Strona 1 z 1

[A8 D3] Największe "miny" w tych autach

: 03 maja 2021, 19:46
autor: DajcieMiInfo
Witam! Obecnie zgłębiam temat A8 D3, auto wygląda jak super okazja patrząc na to co oferuje. Pytanie tylko jakie "pułapki" może mieć ten samochód? Domyślam się, że w takim aucie, z takiego segmentu są rzeczy które mogą wyczyścić portfel. :> Dodatkowo mam kilka pytań co do tego modelu.

1. Jak wygląda sytuacja z zawieszeniem pneumatycznym? Tu na forum przeczytałem, że jest kuloodporne i długo żyje jak na pneumatykę. Jak to wygląda w rzeczywistości? (Mówiąc o samochodach za ok. 30000 zł, nie kolekcjonerskich).

2. Które silniki są najbardziej sensowne finansowo w D3? Jest jakiś silnik który należy omijać?
Jak jest np. z serwisem silników diesla V8? Da się je serwisować u normalnych mechaników czy tylko u specjalistów? Bo przyznam, że opcja dosyć oszczędnego mocarnego V8 brzmi aż za dobrze. Ewentualnie chciałbym się jeszcze dowiedzieć który silnik dobrze współpracuje z LPG.
Jak z rozrządem?

3. Wracając tematem do zawieszenia jak w tym aucie wygląda sprawa z wahaczami? Są 2 na jedne koło? Drogi temat?

Z góry dzięki za info!

: 03 maja 2021, 20:26
autor: dice111
1. Maja już swoje lata i nalatane km, tak więc są te, które już miały wymieniony kompresor pneumatyki i te, które będą mieć w najbliższym czasie. Do tego nieszczelności, padające czujniki (nic niezwykłego, aczkolwiek także nic częstego). Na tył chyba wciąż nie regenerują miechów / brak zamienników (ale może od czasu gdy miałem D3 coś się zmieniło).

2. 4.2 PB (MPI), 4.2 TDI, W12

3 . Wielowahacz.

: 04 maja 2021, 00:05
autor: Ukaniu
Jak zdefiniujesz "wyczyścić portfel"?
2,5,10,15 tys?
Są usterki w każdym zakresie cenowym i któż to może wiedzieć czy akurat nie kupisz miny z ledwo zipiącą skrzynią, opadającym zawieszeniem oraz rozrządem i rozbijesz bank <boisie>
Jak chcesz jeździć D3 to kupuj i nie myśl za dużo bo nie kupisz a to fajne samochody. Tylko nie do robienia oszczędności.

: 04 maja 2021, 06:11
autor: pioter
DajcieMiInfo

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p

: 04 maja 2021, 07:13
autor: marekp750
Niestety, ząb czasu (przebiegi) powoduje, że większość silników ma już swoje problemy.

1. MPI 4.2:

wycieki oleju, nastawniki, zużyte głowice, podciśnienia i systemy z nimi związane, kolektory ssące (śrubki)

2. 4.2 TDI:

wycieki oleju, wycieki płynu chłodniczego, zużyte wtryskiwacze CR, panewki

3. W12 MPI:

układ chłodzenia: termostat, wszystkie połączenia gumowe, plastikowe: już wygrzane
pękają, kruszą się w rękach.

4. 4.2 FSI:

wycieki oleju, separatory oleju/odma, pomału odzywają się wtryskiwacze Pb, wariatory faz rozrządu: sterowanie nimi, globalnie jest mniej problemów z tymi silnikami niż MPI (bo trochę młodsze)

5. 5.2 FSI:

tu już jest wszystko, zbierz problemy wszystkich silników powyżej i wsadź w to miejsce




We wszystkich silnikach padają rozruszniki, alternatory.

Po kilku latach serwisowania tych aut to powiem, że najmniej dokuczliwym silnikiem jeżeli
chodzi o awarie jest jednostka W12.

: 04 maja 2021, 20:11
autor: maciu
stałe fragmenty gry w D3:

kompresor, klamki (jeżeli kessy), kable do akku, odpływy szybra (trzeba regularnie sprawdzać) , piasty (nie ma zamiennika), hamulce (dopiero 400mm jako tako daje rade),
silniczek otwierania bagażnika, tylne zaciski z silniczkami

[ Dodano: 2021-05-04, 20:11 ]
no i jeszcze bylbym zapomniał, mikroswitche od dociągów w zamkach

: 15 maja 2021, 13:33
autor: Lechu
marekp750 pisze:Niestety, ząb czasu (przebiegi) powoduje, że większość silników ma już swoje problemy.

1. MPI 4.2:

wycieki oleju, nastawniki, zużyte głowice, podciśnienia i systemy z nimi związane, kolektory ssące (śrubki)

2. 4.2 TDI:

wycieki oleju, wycieki płynu chłodniczego, zużyte wtryskiwacze CR, panewki

3. W12 MPI:

układ chłodzenia: termostat, wszystkie połączenia gumowe, plastikowe: już wygrzane
pękają, kruszą się w rękach.

4. 4.2 FSI:

wycieki oleju, separatory oleju/odma, pomału odzywają się wtryskiwacze Pb, wariatory faz rozrządu: sterowanie nimi, globalnie jest mniej problemów z tymi silnikami niż MPI (bo trochę młodsze)

5. 5.2 FSI:

tu już jest wszystko, zbierz problemy wszystkich silników powyżej i wsadź w to miejsce




We wszystkich silnikach padają rozruszniki, alternatory.

Po kilku latach serwisowania tych aut to powiem, że najmniej dokuczliwym silnikiem jeżeli
chodzi o awarie jest jednostka W12.

Czyli nie ma sensu się w D3 pchać ? rozlatują się, dobrze rozumiem Twoją wypowiedź ?

D2 to D2 ;)

: 15 maja 2021, 18:41
autor: Slavokus
Szczerze proponuję szukać D2 z silnikiem 4.2 ABZ,bez pneumatyki.Zakupiłem taką i nie muszę przynajmniej nasłuchiwać co rano czy nastawniki rozrządu już są do wymiany.Mam w planach uszczelnić wycieki z silnika ale to dam radę zrobić sam (uszczelki 150zł) ceny części też wystarczy porównać D2 a D3 .No chyba że ktoś nie dba o to.A po za tym jest duuużo ładniejsza <blee> Jeżeli finanse nie mają znaczenia to myślę że V8 w Dieslu nie przebije nic.

: 15 maja 2021, 21:54
autor: maciu
zapomniałem jeszcze o konsoli MMI... bardzo podatna na zalanie (nie jest fabrycznie
nijak zebzpieczona) a jest droga

: 19 maja 2021, 15:45
autor: drago_o
1. Poprzedni właściciel....

: 24 maja 2021, 15:18
autor: panton
maciu pisze:zapomniałem jeszcze o konsoli MMI... bardzo podatna na zalanie (nie jest fabrycznie
nijak zebzpieczona) a jest droga
:D

kolejną wadą jest brak fabrycznego zabezpieczenia przed rozbiciem auta szczególnie jak się jedzie po pijaku
może w D4 to poprawili ale w D3 jest z tym tragedia <hihiwiesz>
D5 można już wjechać do basenu i nic się nie stanie <brawo>

ps: maciu you make my day <okok>

: 24 maja 2021, 16:48
autor: maciu
z jednej strony cie rozumiem z drugiej nie - konsola na napoje jest tuż obok
a do zniszczenia MMI wiele wilgoci nie trzeba

czy żądanie zabezpieczenie takiego komponentu to fanaberia... nie wydaje mi się

:)