Strona 1 z 3

[D2 preFL ALL ] Regeneracja zacisków - dwutłoczkowe LUCAS

: 19 mar 2014, 18:59
autor: karol208
Przedstawie foto poglądowe reperaturki zacisku A8 D2 preFL Dwutłoczkowy LUCAS.

Zestaw dostępny na aukcjach zagranicznych koszt z przesyłką do 300zł

Wrzucam na razie fotki wymiarów elementów i co ważne rozmiaru tulejek.
Sprawozdanie z przebiegu regeneracji zamieszczę później jak znajdęchwilkę

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 20 mar 2014, 17:16
autor: beyer28
Dobrze, że wogóle gdzieś udało się to znaleźć, tylko szkoda, że aż za granicą :/ Same gumki to chyba nie problem, ale dostępność samych tłoczków <lipa> Sprawozdanie się przyda napewno <okioki>

: 20 mar 2014, 20:38
autor: kmicic-lt
Robota nie jest ciężka i trudna :)

: 23 mar 2014, 16:49
autor: karol208
Dzisiaj wrzucam fotki z etapów składania zacisków.
Zaciski malowane farbą Fluorescencyjną żółtą (nie polecam spraya malowałem 5x i dalej przebija ) lepiej pędzlować i 2x starczy ale mniejsza z tym wyszło jak wyszło. (może w nocy będą świecić :D)


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 23 mar 2014, 17:32
autor: robertas
Fajnie ze powymieniane gumki, ale z jakoscia i dokladnoscia malowania to sie zbytnio nie postarales :P

: 23 mar 2014, 21:35
autor: karol208
Też mi się nie podoba malowanie
Ale nie uznaje farb spray wywaliłem 3 puszki. W poprzednich autach malowałem pędzelkiem i wyszło ładniej. Tutaj farba po prostu oczkowała tak jakby były tłuste zaciski a były wyszczotkowane i odtłuszczone. No trudno nie będę z nich jadł.
Nie umiem sprayem malować :D albo takie farby.
Temat powstał głównie dla wymiarów tulejek i innych części zacisku.
A zaciski po 100km i tak będą czarne zapewne.

: 23 mar 2014, 21:49
autor: robertas
skoro mowisz ze odtluszczone to mogla byc felerna farba, albo wymagala jakiegos podkladu ;) trzeba bylo szlifnac papierem sciernym ;)

: 18 lut 2015, 21:14
autor: Kuba123
Końcówki są sztywne zrobiłem zawieszenie i wszystko jest przejrzane mi się wydaje że to ten zacisk że cieszko chodzi bo ja w miejsce gumek wstawiłem kawałek wężyka gumowego i zacisk ciasno i cieszko teraz chodzi a np maglownica moze tak nawalać że pulsuje kierownica?

: 19 lut 2015, 09:51
autor: karol208
Jeżeli masz bicie i uważasz że to przez zaciski to na pewno masz krzywe tarcze.
ale to na podnośniku da się sprawdzić.

: 19 lut 2015, 13:50
autor: krzychu22.p1i
Warto przy okazji sprawdzić bicie piasty.

: 06 sie 2015, 18:01
autor: ajaxdg
Odświeżę temat....

U mnie w aucie po rozgrzaniu zacisk wpada w delikatne wibracje... podczas powolnej jazdy słychać charakterystyczne.... Łułułu... objaw ustaje w delikatnym wciśnięciu hamulca. Rant tarczy zeszlifowany, zresztą zamówiłem nowe klocki i tarcze.

Zresztą kołem można swobodnie obracać.... ale to buczenie doprowadza mnie do białej gorączki

znalazłem w niemczech taki zestaw.... wydaje się, że jest to ten sam ?

http://www.ersatzteile-info.de/BUDWEG-CALIPER/204324

: 06 sie 2015, 18:13
autor: Gość
I co myslisz że to pomoże? Chłopie mając nowe heble czyli klocki i tarcze nie chciałem wymieniac na inne więc zabrałem się za regeneracje. Zakupiłem do tego celu drugi komplet w lepszym stanie i dorabiane na wymiar tulejki. Wszelkie gumki i co trza sa ok,tłoczki bez żadnych nadżerów,nasmarowane,tulejki dobrane na wymiar jak trza. Po założeniu zrobiła sie cisza bo zaciski rzekotały,pukały i powodowały piszczenie jak hamujący pociąg. Szczesliwy byłem miesiąc! Jako że z tych uzywanych jeden był prawie nowy to sie trzyma a drugi porobiony już ma spowrotem luzy.

Te hamulce sa zwyczajnie złomami juz od nowości i juz zaopatrzyłem sie w ATE z D3. bez cisnienia sobie pozbieram graty i wymienie na lepsze.

Mimo że moje heble hamuja dobrze i nawet diagnosta na przeglądzie pochwalił że super to mam ich dość.

: 06 sie 2015, 18:56
autor: Arthur
Zabilem w esce kilka kompletow tarcz, stuki, wiecznie bicia na kierownicy. Zapodalem zaciski z A6 C6, lekko podfrezowalem jarzma i zwronice, do tego tarcze z A6 C5 tej samej srednicy tylko o mniejszym odsadzeniu i od pol roku spokój.

: 06 sie 2015, 20:08
autor: Gość
Bicia nie miałem odkad wymieniłem stare zwichrowane tarcze i nie mam dalej problemu z samym hamowaniem. 2-3 hamowania i puchną i to mi sie nie podoba. oraz problemy ze stukającymi zaciskami które z czasem brzmią jak polonezowskie kołpaki i jak wspomniałem powoduja efekt lokomotywy hamujacej na stacji...

: 07 wrz 2015, 10:24
autor: stillbadboy
Panowie nie bede zakladal nowego tematu ale dorzuce swoje piec groszy.
Udalo mi sie uporac z problemem tluczacego pukajacego zacisku.
Winowajcom okazala sie napuchnieta peknieta guma dokladnie ta :
Obrazek

ktora wchodzi tutaj :
Obrazek

moja pekla na pol i w srodku przy hamowaniu sworzen tlukl sie o obudowe, gumy nie dostalem nowej bo i pewnie ciezko pozatym byla sobote po poludniu, jako ze przyszly tesc to mechanik, dysponowal calym kartonem uzywanych roznych gumek nazbieranych przez lata, zatem dorobilem "zamiennik" i jak reką odjal, zero stukania, pozostalo piszczenie ale moze to byc tez spowodowane konczacymi sie klockami, nie wiem nie sprawdze bo juz zamowione heble z d3 :] tak czy siak warto sobie rewizje zaczac od tego.