[D2 ALL ] Naprawa elektrycznie regulowanych pasów
: 01 cze 2014, 23:12
...no i witam ponownie..
tym razem znalazłem troche czasu na naprawe uszkodzonej regulacji wyskosci pasów kierowcy i pasazera. (od razu przepraszam za nieporządek w aucie
)
Tak wiec potrzebne do tego będą:
* śrubokręt płaski oraz krzyżak
* klucz płasko-oczkowy 17
* klucz imbusowy (nie pamietam jakiego rozmiaru
)
* nóż lub scyzoryk
* 4 x małe wkręty
1. najpierw odsuwamy fotel kierowcy bądź pasażera max do przodu i jeszcze do góry w celu łatwiejszego dostępu.
2. zabieramy się za demontaż boczków plastikowych. Progi plastikowe z przodu (te duże są na wcisk - zaczepy więc wystarczy je podhaczyć do góry), natomiast z tyłu są klejone, ale ten klej jest "wiecznie żywy" więc można spokojnie odkleić i później też złapie.
3. cały środkowy boczek trzyma się za pomocą dwóch plastikowych kołków, które trzeba wyciągnąć. Później od spodu ciągniemy cały boczek w dół i lokujemy go z przodu obok siedzenie żeby nie przeszkadzał
4. trzeba oczywiście porozłączać wtyczki tylko tak żeby nic nie pomylić. Niektóre są oryginalnie powiązane trytytkami, czego osobiście nie lubie i zawsze tne
dlatego nóź lub śrubokręt.
5. za pomocą śrubokręta gwiazdkowego odkręcamy plastik trzymający pas i boczek słupka górnego. Po odkręceniu delikatnie podważać płaskim śrubstakiem, bądź na wyczucie ręką, aby nie połamać w środku plastików - zaczepów. I następnie demontujemy pas odkręcając jedną śrube za pomocą klucza płasko oczkowego 17
6. Pas w dół i zostaje nam sam mechanizm podnoszenia i opuszczanie pasa, który trzyma tylko jedna śruba imbusowa na górze, natomiast na dole jest wsuwany - zaczepiany.
7. Jak już wyjmiemy ten mechanizm to naszym oczom ukaże sie winowajca problemu z regulacją wysokości, a mianowicie pourywane plastikowe zaczepy.
8. zamiast kupować uzywany mechanizm na alledrogo (który i tak nie wiemy ile pochodzi) można za pomocą dwóch wkrętów łatwo naprawić wkręcając je po skosie w plastiki boczne (nie dalej żeby nie zablokować linki napędzającej gwint)
9. następnie wszystko w odwrotnej kolejnosci jak zawsze skręcamy i cieszymy sie działająca regulacją pasów.
P.s. czy tu czegos nie brakuje na tym pasie czy tak powinno być? Bo wygląda to jaby tam jakies wtyczki niebyło...chyba że tak ma być <niewiem>
dzieki i pozdrawiam
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
tym razem znalazłem troche czasu na naprawe uszkodzonej regulacji wyskosci pasów kierowcy i pasazera. (od razu przepraszam za nieporządek w aucie

Tak wiec potrzebne do tego będą:
* śrubokręt płaski oraz krzyżak
* klucz płasko-oczkowy 17
* klucz imbusowy (nie pamietam jakiego rozmiaru

* nóż lub scyzoryk
* 4 x małe wkręty
1. najpierw odsuwamy fotel kierowcy bądź pasażera max do przodu i jeszcze do góry w celu łatwiejszego dostępu.
2. zabieramy się za demontaż boczków plastikowych. Progi plastikowe z przodu (te duże są na wcisk - zaczepy więc wystarczy je podhaczyć do góry), natomiast z tyłu są klejone, ale ten klej jest "wiecznie żywy" więc można spokojnie odkleić i później też złapie.
3. cały środkowy boczek trzyma się za pomocą dwóch plastikowych kołków, które trzeba wyciągnąć. Później od spodu ciągniemy cały boczek w dół i lokujemy go z przodu obok siedzenie żeby nie przeszkadzał
4. trzeba oczywiście porozłączać wtyczki tylko tak żeby nic nie pomylić. Niektóre są oryginalnie powiązane trytytkami, czego osobiście nie lubie i zawsze tne

5. za pomocą śrubokręta gwiazdkowego odkręcamy plastik trzymający pas i boczek słupka górnego. Po odkręceniu delikatnie podważać płaskim śrubstakiem, bądź na wyczucie ręką, aby nie połamać w środku plastików - zaczepów. I następnie demontujemy pas odkręcając jedną śrube za pomocą klucza płasko oczkowego 17
6. Pas w dół i zostaje nam sam mechanizm podnoszenia i opuszczanie pasa, który trzyma tylko jedna śruba imbusowa na górze, natomiast na dole jest wsuwany - zaczepiany.
7. Jak już wyjmiemy ten mechanizm to naszym oczom ukaże sie winowajca problemu z regulacją wysokości, a mianowicie pourywane plastikowe zaczepy.
8. zamiast kupować uzywany mechanizm na alledrogo (który i tak nie wiemy ile pochodzi) można za pomocą dwóch wkrętów łatwo naprawić wkręcając je po skosie w plastiki boczne (nie dalej żeby nie zablokować linki napędzającej gwint)
9. następnie wszystko w odwrotnej kolejnosci jak zawsze skręcamy i cieszymy sie działająca regulacją pasów.

P.s. czy tu czegos nie brakuje na tym pasie czy tak powinno być? Bo wygląda to jaby tam jakies wtyczki niebyło...chyba że tak ma być <niewiem>
dzieki i pozdrawiam