Naprawa 5Hp24 Wsteczny
: 08 lis 2013, 19:13
Temat dla tych którzy muszą rano wypychać auto jak sąsiad za blisko zaparkuje,
Awaria kojarzy się z drogą naprawą wstecznego biegu w audi a8 d2 skrzynia 5Hp24a
Jeśli ktoś zdecyduje się na naprawę samemu postaram się pokazać co go czeka mity o niesamowitej budowie i częściach wyskakujących na lewo i prawo pozostaną mitami.
Awaria zaczęła się od przełączenia z D na R jak auto jeszcze się toczyło do przodu tak mi się przynajmniej wydaje nie było żadnego zgrzytu szarpnięcia dzwonienia tarcia i tym podobnych po prostu nie zapina biegu i nie jedzie.
Obdzwoniłem wiele warsztatów i ceny były przedziwne od 2500zł do 7000zł w zależności od gwarancji jaką dany warsztat oferuje.
Pełen remont ASB w dobrym serwisie to koszt zaczynający się od 5000zl i gwarancja na rok (super) ale czytając fora często bywa ze gwarancja nie jest na skrzynie tylko na zespół części wymienionych w serwisie a wiedz koszty kolejnej naprawy ponosi właściciel auta (to tak jak montować co rok nową instalacje gazową do V8) ale jak to mówią masz a8 to cię stać a ja nie mam instalacji lpg bo mnie nie stać to skrzynie sam rozbebeszyłem, najpierw kupiłem uszkodzoną za 500zł która nie miała biegu pierwszego chciałem wymontować element biegu wstecznego i zamontować w swojej przy okazji zobaczyć co w niej siedzi i jakie narzędzia będą potrzebne a to ta skrzynia
i wielka plama oleju
a to sprężynka i plasticzek który nie mam pojęcia gdzie był w płycie sterującej??? i jest to jedyny element ASB który wyskoczył i nie znalazł swojego miejsca. Wiedz czas było się zabrać za kolejną tylko trzeba wyjąć ją z auta hym i to wspominam był problem czy z całym silnikiem czy do kanału dołem nie miałem dostępu do podnośnika wiedz żaba i paleta bloczków betonowych była prawie OK
no prawie OK jeszcze tylko 10 typa do pomocy a skrzynia ciężka i wielka
auto progami na drewnianych kołkach wał, wydech, wszystkie wachacze poduszki półosie rozrusznik ,sanie czy jak tam aż silnik staną na misce podparty deskami a skrzynia na lewarku
odpinamy czujnik temperatury dwie kostki kompa linke zmiany biegów i dwie rurki od chłodnicy teraz paleta bloczki betonowe lewar łyk kawy papieros znajomi i siłówka w kanale.
Franca wyszła jak ktoś powie ze wyjęcie to nic w porównaniu z tym co jest w skrzyni to zamorduje :wpale:
OK to skrzynia na stole i do dzieła spuszczamy
oleje są dwa rodzaje w 3 miejscach z miski 1 z przedniego mostu tak to nazwijmy 2 i z reduktora 3. ja mam zdjęcia z montażu wiedz będzie trochę czyściej i przejrzyściej zdejmujemy miske filtr uszczelkę
odpinamy wtyczkę
odkręcamy cała płyta jak pamiętam te większe śruby
tam jeszcze będzie rurka albo zapadka troszkę przeszkadza ale dacie rade nie pamięta cos tam było :-)
jak wyjmiemy płytę to zobaczymy istotne dwa zegery dwie sprężynki i dwie gumeczki wszystko wyjmujemy
w ten sposób odblokowaliśmy pierwszy kosz sprzęgłowy następnie zdecydowanym ruchem wyrywamy rurki one też blokują kosze
teraz kładziemy pacjenta na boku i odkręcamy reduktor
wszystkie zębatki na bok pod tą najwyższą jest wsteczny
dostęp tylko od środka odwracamy pacjeta i rozkręcamy gniazda półosi łatwizna do tego momentu
musimy wybić tą rurkę idzie dość lekko ale tylko w tą stronę dzięki temu mamy dostęp do dwóch ukrytych śrub
dostep do nich jest od przodu
wykręcamy wszystkie i wyjmujemy pierwszy element układanki i widzimy
pierwszy kosz i jedziemy dalej z tym koksem
tu jest zabezpieczenie
i kolejne kosze
Awaria kojarzy się z drogą naprawą wstecznego biegu w audi a8 d2 skrzynia 5Hp24a
Jeśli ktoś zdecyduje się na naprawę samemu postaram się pokazać co go czeka mity o niesamowitej budowie i częściach wyskakujących na lewo i prawo pozostaną mitami.
Awaria zaczęła się od przełączenia z D na R jak auto jeszcze się toczyło do przodu tak mi się przynajmniej wydaje nie było żadnego zgrzytu szarpnięcia dzwonienia tarcia i tym podobnych po prostu nie zapina biegu i nie jedzie.
Obdzwoniłem wiele warsztatów i ceny były przedziwne od 2500zł do 7000zł w zależności od gwarancji jaką dany warsztat oferuje.
Pełen remont ASB w dobrym serwisie to koszt zaczynający się od 5000zl i gwarancja na rok (super) ale czytając fora często bywa ze gwarancja nie jest na skrzynie tylko na zespół części wymienionych w serwisie a wiedz koszty kolejnej naprawy ponosi właściciel auta (to tak jak montować co rok nową instalacje gazową do V8) ale jak to mówią masz a8 to cię stać a ja nie mam instalacji lpg bo mnie nie stać to skrzynie sam rozbebeszyłem, najpierw kupiłem uszkodzoną za 500zł która nie miała biegu pierwszego chciałem wymontować element biegu wstecznego i zamontować w swojej przy okazji zobaczyć co w niej siedzi i jakie narzędzia będą potrzebne a to ta skrzynia
i wielka plama oleju
a to sprężynka i plasticzek który nie mam pojęcia gdzie był w płycie sterującej??? i jest to jedyny element ASB który wyskoczył i nie znalazł swojego miejsca. Wiedz czas było się zabrać za kolejną tylko trzeba wyjąć ją z auta hym i to wspominam był problem czy z całym silnikiem czy do kanału dołem nie miałem dostępu do podnośnika wiedz żaba i paleta bloczków betonowych była prawie OK
no prawie OK jeszcze tylko 10 typa do pomocy a skrzynia ciężka i wielka
auto progami na drewnianych kołkach wał, wydech, wszystkie wachacze poduszki półosie rozrusznik ,sanie czy jak tam aż silnik staną na misce podparty deskami a skrzynia na lewarku
odpinamy czujnik temperatury dwie kostki kompa linke zmiany biegów i dwie rurki od chłodnicy teraz paleta bloczki betonowe lewar łyk kawy papieros znajomi i siłówka w kanale.
Franca wyszła jak ktoś powie ze wyjęcie to nic w porównaniu z tym co jest w skrzyni to zamorduje :wpale:
OK to skrzynia na stole i do dzieła spuszczamy
oleje są dwa rodzaje w 3 miejscach z miski 1 z przedniego mostu tak to nazwijmy 2 i z reduktora 3. ja mam zdjęcia z montażu wiedz będzie trochę czyściej i przejrzyściej zdejmujemy miske filtr uszczelkę
odpinamy wtyczkę
odkręcamy cała płyta jak pamiętam te większe śruby
tam jeszcze będzie rurka albo zapadka troszkę przeszkadza ale dacie rade nie pamięta cos tam było :-)
jak wyjmiemy płytę to zobaczymy istotne dwa zegery dwie sprężynki i dwie gumeczki wszystko wyjmujemy
w ten sposób odblokowaliśmy pierwszy kosz sprzęgłowy następnie zdecydowanym ruchem wyrywamy rurki one też blokują kosze
teraz kładziemy pacjenta na boku i odkręcamy reduktor
wszystkie zębatki na bok pod tą najwyższą jest wsteczny
dostęp tylko od środka odwracamy pacjeta i rozkręcamy gniazda półosi łatwizna do tego momentu
musimy wybić tą rurkę idzie dość lekko ale tylko w tą stronę dzięki temu mamy dostęp do dwóch ukrytych śrub
dostep do nich jest od przodu
wykręcamy wszystkie i wyjmujemy pierwszy element układanki i widzimy
pierwszy kosz i jedziemy dalej z tym koksem
tu jest zabezpieczenie
i kolejne kosze