Strona 1 z 2
[D3 ALL
] Auto hold ?
: 07 lip 2015, 21:12
autor: biskups
Witam
Czy w A8 D3 występuje funkcja "auto hold"?
Czyli, że na światłach lub w korku nie trzeba trzymać nogi na hamulcu gdy automatyczna skrzynia jest w pozycji D.
Pozdrawiam
Re: Auto hold ?
: 07 lip 2015, 23:26
autor: FOSS
biskups pisze:Czy w A8 D3 występuje funkcja "auto hold"?
Czyli, że na światłach lub w korku nie trzeba trzymać nogi na hamulcu gdy automatyczna skrzynia jest w pozycji D.
I tak, i nie.
Dokładniej mówiąc po zatrzymaniu się na światłach niestety nic samo automatycznie się nie zrobi.
Ale zawsze możesz zaciągnąć hamulec postojowy i wtedy puścić hamulec nożny - jeżeli naciśniesz pedał gazu chcąc jechać dalej hamulec postojowy zwolni się automatycznie.
Warunkiem działania tej funkcji są zapięte pasy bezpieczeństwa
: 08 lip 2015, 05:44
autor: mkbewe
Ciekawe. Nie wiedziałem że coś takiego jest.
Podpisując się pod temat chciałbym zapytać.
Co lepsze. W korku cały czas jazda na I stanie na D czy np podczas postoju zmiana na N? Bo różne sposoby jazdy widziałem i sam się zastanawiam który będzie lepszy dla skrzyni??
: 08 lip 2015, 05:57
autor: Gość
FOSS pisze: jeżeli naciśniesz pedał gazu chcąc jechać dalej hamulec postojowy zwolni się automatycznie.
A to bardzo fajna funkcja
mkbewe pisze:Co lepsze. W korku cały czas jazda na I stanie na D czy np podczas postoju zmiana na N? Bo różne sposoby jazdy widziałem i sam się zastanawiam który będzie lepszy dla skrzyni??
To zalezy czy stoisz w tym korku czy sie toczysz. Jezeli szykuje mi sie kilkuminutowy postój daje na N lub tez P bo trzymanie ciągle na heblu męczy też samego kierownika.
: 08 lip 2015, 10:11
autor: mkbewe
Apophis pisze:To zalezy czy stoisz w tym korku czy sie toczysz. Jezeli szykuje mi sie kilkuminutowy postój daje na N lub tez P bo trzymanie ciągle na heblu męczy też samego kierownika.
bardziej chodzi mi o takie podjeżdżanie i zatrzymywanie się co chwile, lub też dojazd do świateł na nie dużym skrzyżowaniu
: 08 lip 2015, 10:50
autor: drago_o
Po mojemy to trochę niepotrzebne katowanie skrzyni przez takei ciągłe majglowanie selektorem. P napewno bym nie wrzucał w korku, N może jeszcze ale po co. U mnie juz czuć np jak z P na D zmieniam dość szarpnięcie na postoju jak skrzynia zapina bieg. A tak męczysz ją jeszcze bardziej i bardziej...
: 08 lip 2015, 10:59
autor: Gość
mkbewe pisze:bardziej chodzi mi o takie podjeżdżanie i zatrzymywanie się co chwile, lub też dojazd do świateł na nie dużym skrzyżowaniu
W takim przypadku nigdy nie ruszam. Jeżeli korek sie toczy z chwilowymi predkościami do 30km/h i skrzynia na D bedzie maglowała 1-2-1-2-1 to warto dac na tip lub pozycje 1 selektora.
: 08 lip 2015, 11:45
autor: mkbewe
Apophis pisze: i skrzynia na D bedzie maglowała 1-2-1-2-1 to warto dac na tip lub pozycje 1 selektora.
czyli wtedy lepiej jechać cały czas na 1 na tipie
i tak samo mogę na 1 biegu stać w miejscu bez obaw jak na D ??
(wybacz głupie pytania ale to mój 1 automat )
: 08 lip 2015, 11:50
autor: Gość
Tak.
: 08 lip 2015, 13:19
autor: mkbewe
dziękuje
: 23 wrz 2015, 20:31
autor: Preston81
omg zeby w korku zmieniac na N lub P to już jakaś patologia chyba , nawet bym na to nie wpadł
z jakiej przyczyny chciecie wrzucac neutrala lub parking prosze o jakies logiczne wyjaśnienie ...bo nie moge tego pojąć sorry
: 23 wrz 2015, 20:34
autor: drago_o
Jakby co to polecam poszukać w necie jak działa sprzęgło hydrokinetyczne. Nie ma żadnej potrzeby wyrzucanie z biegu na postoju
na youtube widziałem super filmik z dokładnie opisana praca takiego sprzęgła
: 23 wrz 2015, 22:37
autor: Gość
No bo tak własnie jest. Ale predzej od konwertera zmęczy nam sie noga od trzymania hebla no i tu mozna dac sobie N
: 23 wrz 2015, 23:11
autor: FOSS
drago_o pisze:Jakby co to polecam poszukać w necie jak działa sprzęgło hydrokinetyczne. Nie ma żadnej potrzeby wyrzucanie z biegu na postoju
Wydaje mi się, że w całym temacie nie o to chodzi.
Mi również zdarza mi się wrzucić N w korku lub na skrzyżowaniu albo P ale.... ja nie robię tego dla jakiegoś wyimaginowanego bezpieczeństwa skrzyni biegów ale po prostu dla wygody.
Wrzucam N lub P oraz zaciągam hamulce ręczny kiedy korek stoi i nie porusza się kompletnie nic albo kiedy stanę na przejeździe kolejowym i nie wiem jak długo stać będę.
Robię to z wygody bo nie chce mi się trzymać cięgle nogi na hamulcu nożnym, wolę rozsiąść się w fotelu, posłuchać muzyki, wiadomości czy jakiejś dyskusji w radiu, obejrzeć film czy też poczytać gazetę, zrobić cokolwiek ale w pozycji wyluzowanej
W moim przypadku, jak pewnie i w wielu innych, zasada działania sprzęgła hydrokinetycznego nie ma kompletnie nic do rzeczy
: 23 wrz 2015, 23:16
autor: ManiekJames
Noo dobra - a tak z ciekawości zapytam tylko ....
A jak się ma stanie na "biegu" czyli D .... i zaciągnięty hamulec automatyczny ręczny
??
Czy można tak sobie stać np. na czerwonym, czy raczej tylko trzymanie hebla łączy się w parze z postojem na "D"