[A8 D2 FL] Czyszczenie soczewki reflektora, krok po kroku
: 05 kwie 2015, 21:49
Witam wszystkich
Wczoraj z nadmiaru czasu i czystej ciekawości postanowiłem wyjąć i rozebrać reflektory w celu wyczyszczenia soczewek, szybki reflektora od wewnątrz i sprawdzenia stanu odbłyśników.
Zrobiłem zdjęcia krok po kroku od momentu otwarcia maski, postaram się także opisać dość dokładnie co i jak by ułatwić i przyspieszyć wam pracę.
Do pracy potrzebujemy:
- śrubokręt +
- śrubokręt długi z końcówkami T25 i T20 i przedłużki jeżeli nie jest zbyt długi
- śrubokręt płaski (ja używałem oryginalnego z przybornika koła zapasowego)
- czegoś delikatnego do czyszczenia soczewki, odbłyśnika, klosza
1. Otwieramy maskę i zdejmujemy zaślepki śrub.
![Obrazek]()
2. Odkręcamy dwie górne śruby mocowań reflektora.
![Obrazek]()
3. Odkręcamy śrubę maskownicy pod reflektorem (mocowana na jedną śrubę od strony chłodnicy i na bolec wciskany w błotnik)
![Obrazek]()
4. Pod listwą maskującą, są jeszcze dwie śruby trzymające reflektor (śrubokręt +)
![Obrazek]()
![Obrazek]()
5. Wysuwamy reflektor do przodu i odpinamy złącze przewody elektrycznego.
![Obrazek]()
5. Wyciągamy żarówkę kierunkowskazu i można wysuwać reflektor (łatwiej wyjdzie jak zdejmiemy tylną osłonę żarówki xenon)
![Obrazek]()
Reflektory pod pachę i do domu
Klosz jest przymocowany do obudowy metalowymi klipsami (nie ma tam kleju)
6. Odpinamy dwa klipsy górne (śrubokrętem płaskim)
- nie odczepiamy uszczelki przy klipsach bo jeden klips boczny trzyma ją i przez przypadek można ją urwać
![Obrazek]()
7. Odpinamy dwa klipsy boczne (węższy trzyma uszczelkę na reflektorze)
- teraz można odczepić uszczelkę
![Obrazek]()
8. Przekręcamy reflektor i oczepiamy trzy klipsy na dole.
![Obrazek]()
9. Jest jeszcze jeden klips (spinka) z tyłu obudowy trzymający obudowę kierunkowskazu (kolor szary) z obudową reflektora (kolor czarny)
![Obrazek]()
Teraz możemy rozdzielić klosz z obudową [UWAGA] oddzielamy klosz z szarą obudową kierunkowskazu od czarnej obudowy reflektora. Nie oddzielamy samej szybki bo to jest całość. Ja zacząłem od dolnej części podważając płaskim śrubokrętem
Jak wszystko pójdzie dobrze to możemy zabrać się za demontaż modułu odbłyśnika z koszem soczewki.
Teraz opiszę co trzeba odkręcić ale możecie zdjąć klepkę żarówki xenon i obejrzeć jak to wygląda i co trzeba odkręcić w środku. Jest tam kilka śrub na torx 25 i na torx z przepływomierzem ale nas interesują te 4 na torx25 niestety dwie z nich są zasłonięte starterem xenonu tak więc kolejne zdjęcie przedstawia dojście do śrub by odkręcić ten moduł.
10. Długim kluczem z końcówką Torx 20 (ja użyłem przedłużek) między odbłyśnikiem a obudową odkręcamy dwie śrubki modułu żarnika xenon.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Wyciągamy moduł, rozpinamy wtyczkę i odkładamy na bok.
Kładziemy reflektor na brzuchu na czymś miękkim i zabieramy się za demontaż odbłyśnika z soczewką.
11. Odkręcamy cztery śrubki Torx 25
- najlepiej odkręcać tak jak opisał na zdjęciu od śrubki 1 do 4 gdyż 4 jest blokowana przed odbłyśnik i lepiej odkręcać ją jako ostatnią wtedy odbłyśnik wyjdzie do góry.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
12. Wyciągamy do góry i naszym oczom ukazuję się zakurzona, szara soczewka.
- na zdjęciu oznaczyłem także śrubki mocujące kosz soczewki do odbłyśnika na Torx 20
![Obrazek]()
Mój odbłyśnik jest lekko nadpalony i nadaje się do odnowienia ale zrobię to jak wrócę do Polski z wygnania
![Obrazek]()
Czyścimy wszystko;
1. Soczewkę,
2. Odbłyśnik (delikatnie),
3. Klosz reflektora od wewnątrz (mój był brudny i jakiś taki tłusty)
4. Srebrny odbłyśnik świateł drogowych.
... a to soczewka po czyszczeniu, widać różnicę
![Obrazek]()
No i to chyba wszystko
Teraz składamy oczywiście w odwrotnej kolejności i możemy cieszyć się poprawą widoczności i mniejszym zmęczeniem naszych oczu podczas nocnych podróży.
To klosz przed czyszczeniem soczewki
![Obrazek]()
A to po (teraz widać, że klosz do polerki)
![Obrazek]()
By zamknąć temat postanowiłem zadzwonić do firmy zajmującej się regeneracją reflektorów, która ogłasza się na naszym forum i jest dobrze opiniowania na innych forach.
Regeneracja Reflektorów Samochodowych
Hubert Cugier
www.regeneracja-hc.com
Koszt regeneracji odbłyśnika wynosi 90zł/szt.
Odbłyśniki do naszych D2 FL są na stanie i mogą być wysłane za kaucją 50zł/szt.
Firma oferuje także renowację kloszy w cenie 75zł/szt.
Proces regeneracji klosza składa się z:
- szlifowania powierzchni klosza,
- polerowania na wysoki połysk,
- zabezpieczenia powierzchni klosza lakierem.
przykład:
Mam nadzieję, że mój opis komuś się przyda.
Pozdrawiam wszystkich i życzę owocnej pracy
Wczoraj z nadmiaru czasu i czystej ciekawości postanowiłem wyjąć i rozebrać reflektory w celu wyczyszczenia soczewek, szybki reflektora od wewnątrz i sprawdzenia stanu odbłyśników.
Zrobiłem zdjęcia krok po kroku od momentu otwarcia maski, postaram się także opisać dość dokładnie co i jak by ułatwić i przyspieszyć wam pracę.
Do pracy potrzebujemy:
- śrubokręt +
- śrubokręt długi z końcówkami T25 i T20 i przedłużki jeżeli nie jest zbyt długi
- śrubokręt płaski (ja używałem oryginalnego z przybornika koła zapasowego)
- czegoś delikatnego do czyszczenia soczewki, odbłyśnika, klosza
1. Otwieramy maskę i zdejmujemy zaślepki śrub.
2. Odkręcamy dwie górne śruby mocowań reflektora.
3. Odkręcamy śrubę maskownicy pod reflektorem (mocowana na jedną śrubę od strony chłodnicy i na bolec wciskany w błotnik)
4. Pod listwą maskującą, są jeszcze dwie śruby trzymające reflektor (śrubokręt +)
5. Wysuwamy reflektor do przodu i odpinamy złącze przewody elektrycznego.
5. Wyciągamy żarówkę kierunkowskazu i można wysuwać reflektor (łatwiej wyjdzie jak zdejmiemy tylną osłonę żarówki xenon)
Reflektory pod pachę i do domu

Klosz jest przymocowany do obudowy metalowymi klipsami (nie ma tam kleju)
6. Odpinamy dwa klipsy górne (śrubokrętem płaskim)
- nie odczepiamy uszczelki przy klipsach bo jeden klips boczny trzyma ją i przez przypadek można ją urwać
7. Odpinamy dwa klipsy boczne (węższy trzyma uszczelkę na reflektorze)
- teraz można odczepić uszczelkę
8. Przekręcamy reflektor i oczepiamy trzy klipsy na dole.
9. Jest jeszcze jeden klips (spinka) z tyłu obudowy trzymający obudowę kierunkowskazu (kolor szary) z obudową reflektora (kolor czarny)
Teraz możemy rozdzielić klosz z obudową [UWAGA] oddzielamy klosz z szarą obudową kierunkowskazu od czarnej obudowy reflektora. Nie oddzielamy samej szybki bo to jest całość. Ja zacząłem od dolnej części podważając płaskim śrubokrętem
Jak wszystko pójdzie dobrze to możemy zabrać się za demontaż modułu odbłyśnika z koszem soczewki.

Teraz opiszę co trzeba odkręcić ale możecie zdjąć klepkę żarówki xenon i obejrzeć jak to wygląda i co trzeba odkręcić w środku. Jest tam kilka śrub na torx 25 i na torx z przepływomierzem ale nas interesują te 4 na torx25 niestety dwie z nich są zasłonięte starterem xenonu tak więc kolejne zdjęcie przedstawia dojście do śrub by odkręcić ten moduł.
10. Długim kluczem z końcówką Torx 20 (ja użyłem przedłużek) między odbłyśnikiem a obudową odkręcamy dwie śrubki modułu żarnika xenon.
Wyciągamy moduł, rozpinamy wtyczkę i odkładamy na bok.
Kładziemy reflektor na brzuchu na czymś miękkim i zabieramy się za demontaż odbłyśnika z soczewką.
11. Odkręcamy cztery śrubki Torx 25
- najlepiej odkręcać tak jak opisał na zdjęciu od śrubki 1 do 4 gdyż 4 jest blokowana przed odbłyśnik i lepiej odkręcać ją jako ostatnią wtedy odbłyśnik wyjdzie do góry.
12. Wyciągamy do góry i naszym oczom ukazuję się zakurzona, szara soczewka.
- na zdjęciu oznaczyłem także śrubki mocujące kosz soczewki do odbłyśnika na Torx 20
Mój odbłyśnik jest lekko nadpalony i nadaje się do odnowienia ale zrobię to jak wrócę do Polski z wygnania

Czyścimy wszystko;
1. Soczewkę,
2. Odbłyśnik (delikatnie),
3. Klosz reflektora od wewnątrz (mój był brudny i jakiś taki tłusty)
4. Srebrny odbłyśnik świateł drogowych.
... a to soczewka po czyszczeniu, widać różnicę

No i to chyba wszystko

To klosz przed czyszczeniem soczewki
A to po (teraz widać, że klosz do polerki)
By zamknąć temat postanowiłem zadzwonić do firmy zajmującej się regeneracją reflektorów, która ogłasza się na naszym forum i jest dobrze opiniowania na innych forach.
Regeneracja Reflektorów Samochodowych
Hubert Cugier
www.regeneracja-hc.com
Koszt regeneracji odbłyśnika wynosi 90zł/szt.
Odbłyśniki do naszych D2 FL są na stanie i mogą być wysłane za kaucją 50zł/szt.
Firma oferuje także renowację kloszy w cenie 75zł/szt.
Proces regeneracji klosza składa się z:
- szlifowania powierzchni klosza,
- polerowania na wysoki połysk,
- zabezpieczenia powierzchni klosza lakierem.
przykład:
Mam nadzieję, że mój opis komuś się przyda.
Pozdrawiam wszystkich i życzę owocnej pracy
