[S8 D4 15 ] Podsumowanie dwoch lat z Audi S8 D4 2015
: 01 paź 2017, 18:59
Wczoraj zakonczyl sie moj prawie dwuletni romans z Audi S8 2015. Niewatpliwie bylo to moje najbardziej zaawansowane technologicznie, najszybsze i najladniej wykonczone auto. Elementy rozrywki pokladowej byly lekko w tyle za innymi samochodami.
Dla przypomnienia, specyfikacja modelu:
Audi S8 D4 4.0 TFSI 520KM
Rok produkcji: 2015
Pojemność silnika (cm3): 3,993
Moc silnika (KM): 520
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rodzaj paliwa: Benzyna
Kolor: Havanna Black. W cieniu i bez slonca wyglada jak czarny, na sloncu brazowieje.
Srodek: Bezowa tapicerka skorzana - velvet beige
Wyposazenie: standardowe wyposazenie na rynek UK, dodatkowo podgrzewana kierownica, przyciemniane szyby od slupka B, wentylowane przednie siedzenia.
W porownaniu do polskiego rynku, nie ma w standardzie:
-klimatyzacja jest tylko dwustrefowa
-szyberdachu
Co jest w standardzie w UK, czego nie ma w PL:
-kazdy lakier w cenie
-Pakiet Alcantara
-Pakiet skórzany rozszerzony
-listwy dekoracyjne Upper inlays - Carbon Atlas, ktorych nie widze w ogole w polskiej broszurze (opcja 5MK)
-System kamer: przednia, tylna oraz dwie kamery boczne w obudowie lusterek zewnętrznych
-Reflektory przednie LED Audi Matrix
-Dodatkowe wyposażenie przestrzeni bagażowej
Zdjecia z dnia dostawy - https://goo.gl/photos/ctmBBSf4Chg1QkQr6
Czego mi brakowalo? Dzwieku silnika. Po AMG 6.2l, Audi bylo bardzo ciche. Zaluje, ze nie dodalam do wyposazenia sportowego wydechu, ale w czasie zamawiania wydawalo mi sie, ze wydech sportowy nie pasuje do limuzyny.
Przyspieszenie bylo natychmiastowe i tego bedzie mi brakowalo w przyszlosci. Zaczelam jezdzic bardziej agresywnie niz powinnam, pare razy zestresowalam pasazerow wchodzace i wychodzac z ronda ze zbyt duza predkoscia, ale auto nie zawiodlo i uratowalo nasze siedzenia. Na autostradzie bez problemu mozna bylo osiagnac predkosc maksymalna/blokade 268kmh. Nawet powyzej 200km/h bylo niezle przyspieszenie. Za pierwszym razem troche balam sie jechac szybko, bo auto bylo jak lodka w porownaniu do poprzedniego i mialam wrazenie, ze nie trzyma sie dobrze drogi. Wrazenie to pozostalo do konca. W trybie komfort jazda byla bardzo wygodna, az za bardzo :-)
Mimo, ze jest to bardzo szybki samochod i dobrze wyposazony, to nie oferowal takich wrazen jak np AMG. W Wielkiej Brytani nie ma racji bytu dla takich limuzyn, bo ograniczenie predkosci wynosi ledwie 115km/h, a mandaty sa wysokie. Za to na pewno jest to idealny pojazd na Niemcy.
Dzieki desperacji/strategii Volkswagen Finance moglam cieszyc sie tym cudem techniki "za grosze" w porownaniu do standardowych cen.
Przez 22 miesiace przejechalam lacznie 20291mil / 32648km. Ponioslam nastepujace koszty w tym czasie:
1. Leasing - 12260 funtow / 64978 zl
2. ubezpieczenia, plan serwisowy, itp - 2487 funtow 13181zl
3. benzyna - 4177 funtow / 22138 zl
Koszt calkowity to 19344.48 funtow, co daje 102525.744 zl. Koszt przejazdu 1km - 60p/ 3.18zl, jednej mili 95p/ 5zl
Na potrzeby tego posta przeliczam po srednim kursie funta miedzy 2015, a 2017, 5.3zl
Srednie spalanie z calego przebiegu to 12l/100km. 80% to glownie autostrady i poza miastem. Link do statystyk spalania jest w moim podpisie.
Co sie popsulo:
-po okolo 10 miesiacach, w listopadzie, uszczelka w drzwiach kierowcy odksztalcila sie i na poczatku bylo wrazenie jakbym nie domknela drzwi, tyle ze na pewno byly domkniete. Z racji wielu podrozy serwis mialam zarezerwowany dopiero na poczatku marca, ale wyjazd mi sie przeciagnal i dopiero w polowie marca pojechalam do Audi. Technik pojechal ze mna na jazde probna i stwierdzil, ze on nic nie slyszy, a potem dali mi zwykle A8 do porownania, a ono bylo jeszcze gorsze. Nie wspomne o tym, ze w zwyklym A8 nie ma takiego wyciszenia. Serwisanci powiedzieli, ze w takim razie S8 jest ok. Po mojej bulwersacji zaoferowali, ze moga zamowic uszczelki i wymienic, ale zrobili to z wielka laska. Zaoferowano mi auto zastepcze A3 diesel manual i jeszcze chcieli, zebym doplacila za jego ubezpieczenie. W tym momencie podziekowalam im za usluge i pojechalam do domu. Problem nigdy nie zostal rozwiazany, ale jak zrobilo sie cieplej to bylo ciszej w srodku.
-nie wiem kiedy, przestala dzialac opcja blokowania (w MMI) otwierania bagaznika z klamki. Jak poprzednio Audi nie garnelo sie, zeby to szybko zalatwic, stwierdzili, ze trzeba wymienic klamke, zamowienie czesci potrwa, najwczesniejsza dostepna data za iles tygodni, a ja juz wiedzialam, ze oddaje samochod za 2 miesiace, wiec rowniez zrezygnowalam z naprawy.
Serwis zrobilam przy 17tys mil/ ok 27tys km. Wymienili olej, filtr kabinowy i swiece. Wymiana swiec jest zalecana po 4 latach lub 38tys mil/ ok 60tys km, ale firma leasingowa zazyczyla sobie taka usluge, wiec serwis zrobil. Wszystko bylo w cenie planu serwisowego, wiec nie mialo to dla mnie znaczenia.
Mysle, ze najwieksza wada jezdzenia Audi jest kiepska obsluga klienta u dealerow. Zadna wizyta w salonie nie zachecila mnie, zeby zostac wlascicielem auta tej marki. Moze te serwisy obok mnie nie sa najlepsze, a moze klientow jest tylu, ze jakosc obslugi nie ma znaczenia. Bez porownania do jakosci uslug w Mercedesie.
Czym zastapic S8? Wlasciwie to nie mozna mowic o tym, ze chcialam zastapic ten samochod, chcialam wypelnic miejsce na podjezdzie innym samochodem, ktory bedzie pelnil funkcje dupowozu. SLK AMG spelnia kryteria auta do zabawy, wiec mialo byc cos praktycznego z silnikiem benzynowym.
Co przetestowalam:
-Golfa R- odpadl ze wzgledu na halas w kabinie, a potem dodatkowo za maly bak i fakt, ze jest czesto kradziony
-Alfe Giulia Veloce 280KM - dobre wyposazenie, ale slaba jakosc wykonania, malo miejsca z tylu
-Octavie albo Superba Hatchback, juz nie pamietam. Nie bylo nic zlego z tym samochodem, ale nie chcialam pasc z nudow.
-Volvo S90 - bylo w promocji. W porzadku, ale rowniez stwierdzilam, ze zbyt nudne i nie podobal mi sie ksztalt nawiewow
-Jaguara XF - auto w porzadku, ale akurat nie bylo promocji, potem byla jakas chwilowa, ale nie zalapalam sie
-Audi A6 Allroad - nie udalo mi sie przetestowac, mimo wielu staran, dealer zawsze mial wymowke, chociaz wiedzialam, ze maja demo zarejestrowane tydzien przed tym jak pierwszy raz probowalam umowic sie na jazde testowa.
-Mercedesy odpadly, bo nie podobaja mi sie obecne wnetrza
-na inne auta nie bylo akurat promocji albo nie interesowaly mnie jakos szczegolnie lub mialy kiepskie standardowe wyposazenie. Oczywiscie glownym warunkiem miala byc promocja leasingowa, zadnego przeplacania za dupowoz, wziawszy pod uwage, ze od biedy moglabym nie brac nic nowego i zyc tylko z SLK.
-przez te pare miesiecy zapoznalam sie bardzo dobrze z konfiguratorami roznych marek, wiedzialam ktore auta maja dobre wyposazenie, a ktore wymagaja doplaty za duperele, ktore moim zdaniem powinny byc w standardzie.
W koncu po nieudanej probie zlapania jedynego taniego egzemplarza A6 Allroad 272km Sport, ktos napisal na forum motoryzacyjnym o dobrej cenie na A8 Black Edition, podal dane kontaktowe do sprzedawcy i informacje, ze jest kilka aut do wziecia. W tym momencie doszlam juz sama do wniosku, ze kolejne A8 to nie jest zly pomysl, bo ma bardzo dobre wyposazenie, jest wygodne i mialam juz nawet gotowa konfiguracje zlozona. Oczywiscie nie spelnialo to wstepnych kryteriow: praktycznosci, benzyny, bycia mniejszym niz S8 (zeby nie gimnastykowac sie przy wysiadaniu w garazu). Mimo wczesniejszej informacji, ze mozna wybrac opcje i kolory z kilku sztuk, 3h po pierwszym telefonie dowiedzialam sie, ze jest tylko jedna sztuka, bez dodatkowych opcji w kolorze Floret Silver. Cena byla dobra, to wzielam. Odbior umowilam za 2 miesiace, bo nie chcialam wczesniej. Przez kolejne dwa miesiace przegladalam oferty leasingowe i nie znalazlam nic lepszego, co by mnie interesowalo.
Specyfikacja nowego dupowozu:
Audi A8 D4 3.0 TDI Black Edition
Rok produkcji: 2017
Pojemność silnika (cm3): 2967
Moc silnika (KM): 262
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rodzaj paliwa: Diesel
Kolor: Floret Silver.
Srodek: Czarny ze sportowymi siedzeniami.
Deszczowe zdjecia z dzisiaj: https://photos.app.goo.gl/u7vO53oztTbnxUDF3
Black Edition ma w polskiej konfiguracji odpowiednik "Pakiet Czern", ale sa to tylko czarne dodatki, nie wersja modelowa.
Co stracilam z wyposazenia S8 i co w zamian ma zwykle A8:
quattro with Sport differential - zwykly dyferencjal zamiast sport
‘S’ Sport adaptive air suspension - zwykle sportowe zawieszenie
Dynamic steering - brak
Audi parking system advanced with top view - jedna kamera z tylu
Extended leather package plus - zwykle obicia na drzwiach i dolnej czesci deski, widoczne jesli ktos mial wczesniej skore
Alcantara package - najbardziej widoczna i pachnaca zmiana. Nowa podsufitka smierdzi i auto wlasnie wietrzy sie w garazu
Upper inlays in Carbon atlas - czarne listwy
Active noise cancellation - brak
Dual-branch oval twin tailpipes - zwykle rury wydechowe
Standard door closure - domykanie drzwi
Dodatkowo w tej wersji sa kola Rotor 21 cali, czarny grill, ramki dookola drzwi i wstawki w srodku.
Reszta bez zmian. O dziwo nie ma roznicy w wygodzie na kolach 21 cali. Oczywiscie utrata 260KM i zmiana na diesel jest nie do ukrycia. Diesel ma chwilowe opoznienie w przyspieszeniu, chyba ze od razu trzyma sie go na wysokich obrotach czy w trybie sport. Na razie mam na liczniku 322mile, a srednia spalania z pierwszych 250 mil, wedlug komputera pokladowego, to 7l/100km, glownie autostrady, roboty drogowe z ograniczeniem do 80km/h, itd. Cichy wjazd tylem do garazu nie jest juz mozliwy, bo silnik wyje jak cofam lekko pod gorke.
Dzieki nowszej wersji softu w MMI wreszcie moge czytac wiadomosci SMS i nie potrzebuje dodatkowej karty SIM, zeby miec Online Traffic z Google i uslugi Audi Connect.
Niestety nowe auto ma wade: tylna szyba jest zakrzywiona w dolnej czesci i znieksztalca widok do tylu. Zauwazylam to od razu po wyjezdzie od dealera, gdy Ford Kuga okazal sie podejrzanie niski we wstecznym lusterku. Potem potwierdzilam na autostradzie, gdzie dobrze bylo widac zalamania w liniach pasow. Watpie, zeby byl sens robic z tym cokolwiek, bo raczej nie chcialabym zmieniac szyby w nowym aucie.
Wiem, ze temat nie jest stricte techniczny, ale nie chce, zeby zginal w innych ogolnych dzialach. W koncu jest tak malo informacji o D4.
Dla przypomnienia, specyfikacja modelu:
Audi S8 D4 4.0 TFSI 520KM
Rok produkcji: 2015
Pojemność silnika (cm3): 3,993
Moc silnika (KM): 520
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rodzaj paliwa: Benzyna
Kolor: Havanna Black. W cieniu i bez slonca wyglada jak czarny, na sloncu brazowieje.
Srodek: Bezowa tapicerka skorzana - velvet beige
Wyposazenie: standardowe wyposazenie na rynek UK, dodatkowo podgrzewana kierownica, przyciemniane szyby od slupka B, wentylowane przednie siedzenia.
W porownaniu do polskiego rynku, nie ma w standardzie:
-klimatyzacja jest tylko dwustrefowa
-szyberdachu
Co jest w standardzie w UK, czego nie ma w PL:
-kazdy lakier w cenie
-Pakiet Alcantara
-Pakiet skórzany rozszerzony
-listwy dekoracyjne Upper inlays - Carbon Atlas, ktorych nie widze w ogole w polskiej broszurze (opcja 5MK)
-System kamer: przednia, tylna oraz dwie kamery boczne w obudowie lusterek zewnętrznych
-Reflektory przednie LED Audi Matrix
-Dodatkowe wyposażenie przestrzeni bagażowej
Zdjecia z dnia dostawy - https://goo.gl/photos/ctmBBSf4Chg1QkQr6
Czego mi brakowalo? Dzwieku silnika. Po AMG 6.2l, Audi bylo bardzo ciche. Zaluje, ze nie dodalam do wyposazenia sportowego wydechu, ale w czasie zamawiania wydawalo mi sie, ze wydech sportowy nie pasuje do limuzyny.
Przyspieszenie bylo natychmiastowe i tego bedzie mi brakowalo w przyszlosci. Zaczelam jezdzic bardziej agresywnie niz powinnam, pare razy zestresowalam pasazerow wchodzace i wychodzac z ronda ze zbyt duza predkoscia, ale auto nie zawiodlo i uratowalo nasze siedzenia. Na autostradzie bez problemu mozna bylo osiagnac predkosc maksymalna/blokade 268kmh. Nawet powyzej 200km/h bylo niezle przyspieszenie. Za pierwszym razem troche balam sie jechac szybko, bo auto bylo jak lodka w porownaniu do poprzedniego i mialam wrazenie, ze nie trzyma sie dobrze drogi. Wrazenie to pozostalo do konca. W trybie komfort jazda byla bardzo wygodna, az za bardzo :-)
Mimo, ze jest to bardzo szybki samochod i dobrze wyposazony, to nie oferowal takich wrazen jak np AMG. W Wielkiej Brytani nie ma racji bytu dla takich limuzyn, bo ograniczenie predkosci wynosi ledwie 115km/h, a mandaty sa wysokie. Za to na pewno jest to idealny pojazd na Niemcy.
Dzieki desperacji/strategii Volkswagen Finance moglam cieszyc sie tym cudem techniki "za grosze" w porownaniu do standardowych cen.
Przez 22 miesiace przejechalam lacznie 20291mil / 32648km. Ponioslam nastepujace koszty w tym czasie:
1. Leasing - 12260 funtow / 64978 zl
2. ubezpieczenia, plan serwisowy, itp - 2487 funtow 13181zl
3. benzyna - 4177 funtow / 22138 zl
Koszt calkowity to 19344.48 funtow, co daje 102525.744 zl. Koszt przejazdu 1km - 60p/ 3.18zl, jednej mili 95p/ 5zl
Na potrzeby tego posta przeliczam po srednim kursie funta miedzy 2015, a 2017, 5.3zl
Srednie spalanie z calego przebiegu to 12l/100km. 80% to glownie autostrady i poza miastem. Link do statystyk spalania jest w moim podpisie.
Co sie popsulo:
-po okolo 10 miesiacach, w listopadzie, uszczelka w drzwiach kierowcy odksztalcila sie i na poczatku bylo wrazenie jakbym nie domknela drzwi, tyle ze na pewno byly domkniete. Z racji wielu podrozy serwis mialam zarezerwowany dopiero na poczatku marca, ale wyjazd mi sie przeciagnal i dopiero w polowie marca pojechalam do Audi. Technik pojechal ze mna na jazde probna i stwierdzil, ze on nic nie slyszy, a potem dali mi zwykle A8 do porownania, a ono bylo jeszcze gorsze. Nie wspomne o tym, ze w zwyklym A8 nie ma takiego wyciszenia. Serwisanci powiedzieli, ze w takim razie S8 jest ok. Po mojej bulwersacji zaoferowali, ze moga zamowic uszczelki i wymienic, ale zrobili to z wielka laska. Zaoferowano mi auto zastepcze A3 diesel manual i jeszcze chcieli, zebym doplacila za jego ubezpieczenie. W tym momencie podziekowalam im za usluge i pojechalam do domu. Problem nigdy nie zostal rozwiazany, ale jak zrobilo sie cieplej to bylo ciszej w srodku.
-nie wiem kiedy, przestala dzialac opcja blokowania (w MMI) otwierania bagaznika z klamki. Jak poprzednio Audi nie garnelo sie, zeby to szybko zalatwic, stwierdzili, ze trzeba wymienic klamke, zamowienie czesci potrwa, najwczesniejsza dostepna data za iles tygodni, a ja juz wiedzialam, ze oddaje samochod za 2 miesiace, wiec rowniez zrezygnowalam z naprawy.
Serwis zrobilam przy 17tys mil/ ok 27tys km. Wymienili olej, filtr kabinowy i swiece. Wymiana swiec jest zalecana po 4 latach lub 38tys mil/ ok 60tys km, ale firma leasingowa zazyczyla sobie taka usluge, wiec serwis zrobil. Wszystko bylo w cenie planu serwisowego, wiec nie mialo to dla mnie znaczenia.
Mysle, ze najwieksza wada jezdzenia Audi jest kiepska obsluga klienta u dealerow. Zadna wizyta w salonie nie zachecila mnie, zeby zostac wlascicielem auta tej marki. Moze te serwisy obok mnie nie sa najlepsze, a moze klientow jest tylu, ze jakosc obslugi nie ma znaczenia. Bez porownania do jakosci uslug w Mercedesie.
Czym zastapic S8? Wlasciwie to nie mozna mowic o tym, ze chcialam zastapic ten samochod, chcialam wypelnic miejsce na podjezdzie innym samochodem, ktory bedzie pelnil funkcje dupowozu. SLK AMG spelnia kryteria auta do zabawy, wiec mialo byc cos praktycznego z silnikiem benzynowym.
Co przetestowalam:
-Golfa R- odpadl ze wzgledu na halas w kabinie, a potem dodatkowo za maly bak i fakt, ze jest czesto kradziony
-Alfe Giulia Veloce 280KM - dobre wyposazenie, ale slaba jakosc wykonania, malo miejsca z tylu
-Octavie albo Superba Hatchback, juz nie pamietam. Nie bylo nic zlego z tym samochodem, ale nie chcialam pasc z nudow.
-Volvo S90 - bylo w promocji. W porzadku, ale rowniez stwierdzilam, ze zbyt nudne i nie podobal mi sie ksztalt nawiewow
-Jaguara XF - auto w porzadku, ale akurat nie bylo promocji, potem byla jakas chwilowa, ale nie zalapalam sie
-Audi A6 Allroad - nie udalo mi sie przetestowac, mimo wielu staran, dealer zawsze mial wymowke, chociaz wiedzialam, ze maja demo zarejestrowane tydzien przed tym jak pierwszy raz probowalam umowic sie na jazde testowa.
-Mercedesy odpadly, bo nie podobaja mi sie obecne wnetrza
-na inne auta nie bylo akurat promocji albo nie interesowaly mnie jakos szczegolnie lub mialy kiepskie standardowe wyposazenie. Oczywiscie glownym warunkiem miala byc promocja leasingowa, zadnego przeplacania za dupowoz, wziawszy pod uwage, ze od biedy moglabym nie brac nic nowego i zyc tylko z SLK.
-przez te pare miesiecy zapoznalam sie bardzo dobrze z konfiguratorami roznych marek, wiedzialam ktore auta maja dobre wyposazenie, a ktore wymagaja doplaty za duperele, ktore moim zdaniem powinny byc w standardzie.
W koncu po nieudanej probie zlapania jedynego taniego egzemplarza A6 Allroad 272km Sport, ktos napisal na forum motoryzacyjnym o dobrej cenie na A8 Black Edition, podal dane kontaktowe do sprzedawcy i informacje, ze jest kilka aut do wziecia. W tym momencie doszlam juz sama do wniosku, ze kolejne A8 to nie jest zly pomysl, bo ma bardzo dobre wyposazenie, jest wygodne i mialam juz nawet gotowa konfiguracje zlozona. Oczywiscie nie spelnialo to wstepnych kryteriow: praktycznosci, benzyny, bycia mniejszym niz S8 (zeby nie gimnastykowac sie przy wysiadaniu w garazu). Mimo wczesniejszej informacji, ze mozna wybrac opcje i kolory z kilku sztuk, 3h po pierwszym telefonie dowiedzialam sie, ze jest tylko jedna sztuka, bez dodatkowych opcji w kolorze Floret Silver. Cena byla dobra, to wzielam. Odbior umowilam za 2 miesiace, bo nie chcialam wczesniej. Przez kolejne dwa miesiace przegladalam oferty leasingowe i nie znalazlam nic lepszego, co by mnie interesowalo.
Specyfikacja nowego dupowozu:
Audi A8 D4 3.0 TDI Black Edition
Rok produkcji: 2017
Pojemność silnika (cm3): 2967
Moc silnika (KM): 262
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rodzaj paliwa: Diesel
Kolor: Floret Silver.
Srodek: Czarny ze sportowymi siedzeniami.
Deszczowe zdjecia z dzisiaj: https://photos.app.goo.gl/u7vO53oztTbnxUDF3
Black Edition ma w polskiej konfiguracji odpowiednik "Pakiet Czern", ale sa to tylko czarne dodatki, nie wersja modelowa.
Co stracilam z wyposazenia S8 i co w zamian ma zwykle A8:
quattro with Sport differential - zwykly dyferencjal zamiast sport
‘S’ Sport adaptive air suspension - zwykle sportowe zawieszenie
Dynamic steering - brak
Audi parking system advanced with top view - jedna kamera z tylu
Extended leather package plus - zwykle obicia na drzwiach i dolnej czesci deski, widoczne jesli ktos mial wczesniej skore
Alcantara package - najbardziej widoczna i pachnaca zmiana. Nowa podsufitka smierdzi i auto wlasnie wietrzy sie w garazu
Upper inlays in Carbon atlas - czarne listwy
Active noise cancellation - brak
Dual-branch oval twin tailpipes - zwykle rury wydechowe
Standard door closure - domykanie drzwi
Dodatkowo w tej wersji sa kola Rotor 21 cali, czarny grill, ramki dookola drzwi i wstawki w srodku.
Reszta bez zmian. O dziwo nie ma roznicy w wygodzie na kolach 21 cali. Oczywiscie utrata 260KM i zmiana na diesel jest nie do ukrycia. Diesel ma chwilowe opoznienie w przyspieszeniu, chyba ze od razu trzyma sie go na wysokich obrotach czy w trybie sport. Na razie mam na liczniku 322mile, a srednia spalania z pierwszych 250 mil, wedlug komputera pokladowego, to 7l/100km, glownie autostrady, roboty drogowe z ograniczeniem do 80km/h, itd. Cichy wjazd tylem do garazu nie jest juz mozliwy, bo silnik wyje jak cofam lekko pod gorke.
Dzieki nowszej wersji softu w MMI wreszcie moge czytac wiadomosci SMS i nie potrzebuje dodatkowej karty SIM, zeby miec Online Traffic z Google i uslugi Audi Connect.
Niestety nowe auto ma wade: tylna szyba jest zakrzywiona w dolnej czesci i znieksztalca widok do tylu. Zauwazylam to od razu po wyjezdzie od dealera, gdy Ford Kuga okazal sie podejrzanie niski we wstecznym lusterku. Potem potwierdzilam na autostradzie, gdzie dobrze bylo widac zalamania w liniach pasow. Watpie, zeby byl sens robic z tym cokolwiek, bo raczej nie chcialabym zmieniac szyby w nowym aucie.
Wiem, ze temat nie jest stricte techniczny, ale nie chce, zeby zginal w innych ogolnych dzialach. W koncu jest tak malo informacji o D4.