57
autor: pawelbtw
Dworek, jutro zadzwonie do niego i się zapytam. Masz podobny problem w swoim ?
: 04 maja 2015, 19:06
autor: Dworek
Na razie nie, klapy chodzą jak trzeba, ale może jest jakiś myk na ich poprawkę?
: 22 lis 2015, 22:36
autor: ASBIG TRANS
Ok a orientuje się ktoś jaki jest koszt wymiany rozrządu w S8? bo znalazłem ogłoszenie o sprzedaży S8 i klient pisze ze wymienił rozrząd i zapłacił 9 tys zł
: 23 lis 2015, 18:24
autor: jacek
Co do kolektora i felernych klap - można się ich pozbyć oraz przeprogramować sterownik silnika , coraz
więcej firm się tym zajmuje koszt ok.2 tyś zł .
: 24 lis 2015, 21:33
autor: tomek999
rozebrac kolektor i wywalic te klapki , nic nie trzeba przeprogramowywac z tego co ja wiem. W mojej nie wywalelem klapek, koszta eksploatacji sa zapewne podobne do A8 D3. Spalanie jest napewno sporo wieksze w S8 , moj mial srednio 22l/100. Czesci +/- takie same w obydwu modelach, skrzynia jest inna no i jednostka napedowa. Ale zarowno D3 A8 jak i S8 potrafi kosztowac jak cos padnie, np alternator ktory w aso kosztuje ok 700 euro, amortyzatory ktore kosztuaj ok 1500 EUR sztuka (przod) oraz troche innych kosztowych rzeczy.