Strona 1 z 1

Który silnik

: 18 kwie 2021, 20:36
autor: tre_k
Panowie, nastawiłem się na audi w quattro, obecnie mam subaru. Byłem zdecydowany na S6c5 ma go znajomy ale koszty rozrządu mnie trochę zniechęciły, nastawniki itp. Wybrałem A8 najlepiej w lpg w silnikiem 3.0 v6 chyba będzie najmniej problematyczny? Chciałbym uniknąć sytuacji gdy wyłożę 20-30 k na samochód a za chwilę 10 w remont. Który z silników wybrać? czy 3.0v6 nie będzie za słabe? który z silników nie pociągnie za sobą takich kosztów?

: 19 kwie 2021, 07:29
autor: Marcin2013
Nastawiasz sie na Quattro, a chcesz 3.0 V6 to przecież jest ośka <jezyk2> z drugiej strony boisz się rozrządu (robiąc samemu koszt ok. 1,5K) a nie boisz się skrzyni,pneumatyki ?

: 19 kwie 2021, 11:15
autor: tre_k
Jestem laikiem w temacie audi, proszę podpowiedz coś:) jakiej wersji szukać ? Czy może tez skupić się na D2 ?

: 03 maja 2021, 00:22
autor: Ukaniu
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi bo D2 to już zabytek i powoli zaczyna brakować części. D3 nowszy ale i bardziej skomplikowany. Silnik nie musi być głównym generatorem kosztów utrzymania.

: 03 maja 2021, 12:32
autor: KLAUDEN
Ukaniu pisze:Nie ma jednoznacznej odpowiedzi bo D2 to już zabytek i powoli zaczyna brakować części. D3 nowszy ale i bardziej skomplikowany. Silnik nie musi być głównym generatorem kosztów utrzymania.

Dokładnie, wszyscy mówią ze silnik robi główne przyczyny kosztów ale nie koniecznie &#128513; ludzie odradzają wiele silników a taka prawda &#8222;Jak dbasz tak masz &#8222; i tego się trzymajmy

: 21 lis 2021, 13:45
autor: tre_k
Panowie dzięki za odpowiedzi, powiedzcie mi ile tys km można zrobić na rozrządzie w 4.2 lub 3.7 pb? Rozumiem, że nie ma co bać się silnika, naczytałem się o rozrządzie za 10 tys zł, nastawniki itp. Samochód mam zamiar wykorzystywać na dojazdy do pracy tj.50 km dziennie plus jakieś zagraniczne wczasy. Czemu a8d3 ? Analizowałem e65, w220, chcę samochód dający bezpieczeństwo i frajdę z jazdy.

: 22 lis 2021, 01:05
autor: Ukaniu
Napisz do michalwruszak niech Ci wyceni podstawowy zestaw rozrządu. Ja rozrząd wymienił bym co 80 tys a na pewno przed 100. Dużo zależy od klasy części.
Nastawniki to robota ekstra jak potrzeba. Zostaw sobie po zakupie z 10 tys na "wrazieczego". Za tyle ogarniesz czy to zawias czy skrzynie czy silnik.