Strona 1 z 2

[A8 D2] Wymiana przegubu zewnętrznego (przód)

: 06 cze 2010, 07:49
autor: daro72
Narzędzia jakie potrzebne to:
1. klucz rozmiar 27
2. klucz rozmiar 18
3. dodatkowy lewarek
4. młotek około 1 kilogramowy
5. cęgi do zaciśnięcia opasek

Obrazek
1. Luzujemy śrubę centralną półosi (klucz 27) oraz dolnych wahaczy (klucz 18).
Obrazek
Obrazek
Obrazek
2. Luzujemy śruby koła, podnosimy auto, ściągamy koło.
3. Skręcamy koła jak najbardziej w prawo lub w lewo. W zależności od strony którą robimy.
4. Odkręcamy całkowicie wahacz dolny tylni i rozpinamy go ( do tego potrzebny jest właśnie młotek 1 kg. Podstawiamy pod piastę dodatkowy lewarek najlepiej hydrauliczny i uderzamy młotkiem umiarkowanie w gniazdo w której znajduje się sworzeń tegoż wahacza aż wyskoczy on z gniazda.
Obrazek
5. Wyjmujemy lewarek z pod piasty koła i wykręcamy śrubę centralną półosi.
Obrazek
6. Wycofujemy przegub z gniazda. Zdejmujemy stare opaski na osłonie przegubu i zsuwamy stary przegub z półosi.
Obrazek
7. Bierzemy nowy przegub wkręcamy w niego kilka obrotów śrubę centrującą i wciskamy cały smar dołączony do przegubu.
Obrazek
8. Zakładamy na półoś osłonę przegubu wraz z opaską zaciskową. Następnie nabijamy przegub na półośkę uderzając delikatnie młotkiem w śrubę centrują, która zastępuję nam zaślepkę otworu przed wyciśnięciem smaru z przegubu. Następnie zakładamy szerszą opaskę zaciskową na osłonę i zaciskamy obie opaski cęgami (co jest uzależnione od zastosowanych opasek osłony).
Obrazek
Obrazek
Obrazek
9. Wykręcamy z przegubu śrubę centrującą i wkładamy półoś z przegubem w gniazdo. Przykręcamy śrubę centrującą.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Podpinamy wahacz i dokręcamy oba wahacze. Jeśli sworzeń wahacza nam się obraca. Możemy posłużyć się lewarkiem podstawiając go pod wahacz i wciskając go dobrze w gniazdo. Wtedy spokojnie dokręcamy śrubę.
Obrazek
Obrazek
10. Zakładamy koło i opuszczamy samochód. Wtedy na dobre dokręcamy śrubę centrującą. Dokręcamy koło i cieszymy się sprawnym autem.
11. Przynosimy stołek. Wyciągamy z lodówki zimnego browara i opijamy całą robotę.
Obrazek
Piwo może też nam podać kobieta.
Obrazek
Cała wymiana zajmuje około 30 do 45 minut. Więcej czasu może zająć wypicie tego browara. Zależy ile go mamy w lodówce.
Pozdrawiam i życzę pomyślnej naprawy. :peace: :d

: 25 lut 2011, 10:35
autor: bartosz880308
piękny opis a zwłaszcza końcowe czynnosći najbardziej mi sie podobaja :mrgreen:

: 25 lut 2011, 20:38
autor: tomi5
Bardzo fajni i przydatny opis wymiany, a powiedz mi jeszcze w jaki sposób zdiagnozowałeś wyeksploatowany przegub, jakie są objawy i jak to sprawdzić.

: 26 lut 2011, 17:32
autor: daro72
Jeśli przy ruszaniu ze skręconymi kołami będziesz słyszał charakterystyczne terkotanie to oznaka zużytego przegubu.

: 01 lut 2012, 17:38
autor: Jędruś
Wiem , że ta naprawa i rozmowa była rok temu, ale mam też do wymiany przegub i cały opis mi pomoże, tylko mam pytanie jakiej firmy kupić przegub :roll:

: 01 lut 2012, 21:56
autor: daro72
Przyznam Ci się że nie pamiętam jakiej firmy był przegub. Jutro jak wrócę do domu to postaram się odnaleźć fakturę zakupu. Ale nic nie obiecuję bo znaleźć jakąś fakturę z przed 1,5 roku może sprawić problem.
Pozdro.

: 01 lut 2012, 22:08
autor: pioter
Może SKF .

: 02 lut 2012, 06:26
autor: dice111
Jędruś pisze:Wiem , że ta naprawa i rozmowa była rok temu, ale mam też do wymiany przegub i cały opis mi pomoże, tylko mam pytanie jakiej firmy kupić przegub :roll:
LOBRO

: 02 lut 2012, 15:50
autor: Jędruś
Zakupię LOBRO , w sklepach też tą firmę polecają, dziękuję wszystkim za odpowiedz :-)

: 02 lut 2012, 19:14
autor: daro72
Ja niestety nie mogę odnaleźć faktury. Myślę, że był to chyba taki jak podał dice111,

: 02 lut 2012, 20:34
autor: Jędruś
daro72, Dzięki za pomoc

: 21 lut 2012, 19:52
autor: ricov6
mam pytanie czy przegub z półosi schodzi łatwo czy trzeba uderzać mocno i jakie ma zabezpieczenie na półosi

: 21 lut 2012, 23:10
autor: szeryfisch
trzeba przywalic, ale zabezpiecznie jest klasyczne jak to w grupie vw, sprezyna polksiezycowa.

: 02 sie 2012, 12:07
autor: JPTUNER
Odświeżam temat bo wydaje mi sie że wymiana tego przegubu jest możliwa bez odpinania wahacza.
Kiedyś miałem problem z czujnikiem prędkości i musiałem ściągnąć półośkę żeby dostać sie do tego wałka w skrzyni....
Wiem że żadnych wahaczy ani innych rzeczy nie wypinałem.
Tylko koło, śruba centralna, 6 śrub od strony skrzyni i wyszedł....
Taka aby ciekawostka... :)

: 02 sie 2012, 22:04
autor: ricov6
wydaje mi się że szybciej i wygodniej rozłączysz wahacz niż odkręcać sześć śrub w głębi auta