Strona 1 z 1

[inne] Motor na wierzchu - co warto zrobić?

: 30 gru 2011, 10:31
autor: maciu
Przy okazji mając V8kę z D2 polifta na wierzchu co warto zrobić?
(rozrząd zakładam był robiony)

Na razie mam na liście:

- oringi rurek wodnych
- oringi i duperele chłodniczki oleju
- tylny duży simmer motoru
- simmer skrzyni
- regulator napięcia - podobno jest trudny dostęp
- jeżeli jest zapocenie to uszczelka miski

coś jeszcze?

: 30 gru 2011, 11:11
autor: mdamian
zwróć uwagę na odmy olejowe ;-)

: 30 gru 2011, 23:13
autor: Mucholejkolator
Ja bym prewencyjnie zrobił przegląd rozrusznika

: 30 gru 2011, 23:22
autor: szeryfisch
do regulatora napiecia na alternatorze jest trudny dostep? Wymontowanie altka to jakies 15min...

Sprawdz uszczelnienie misy olejowej.

: 06 sty 2012, 13:16
autor: Masa
po wszystkich wymianach porządnie wyszorować

: 07 sty 2012, 20:54
autor: tommi
mozna by zachromowac wszystko lub tez przemalowac na czerwono-zielono

: 07 sty 2012, 21:46
autor: maciu
na szczęście dałem w tytule "warto" - widocznie nie doczytałeś :D

: 08 sty 2012, 17:10
autor: marekp750
tak jak pisał: szeryfisch

Uszczelnienie dużej miski olejowej... często się tam sączy i dół silnika zawalony jest olejem...

Ja dzisiaj ściągałem pokrywę przednią silnika, z dołu leciało...

Obrazek

: 08 sty 2012, 23:08
autor: maciu
marekp750 pisze:tak jak pisał: szeryfisch

Uszczelnienie dużej miski olejowej... często się tam sączy i dół silnika zawalony jest olejem...

Ja dzisiaj ściągałem pokrywę przednią silnika, z dołu leciało...

[url=http://img21.imageshack.us/img21/6843/przodsilnika.th.jpg]Obrazek[/URL]
o uszczelnieniu miski sam pisałem w pierwszym poście ;)

ale fakt lepiej tam wszystko pooglądać 3 razy niż potem żałować\\a u ciebie to zdaje się
faktycznie zdemontowałeś pompę oleju tak?

: 09 sty 2012, 15:54
autor: marekp750
pompa oleju to to co zaznaczyłem żółtym kółkiem

Obrazek

Zdemontowane zostały:

koło pasowe wału
oraz koło zębate napędu pompy olejowej (nie trzeba było)

Uwaga:

By ściągnąć przednią osłonę trzeba odkręcić małą miskę olejową.
Od spodu są śruby do odkręcenia.

Uwaga 2!!!

Należy odkręcić także 2 śruby "smoka" olejowego (te od przodu).

Dół obudowy:

Obrazek