Strona 1 z 2

A8 D3 z Japonii

: 04 sie 2021, 20:14
autor: Shadin
Ostatnio pisałem z dwoma ludźmi, którzy sprowadzają samochody z Japonii. Były to też egzemplarze A8 D3 z absurdalnie niskim przebiegiem do 100 tys. Co sądzicie o zakupie takiego samochodu? Czy ktoś taki posiada? Obaj sprzedawcy tłumaczyli, że Japończycy zamiast krasnali i fontanny w swoich pałacach posiadają wypucowane A8 w ogródku. Nie jestem do końca przekonany. Ceny są dużo większe, ale do 90k taki samochód idzie znaleźć. Tylko czy ma sens takie kupowanie kota w worku? <bezradny>

: 04 sie 2021, 20:32
autor: maciu
nawet dużo bardziej absurdalne przebiegi można znaleźć, są to auta przeważnie
w pierwszorzędnym stanie

w dodatku kupuja modele rzadkie u nich czyli LHD i manual itp.

: 04 sie 2021, 20:35
autor: dice111
Więcej MB u nich. Jak planujesz zakup na bardzo długi czas, albo na zawsze to jak najbardziej, w innym wypadku mały sens pchać się w starego sztrucla za 90k PLN.

: 04 sie 2021, 20:52
autor: Shadin
Dzięki. Właśnie chciałem kupić taki egzemplarz, który będę musiał dopiero wtedy wymienić, gdy rząd zabroni jeździć wszelkimi spalinowymi. Trochę mi się z tym śpieszy, bo do końca sierpnia jeszcze zdalna praca, a chyba to już ostatnie chwile na zakup takich V8. Ewentualnie kupić za 30k i jeszcze wsadzić z 10k.

: 04 sie 2021, 21:00
autor: dice111
Shadin pisze:chyba to już ostatnie chwile na zakup takich V8
Nowych, być może (jeśli chodzi o ten eurokołchoz), ale używki zawsze będą.
Jak kolejne 20 lat zamierzasz jeździć D3 to taki samochód z JPN może być dobrym pomysłem.
Z drugiej strony w tych $ szukałbym czegoś takiego: https://home.mobile.de/MOBILITAETSZENTR ... _313515006 (ale ja obiektywny nie jestem, bo chyba jako jedyny przesiadłem si.e z powrotem z D3 do D2)

: 04 sie 2021, 21:13
autor: Shadin
Jeździłem D2, D3 i D4. Zdecydowanie wybieram D3 za wygląd tunelu środkowego i takiego też szukam. Ale dzięki @dice111

: 04 sie 2021, 23:39
autor: FOSS
Mój klient od czasu do czasu sprowadza auta z Japonii.
Ósemek kupił już kilka, każda z nich prosto z transportu trafiła najpierw do mnie na przegląd więc mogę śmiało powiedzieć, że niektóre widziałem nawet wcześniej niż sam nabywca.
Muszę powiedzieć, że jestem w szoku co do stanu tych aut. No może oprócz jednego który był tam raczej normalnie użytkowany i serwisowany i w nim krok po kroku wyszło sporo do zrobienia. Ale stan też super i po tak dużym serwisie warty zakupu bez dwóch zdań.

Ale S8D2 z rocznika 2000 z przebiegiem ca. 14.000km to naprawdę szok.
Auto pachnące nowością, z fabryczną folią na niektórych elementach.
Normalnie auto dla kolekcjonera.

Albo S8D3...
Szczerze mówię, że mnóstwo D3 widziałem ale takiej chyba nigdy wcześniej, w takim stanie. Oprócz tych w salonie oczywiście bo akurat pracowałem tam w latach kiedy nowe D3 było w sprzedaży :)
Tu przebieg w okolicach 100.000km a auto wygląda jak nowe - szok.
Oj chciałbym mieć takiego cukiereczka w garażu <kocham>

: 04 sie 2021, 23:58
autor: Shadin
Co to znaczy dużo do zrobienia?

Kiedyś pytałem jakiegoś mechanika o naprawę takich aut to powiedział, że tam to jest inaczej niż w UE. O co chodziło? Akurat nie widziałem wśród firm, które sprowadzają takie auta informacji o tym, że coś trzeba przerobić na rynek UE. Myślałem, że przecież to samochody z UE i jak już co to tam je mają dostosować do siebie, a nie na odwrót <bezradny>

: 05 sie 2021, 00:31
autor: FOSS
Shadin pisze:Co to znaczy dużo do zrobienia?
Tu mówię o jednym konkretnym egzemplarzu...
Auto, tak jak wspominałem, było tam w Japonii chyba w miarę normalnie użytkowane. Jest do niego pełna książka serwisowa ale tu chyba ktoś robił wszystkiego na bieżąco.
Zaczęło się od prostej wymiany świec zapłonowych i okazało się, że jest wyciek oleju w gniazda świec. Wyciek był z uszczelki na tzw. drabince wałków rozrządu. Naprawa tego oznacza konieczność dobrania się do wałków rozrządu, czyli rozpięcie rozrządu, czyli wyjęcie silnika bo mowa o silniku 4.2FSI.
Po rozebraniu ujawniliśmy luzy na łańcuszkach rozrządu oraz jakiś połamany ślizg.
Właściciel auta nie chciał bawić się w półśrodki więc został zrobiony kompletny rozrządu an oryginalnych częściach, nowe świece, nowe cewki zapłonowe, kompletne przednie zawieszenie bo wahacze były już w średnim stanie, nowy kompresor zawieszenia bo dogorywał i kilka innych rzeczy.
Auto jest po dużym serwisie, lakierniczo o ile pamiętam cały w oryginale więc tylko czekać aż ktoś się na to pokusi :)

Shadin pisze:Kiedyś pytałem jakiegoś mechanika o naprawę takich aut to powiedział, że tam to jest inaczej niż w UE. O co chodziło? Akurat nie widziałem wśród firm, które sprowadzają takie auta informacji o tym, że coś trzeba przerobić na rynek UE. Myślałem, że przecież to samochody z UE i jak już co to tam je mają dostosować do siebie, a nie na odwrót <bezradny>
Nie, to nie są z UE przerabiane tam na miejscu na Japonię.
Te auta są produkowane na Japonię i fabrycznie dostosowane są do tamtego rynku.
Jest trochę innych rzeczy jak np. tuner radiowy który w PL nie ma racji bytu.
Poza tym przednie lampy... w najbogatszej wersji po-lifta są z LEDami do jazdy dziennej ale te trochę uboższe w miejscu LEDów w EU posiadają żarówkę dla świateł do jazdy dziennej. W Japonii nie ma świateł do jazdy dziennej więc auta z tamtego rynku ich po prostu nie mają. W A8D3 w miejscu żarówki jest... zaślepka :)
Noi oczywiście reflektory w Japonii są przystosowane to ruchu lewostronnego czyli niezgodnie z tym co mamy UE.
I jeszcze kilka innych rzeczy ;)

: 05 sie 2021, 00:48
autor: Shadin
A to jest przerabiane na przykład przez Ciebie po przyjeździe do UE z powrotem na nasz rynek i wtedy sprzedawane? Czy te auta są sprzedawane raczej jako przystosowane na Japonię i samemu trzeba to sobie zamienić?

Da się taki tuner radiowy przerobić na nasz z cyfrowym DVB-T i dla TV tak samo?

: 05 sie 2021, 01:05
autor: FOSS
Shadin pisze:A to jest przerabiane na przykład przez Ciebie po przyjeździe do UE z powrotem na nasz rynek i wtedy sprzedawane?
Tak bardziej dla potomnych zwrócę uwagę na niepoprawną formę pytania - te auta nie są z powrotem przerabiane na nasz rynek ponieważ one fabrycznie są produkowane na rynek Japoński i nikt ich tam nie przerabia. My przerabiamy na UE właśnie dlatego że fabrycznie wyjechało to na rynek Japoński ;)

Odpowiadając na pytanie - tak, jeżeli klient chce to przerabiam pod wymogi rynku UE.
Shadin pisze:Czy te auta są sprzedawane raczej jako przystosowane na Japonię i samemu trzeba to sobie zamienić?
A to zależy od tego jak sprzedający i kupujący się umówią.
Ale trend zauważyłem raczej taki, że jak ktoś kupuje takie auta z Japonii to raczej najpierw przerabia na rynek UE a dopiero potem wystawia na sprzedaż.
Miałem kiedyś też Bentleya z Japonii, po sprowadzeniu na przegląd i ewentualną naprawę, to tam np. nie było trzeciego światła STOP, tylko jakaś zaślepka. Śmieszne to ale tak widocznie produkowali to na Japonię :)
Shadin pisze:Da się taki tuner radiowy przerobić na nasz z cyfrowym DVB-T i dla TV tak samo?
Nie wiem czy się da ale ja takich nie przerabiam. Po prostu wymieniam na wersję EU i wtedy radio działa już na naszym zakresie.

Tuner DVBT to oczywiście to telewizji ale fabryczny nawet z wersji EU i tak w PL nie działa.
Kwestia TV to zupełnie dodatkowy temat.

: 05 sie 2021, 05:59
autor: drago_o
FOSS pisze:Ale S8D2 z rocznika 2000 z przebiegiem ca. 14.000km to naprawdę szok.
Auto pachnące nowością, z fabryczną folią na niektórych elementach.
Normalnie auto dla kolekcjonera.
Jeśli to jest ta S'ka, tak wychwalana na FB, to ją sprawdzaliśmy i posiada historię ASO z Japonii z setkami tysięcy km przebiegu...

: 05 sie 2021, 09:33
autor: dice111
Chodzi o tą za cca 135k ?

: 05 sie 2021, 10:24
autor: drago_o
dice111 pisze:Chodzi o tą za cca 135k ?
Jakoś taką podoba miała cenę. Nie pamiętam teraz :) Chyba ta.

: 05 sie 2021, 11:08
autor: Shadin
drago_o pisze:
dice111 pisze:Chodzi o tą za cca 135k ?
Jakoś taką podoba miała cenę. Nie pamiętam teraz :) Chyba ta.
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-s8-a ... DW0S0.html