Strona 1 z 1

[D2 96 4.2PB ] Jak wymienić olej w ASB - step by step

: 29 cze 2013, 11:04
autor: chicken20091986
Witam, chciałbym przedstawić jak prawie krok po kroku zmienić sobie olej w skrzyni wraz z wymianą uszczelek między korpusami uszczelniaczem wału oraz wyjścia na tylny dyfer.
1.Rozgrzane auto, wjazd na kanał i spuszczamy olej ze skrzyni. Następnie wkręcamy korek spustowy.
Obrazek
2.Demontaż całego wydechu, ponieważ nie ma sensu rozszczelniać połączeń na obejmach
- odkręcamy 8 śrub przy kolektorach
Obrazek
Obrazek
-demontaż wieszaków od wydechu
Obrazek
Obrazek
-odkręcamy aluminiową listwę 4 śruby na klucz płaski 13
Obrazek
-następna rzecz to 4 sztuki gum trzymających wydech 2 na końcu i 2 na wysokości zbiornika, teraz wydech można wyciągnąć z tyłu auta .
3.Odkręcamy osłonę termiczną ( 4 śruby)
4.Odkręcamy wał napędowy
Obrazek
Obrazek
5.Przyda się lewarek hydrauliczny do podparcia skrzyni w tym miejscu
Obrazek
6.Teraz poduszki skrzyni
Obrazek
7. I jeszcze parę pierdułek
Obrazek
-wieszaki do wydechów

Obrazek
Obrazek
-osłona , a następnie można odkręcić korek spustowy i zlać resztę oleju , bo się nazbierało
Obrazek
8.Odkręcamy miskę olejową
Obrazek
Obrazek
- czyścimy
Obrazek
9. Odkręcamy pierwszy korpus i wymieniamy w nim uszczelniacz wału ( mi ciekło)
Obrazek
Obrazek
10. drugi korpus
Obrazek
-chwytamy całą "szpulę" i ciągniemy do siebie
Obrazek
11.korpus trzeci
Obrazek
12.Korpus czwarty plus wymiana uszczelniacza wyjścia na tylny dyfer (również cieknie)
Obrazek
13. Zdjęcie pogladowe jak powinien być założony ten palec i jego sprężynka ( ja zrobiłem błąd i rozbierałem skrzynię jeszcze raz Masakra :P)
Obrazek
14. a teraz wszystko składamy
- wszystkie korpusy skrzyni
- montujemy nowy filtr wraz z oringiem
Obrazek
-zakładamy nową uszczelkę, oraz miskę olejową
-wymieniamy podkładkę korka spustowego i dokręcamy go
-mocujemy skrzynię na łapach
-mocujemy linkę od lewarka skrzyni
Obrazek
16.Zalewamy olej przez korek kontrolny ( również zmieniamy tam uszczelkę ) na zgaszonym silniku ok 1,7 l aż zacznie się przelewać takim oto sposobem
Obrazek
wąż wprowadzamy przez komorę silnika nie daleko kolektora wydechowego lewego
17.Wąż nadal jest w misce olejowej i zakładamy stopery na uszy . Odpalamy V8 bez wydechów :P i lejemy olej do momentu ponownego przelewania się przez otwór.
Jak zacznie się przelewać dokręcamy korek , wsiadamy do auta i na hamulcu przesuwamy lewarek w każdej pozycji P,R,N,D,3,2,1. Mi weszło 7 litrów oleju, jak ktoś chce tak jak ja to może się przejechać kawałek tylko spokojnie i tak aby auto doszło do 4 biegu można też tipem powajchować .
18.Teraz można jeszcze na odpalonym silniku sprawdzić czy olej się przelewa przez korek kontrolny, jak nie to dolać jak mocno wylatuje to trzeba troszkę upuścić .
19. montujemy wieszaki , osłonę termiczną , wydechy, listwę aluminiową .

To była moją pierwsza wymiana oleju wraz z uszczelkami i przebiegła pomyślnie nie biorąc pod uwagę ponownego rozbierania z powodu źle zamontowanego palca w czwartym korpusie :P

: 18 wrz 2013, 21:12
autor: Preston81
rewelka , ale ja bym sie bał że popsuję :D

: 19 wrz 2013, 09:26
autor: chicken20091986
preston81 pisze:ja bym sie bał że popsuję
Naprawdę nie ma czego , trochę czasu , kanał lub podnośnik, trochę kluczy i ten lub inny opis jak to zrobić .

: 19 wrz 2013, 15:30
autor: karol208
Ja u siebie wymieniałem olej i filterek. Nie musiałem ściągać wydechu ale może to dlatego że nie mam osłony termicznej pod skrzynią. Ważne oby mieć dobre klucze (gwiazdki) bo łatwo rozbić łeb śruby

: 19 wrz 2013, 15:34
autor: chicken20091986
karol208 pisze:Nie musiałem ściągać wydechu ale może to dlatego że nie mam osłony termicznej pod skrzynią.
Wydech demontowałem bo musiałem uszczelniacze wymienić :)

: 29 paź 2013, 20:30
autor: riki76
Może sie komuś przyda, mojego autorstwa... :mrgreen:

: 01 sie 2016, 18:40
autor: RemuSkm
sory za odgrzanie ale pytanie czy w korpusie jest dużo oleju bo niedawno wymieniałem w asb i nie bardzo chce znowu wymieniać ??

: 05 lut 2017, 21:00
autor: kryhawrc
i ja

: 27 lut 2017, 14:17
autor: djmdp
Podłącze się do tematu, muszę wymienić wkrótce olej w swojej ASB, jest po kapitalce w niemczech, ale zauważyłem ostatnio, że kolor oleju to krwisto czerwony (mialem lekki wyciek), ktoś pisał, że prawdopodobnie to dextron 3, który do 5hp24A jest niezalecany, co powinienem zalać w takim razie i jak przeprowadzić wymianę w takim obrocie sprawy?

: 27 lut 2017, 14:55
autor: danishow
djmdp, użyj opcji "Szukaj". Na forum jest pełno informacji na ten temat!

: 28 mar 2017, 19:59
autor: matrose1983
do wymiany oleju nie musi byc "zimna" skrzynia?

: 28 mar 2017, 20:35
autor: danishow
Najlepiej jak jest już trochę zagrzana, przy zimnej skrzyni i wlaniu nowego oleju będziesz czekać z godzinę aż się zagrzeje do odpowiedniej temperatury by sprawdzić poziom. Na pewno nie powinna być mocno rozgrzana ...przejechać się parę minut i na podnośnik czy tam kanał ;)

: 29 mar 2017, 08:09
autor: krzychu22.p1i
djmdp pisze:kolor oleju to krwisto czerwony (mialem lekki wyciek), ktoś pisał, że prawdopodobnie to dextron 3, który do 5hp24A jest niezalecany
I ktoś tu też pisał, że midland rówżnież jest czerwony i spełnia specyfikację atf 71141.