[D2 00 4.2PB/LPG ] wymiana silniczka reflekotra A8 D2 FL
: 31 gru 2013, 00:44
witam wszystkich ![Obrazek]()
ostatnio borykałem sie z problemem poziomowania świateł, co mi trochę zajęło...Po podłączeniu kompa okazało sie ze czujniki do śmieci!
W ASO krzyknęli 350pln za sztuke...mowie 700pln <jezu> nie ma mowy...no i udało sie trafić na alledrogo te same czujniki ale od Audi A6 C5 <hura>
Co prawda używki ale dałem za nie 160pln. Nie wiem jak długo pochodzą, ale na razie jest ok. TAK WIEC SZUKAJCIE A ZNAJDZIECIE <brawo2> dziekuje
Po zainstalowaniu czujników, podpinam kompa i .... błędy czujników zniknęły, natomiast został jeden 01539 Headlights Not Adjusted - problem z samoregulacja.
No to kompa na mache, kasuje blad i widze ze tylko prawa lampa sie poziomuje, lewa natomiast buczy, ale stoi...Od razu padło na silniczek do regulacji wysokości. I dalej żółta, migająca wiadomość na środku zegarów
Wiec zacząłem szukać takiego silniczka, nie wiedząc ze lampy po lifcie maja je zintegrowane w środku. W kocu za pomocą cioci Etki po numerze oryginału udało sie zlokalizować na alledrogo taki silniczek za 40pln, o dziwo tez od A6 C5
No to pacjent na stol i operacja
potrzebne narzędzia :
- nowy silniczek winowajca
-grzechotka z nussem 10
- srubokret plaski do zdjecia metalowych zatrzaskow lampy
- srobokret torx do odkrecenia silniczka
- kombinerki
- 2 pifka
* Jak sie lampe demontuje z auta opisywal nie bede, natomiast przed rozebraniem lampy najlepiej zapamietac jej ostatnie ustawienie jesli sie nie chce jechac na ustawienie do stacji djagonstycznej....no mozna tez potem na scianie jak ja to robilem :p
* nastepnie odpinamy wszystkie zlaczki metalowe trzymajace "szklo" lampy z tylna obudowa.
* po jej zdjeciu odrwacamy tylna obudowe do siebie i zaczynamy odkrecac wewnetrzny klosz xenonu w miejscach zaznaczonych na fotkach, nalepiej grzechotka i nussem 10. Radze nie robic tego srubokretem bo latwo wyrobic ten gorny plastik w srodku (wiem z autopsji
)
![Obrazek]()
*silniczek natomiast o którym tu mowa znajduje sie po prawej stronie z tylu lampy na dole
* jak juz tak co najmniej polowe odkręciliśmy to trzeba jeszcze wyciągnąć ten plastikowy bolec silniczka, ktory tkwi sobie w plastiku klosza xenonu ! Najlepiej grubym płaskim śrubokrętem dodatkowo od dołu druga ręką wypychać klosz do góry!
* no to jak juz wszystko odkrecilismy, klosz wyciagamy na stol i naszym oczom ukazuje sie taki oto widok:
* widzimy silniczek to wkrętak torx w rękę i heja wykręcamy silniczek
* No i mamy porównanie tych dwóch silniczków z dwóch rożnych aut! Od razu widac ze roznia sie nie tylko producentem, ale i tym plastikowym bolcem. Poza tym to wymiarowo sa identyczne!
* Zeby ten nowy silniczek pasowal do naszego klosza musimy ten plastikowy bolec za pomoca kombinerek wyciagnac z tego druta na ktorym siedzi i wsadzic ten nasz stary grubszy bolec! Robimy to po to zeby klosz mocno byl zamontowany, a nie latał jak żyd po pustym sklepie nam w lampie! Natepnie montujemy silniczek do obudowy!
![Obrazek]()
Nastepnie skrecamy wkszystko w odwortnej kolejnosci i konczymy pifko
Potem lampa do auta podpinamy okablowanie, przekrecamy kluczyk i ..... gowno
dalej sie nie poziomuje. No to kompa na mache kasujemy blad i ... JEST, dziala, tzn. lampy ida obie w dol i gore... ale blad 01539 nie zniknal
;( Masakra jakach. Wiec ostatnia droga ratunku to zrobic nastawy podstawowe:
* stajemy autem na rownej powierzchni i bujamy zawieszeniem w celu prawidłowego ustawienia neutralnego.
* odpalamy Vag Com lub co kto ma i wchodzimy w:
55 - Xenon Range
04 Basic settings
Wybierz grupę 001 / Lampy ustawią się w pozycji serwisowej i należy je teraz ustawić przy pomocy odpowiednich urządzeń lub jak kto umie
dajemy OK nastepnie ponownie 04 Basic settings wybierz grupę 002 i trzeba zatwierdzic!
Błąd zostanie wymazany i przywrócona zostanie automatyczna regulacja zasięgu i od tej pory mozemy sie cieszyc dzialajacymi czujnikami poziomowania, lampami, silniczkami i w ogole to radocha ze dziala a koszt to jedynie nieco ponad 200pln razem z pifkami <hura>
Mam nadzieje ze tym postem cos innym bede mogl w przyszlosci pomoc!
Dzieki i pozdrawiam <brawo2> <okioki> <brawo2> <okioki>

ostatnio borykałem sie z problemem poziomowania świateł, co mi trochę zajęło...Po podłączeniu kompa okazało sie ze czujniki do śmieci!

Co prawda używki ale dałem za nie 160pln. Nie wiem jak długo pochodzą, ale na razie jest ok. TAK WIEC SZUKAJCIE A ZNAJDZIECIE <brawo2> dziekuje

Po zainstalowaniu czujników, podpinam kompa i .... błędy czujników zniknęły, natomiast został jeden 01539 Headlights Not Adjusted - problem z samoregulacja.


Wiec zacząłem szukać takiego silniczka, nie wiedząc ze lampy po lifcie maja je zintegrowane w środku. W kocu za pomocą cioci Etki po numerze oryginału udało sie zlokalizować na alledrogo taki silniczek za 40pln, o dziwo tez od A6 C5

No to pacjent na stol i operacja

- nowy silniczek winowajca
-grzechotka z nussem 10
- srubokret plaski do zdjecia metalowych zatrzaskow lampy
- srobokret torx do odkrecenia silniczka
- kombinerki
- 2 pifka
* Jak sie lampe demontuje z auta opisywal nie bede, natomiast przed rozebraniem lampy najlepiej zapamietac jej ostatnie ustawienie jesli sie nie chce jechac na ustawienie do stacji djagonstycznej....no mozna tez potem na scianie jak ja to robilem :p
* nastepnie odpinamy wszystkie zlaczki metalowe trzymajace "szklo" lampy z tylna obudowa.
* po jej zdjeciu odrwacamy tylna obudowe do siebie i zaczynamy odkrecac wewnetrzny klosz xenonu w miejscach zaznaczonych na fotkach, nalepiej grzechotka i nussem 10. Radze nie robic tego srubokretem bo latwo wyrobic ten gorny plastik w srodku (wiem z autopsji

*silniczek natomiast o którym tu mowa znajduje sie po prawej stronie z tylu lampy na dole
* jak juz tak co najmniej polowe odkręciliśmy to trzeba jeszcze wyciągnąć ten plastikowy bolec silniczka, ktory tkwi sobie w plastiku klosza xenonu ! Najlepiej grubym płaskim śrubokrętem dodatkowo od dołu druga ręką wypychać klosz do góry!
* no to jak juz wszystko odkrecilismy, klosz wyciagamy na stol i naszym oczom ukazuje sie taki oto widok:
* widzimy silniczek to wkrętak torx w rękę i heja wykręcamy silniczek
* No i mamy porównanie tych dwóch silniczków z dwóch rożnych aut! Od razu widac ze roznia sie nie tylko producentem, ale i tym plastikowym bolcem. Poza tym to wymiarowo sa identyczne!
* Zeby ten nowy silniczek pasowal do naszego klosza musimy ten plastikowy bolec za pomoca kombinerek wyciagnac z tego druta na ktorym siedzi i wsadzic ten nasz stary grubszy bolec! Robimy to po to zeby klosz mocno byl zamontowany, a nie latał jak żyd po pustym sklepie nam w lampie! Natepnie montujemy silniczek do obudowy!
Nastepnie skrecamy wkszystko w odwortnej kolejnosci i konczymy pifko

Potem lampa do auta podpinamy okablowanie, przekrecamy kluczyk i ..... gowno



* stajemy autem na rownej powierzchni i bujamy zawieszeniem w celu prawidłowego ustawienia neutralnego.
* odpalamy Vag Com lub co kto ma i wchodzimy w:
55 - Xenon Range
04 Basic settings
Wybierz grupę 001 / Lampy ustawią się w pozycji serwisowej i należy je teraz ustawić przy pomocy odpowiednich urządzeń lub jak kto umie

dajemy OK nastepnie ponownie 04 Basic settings wybierz grupę 002 i trzeba zatwierdzic!
Błąd zostanie wymazany i przywrócona zostanie automatyczna regulacja zasięgu i od tej pory mozemy sie cieszyc dzialajacymi czujnikami poziomowania, lampami, silniczkami i w ogole to radocha ze dziala a koszt to jedynie nieco ponad 200pln razem z pifkami <hura>

Mam nadzieje ze tym postem cos innym bede mogl w przyszlosci pomoc!
Dzieki i pozdrawiam <brawo2> <okioki> <brawo2> <okioki>
