Strona 1 z 2

[D3 09 4.2TDI ] Przyspieszenie

: 13 gru 2016, 15:54
autor: KuBa926
Witam,
Mam pytanie odnośnie przyspieszenia do 100km/h.
Mój tata i dziadek mają Audi A8 4.2tdi oba rocznik 2009 mierzyliśmy je VCDS ile mają do 100km/h w obu przypadkach wychodzi 7.0 sek. a katalogowo powinno być 5.9 sek.
Moja 4.0tdi przyspiesza w 6.5 sek. czy ktoś mógłby się podzielić informacją w ile jego samochód przyspiesza. Oba auta zero błędów chodzą jak zegarek dziwna sytuacja

: 13 gru 2016, 16:01
autor: drago_o
Zawsze broniłem 4.0TDI jak mi wszyscy mówili, ze to ...ujowe motory :P

Ale swoją drogą dziwna sprawa tak na serio bo powinny szybciej się zbierać. Znowu patrząc czasem na katalogowe wartości trzeba brać poprawki na szerokość opon, jakoś opon, warunki pogodowe, jakość i rodzaj paliwa itp...

Moja miała 6.9s latem, mierzone takim czymś od kumpla a'la gps przyklejane pod szybę. Nie wiem jak się nazywało :P

: 13 gru 2016, 16:07
autor: emilus143
Był to driftbox. Droga sprawa ogólnie w zakupie. VCDS-em bym się nie sugerował.

: 13 gru 2016, 16:08
autor: drago_o
Właśnie zastanawia mnie jak się mierzy VCDS'em bo nigdy nie robiłem tego?

[ Dodano: 2016-12-13, 16:08 ]
emilus143 pisze:Był to driftbox.
Oooo to to dokładnie :) Poznaje w google grafika :P

: 13 gru 2016, 16:28
autor: maciu
emilus143 pisze:Był to driftbox. Droga sprawa ogólnie w zakupie. VCDS-em bym się nie sugerował.
driftbox... to tak jakby powiedzieć kasprzak na tekst widziałem sprzęt co odtwarza kasety...

a czy drogie? może 15 lat temu... teraz mozesz sobie zmierzyć telefonem
lub np
http://allegro.pl/gtech-performance-met ... 52524.html

(pomiar mocy pomijam to jakieś zgrubne bardzo szacowanie)

: 13 gru 2016, 16:34
autor: KuBa926
Tak tylko że moja 4.0 zostawia z tyłu oby dwie 4.2.
Zastanawia właśnie nas czemu jest aż tak duża różnica dodam, że moja jest po chipie

Oglądaliśmy już 3 sztuki i każda właśnie ma tak samo


: 13 gru 2016, 16:37
autor: drago_o
No po chipie się nie dziwie, że ich wyprzedzasz jak mają fabryczne wozy. Ale i tak coś słabo się zbierają moim zdaniem. chyba, że ten pomiar jakiś słaby w VCDS może być.

: 13 gru 2016, 16:43
autor: KuBa926
Właśnie nie wiadomo ile moja ma dokładnie koni i niutonów bo to robili poprzedni właściciele. Ale wydaje nam się, że powinny bardziej urywać głowę przy pełnym bucie przecież to ma 50koni więcej seryjnie

: 13 gru 2016, 16:49
autor: emilus143
Mam na myśli taki profesjonalny: http://allegro.pl/racelogic-performance ... 58443.html

Tego używają testerzy motoryzacyjni. Telefonem to mogę sobie zadzwonić lub wysłać sms-a. Bawiłem się telefon i ma się to nijak.

: 13 gru 2016, 17:01
autor: maciu
a po co ci taki profi do pomierzenie swojej fury?

nie musisz mieć az takiej dokładności

jakj odbiorę swoją to odkurze gtecha i zobaczymy

: 13 gru 2016, 18:49
autor: emilus143
Jeśi jest tańsza opcja i sprawdzona to chętnie bym taż taką zakupił. Na telefonie są strasznie duże lagi. Mierzyłem ostatnio i dopiero przy około 20 km/h zaczął cośmierzyć, czyli około po sekundzie jazdy. Ponoć ważna jest ta częstotliwość pracy GPS.

: 13 gru 2016, 19:03
autor: maciu
gps to jedno ale obowiązkowe jest korzystanie z czujnika bezwładnościowego (przyspieszenia) celem wyznaczenia dokładnie momentu startu i dalszego przeliczania drogi i prędkości

ten stary gtech to gpsa nie ma korzysta tylko z przyspieszenia i czasu

: 13 gru 2016, 22:03
autor: marekp750
Popatrzyłem dzisiaj na VCDS'a i rzeczywiście tylko w blokach pomiarowych silnika
mamy możliwość mierzenia przyspieszenia auta.

Zrobiłem dzisiaj dwa pomiary.
Warunki nienajlepsze (zimno: około 0 stopni, mokro z lekkim śniegiem na poboczach)

Pierwszy pomiar na LPG, jechałem max do 120 km/h bo było za ślisko, czyli pomiar na 400 m jest do niczego.

Obrazek

Drugi pomiar na BENZYNIE, max speed to 120 km/h. pomiar na 400 m, nie robiony.

Obrazek

: 15 gru 2016, 12:43
autor: byku
KuBa926 pisze:Właśnie nie wiadomo ile moja ma dokładnie koni i niutonów bo to robili poprzedni właściciele. Ale wydaje nam się, że powinny bardziej urywać głowę przy pełnym bucie przecież to ma 50koni więcej seryjnie
Oba silniki mają seryjnie taki sam maksymalny moment obrotowy (650Nm), a po chipie nie dość, że od samego dołu ciągnie jeszcze mocniej, to jeszcze w szczycie sięga pewnie około 750-770Nm. Stąd wydaje mi się naturalnym że 4.0 po chipie będzie szybsze.
Ale podobno zchipowane 4.2 TDI dorównuje wersji W12 (a może nawet ją przewyższa?)

: 15 gru 2016, 12:52
autor: drago_o
Z tego co mi wiadomo 4.2TDI po chipie zjada W12 i S8 :)