[D2 ALL ] Regeneracja tylnego zacisku hamulcowego
: 14 lut 2015, 20:55
Regeneracja tylnego zacisku hamulcowego
Czas ok. 2~3h, koszt 70~100zł
Narzędzia:
- podnośnik
- klucz do kół
- szczypce segera + zmodyfikowane szczypce segera ( )
- klucze płasko-oczkowe 11, 13, 14, 15
- nasadka imbus 5
- przyrząd do cofania tłoczków hamulcowych
- nasadka 17 1/2"
- płaski wkrętak
- końcówka do zakręcenia przewodu hamulcowego
Materiały:
- tłoczek np Autofren D025126
- reperaturka zacisku np Autofren D4098
- smar do tłoczków np ATE 03.9902-0501.2
- smar do prowadnic np Textar Cera Tec
- płyn hamulcowy (tu już zależy jaki macie zalany)
1. luzujemy koło, podnosimy samochód i ściągamy koło
2. luzujemy przewód hamulcowy (14), odpowietrznik (11), demontujemy zacisk z jarzma (13 dla śruby i 15 dla prowadnicy),
wypinamy linkę hamulca ręcznego całkowicie wykręcamy przewód hamulcowy i zaślepiamy go
3. dźwignią hamulca ręcznego wypychamy tłoczek z zacisku, wydłubujemy osłonę pyłową i uszczelkę
4. szczypcami segera demontujemy prowadnicę z tłoczka, wymieniamy jej uszczelkę, smarujemy pastą do tłoczków i montujemy
z powrotem w nowym tłoczku
5. zmodyfikowanymi szczypcami segera demontujemy pierścień wewnątrz zacisku
6. odkręcamy dwa imbusy napinające sprężynę powrotu dźwigni hamulca
7. wyciągamy cały mechanizm, czyścimy całość, zmieniamy oring na części gwintowanej oraz simmering w korpusie zacisku, oś
dźwigni hamulca ręcznego smarujemy smarem do prowadnic i składamy całość w ten sposób, że umieszczamy zacisk w imadle, na
gwintowanej części umieszczamy nasadkę 17 i przyrządem do cofania tłoczków ściskamy sprężynę po czym zakładamy pierścień
segera
8. składamy zacisk nie zapominając o przesmarowaniu smarem tłoczka
9. z jarzma demontujemy prowadnice, czyścimy je, zmieniamy uszczelki, smarujemy i montujemy z powrotem
10. montujemy zacisk, odpowietrzamy go, zakładamy koło i to by było na tyle
Zdjęcie jak wszystko po kolei jest poskładane:
-> http://images66.fotosik.pl/613/c4fc7a5c53d4bb7e.jpg
Czas ok. 2~3h, koszt 70~100zł
Narzędzia:
- podnośnik
- klucz do kół
- szczypce segera + zmodyfikowane szczypce segera ( )
- klucze płasko-oczkowe 11, 13, 14, 15
- nasadka imbus 5
- przyrząd do cofania tłoczków hamulcowych
- nasadka 17 1/2"
- płaski wkrętak
- końcówka do zakręcenia przewodu hamulcowego
Materiały:
- tłoczek np Autofren D025126
- reperaturka zacisku np Autofren D4098
- smar do tłoczków np ATE 03.9902-0501.2
- smar do prowadnic np Textar Cera Tec
- płyn hamulcowy (tu już zależy jaki macie zalany)
1. luzujemy koło, podnosimy samochód i ściągamy koło
2. luzujemy przewód hamulcowy (14), odpowietrznik (11), demontujemy zacisk z jarzma (13 dla śruby i 15 dla prowadnicy),
wypinamy linkę hamulca ręcznego całkowicie wykręcamy przewód hamulcowy i zaślepiamy go
3. dźwignią hamulca ręcznego wypychamy tłoczek z zacisku, wydłubujemy osłonę pyłową i uszczelkę
4. szczypcami segera demontujemy prowadnicę z tłoczka, wymieniamy jej uszczelkę, smarujemy pastą do tłoczków i montujemy
z powrotem w nowym tłoczku
5. zmodyfikowanymi szczypcami segera demontujemy pierścień wewnątrz zacisku
6. odkręcamy dwa imbusy napinające sprężynę powrotu dźwigni hamulca
7. wyciągamy cały mechanizm, czyścimy całość, zmieniamy oring na części gwintowanej oraz simmering w korpusie zacisku, oś
dźwigni hamulca ręcznego smarujemy smarem do prowadnic i składamy całość w ten sposób, że umieszczamy zacisk w imadle, na
gwintowanej części umieszczamy nasadkę 17 i przyrządem do cofania tłoczków ściskamy sprężynę po czym zakładamy pierścień
segera
8. składamy zacisk nie zapominając o przesmarowaniu smarem tłoczka
9. z jarzma demontujemy prowadnice, czyścimy je, zmieniamy uszczelki, smarujemy i montujemy z powrotem
10. montujemy zacisk, odpowietrzamy go, zakładamy koło i to by było na tyle
Zdjęcie jak wszystko po kolei jest poskładane:
-> http://images66.fotosik.pl/613/c4fc7a5c53d4bb7e.jpg