Strona 1 z 2

[D2 preFL ALL ] Naprawa urwanego podłokietnika

: 12 mar 2011, 16:22
autor: daro72
Co nam potrzeba do naprawy:
1) Klucz ampulowy nr. 6;
2) Płaski śrubokręt;
3) Szlifierka kątowa;
4) Szlifierka stołowa;
5) Wiertarka (najlepiej stołowa);
6) Wiertła 6,5mm, 8mm, 9,5mm;
7) Gwintownik M8;
8) Pilnik płaski;
9) Śruba na klucz ampulowy;
10) Około 3cm pręta walcowanego 18/18 mm.


1.Zaczynamy od zdjęcia skóry z podłokietnika (dobrze jest ją trochę naparować lum zwilżyć to będzie elastyczniejsza.
2. Po zdjęciu skóry i gąbki ze stelażu przystępujemy do rozbierania uchwytu. Zaczynamy od zdjęcia zabezpieczenia śrubokrętem i wyjęcia części obrotowej
Obrazek
3. Przystępujemy do dorabiania urwanego końca. W tym celu skracamy ten koniec o jakieś 8 mm tak żeby można było nadpiłować coś w rodzaju pióra i przewiercamy wiertłem 8 mm na przelot aby można było przykręcić część dorobioną.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
4. Bierzemy kwadratowy pręt i najpierw wiercimy na jego osi otwór wiertłem 6,5 mm głębokości około 2 cm który następnie gwintujemy gwintownikiem M8. Następnie szlifierką kontową wycinamy coś w rodzaju wpustu. Następnie pasujemy obydwie części dopiłowując pilnikiem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
5.Skręcamy śrubą obie spasowane części.
Obrazek
6.Dopiłowujemy dołączony element na odpowiednią długość, a następnie wiercimy otwór na śrubę łączącą obydwa podłokietniki.
Obrazek
7.Na koniec piłujemy skos którym łączą się obydwa podłokietniki.
Obrazek
A tak wyglądają obydwa podłokietniki razem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Montaż w aucie przeprowadzony już następnego dnia. Bo tego samego to się ze szczęścia piłem. Tak to wygląda w aucie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jeśli ktoś lubi dłubać przy aucie i ma trochę zdolności manualnych oraz podstawowy sprzęt to roboty jest na około 3 może 4 godzinki. U mnie podłokietnik leżał od 3 lat i czekał na zmiłowanie. Za to teraz banan na gębie się pojawił tak samo jak podłokietnik w samochodzie. Jest tylko jeden problem z suwakami, a mianowicie są to suwaki chyba jednorazowe bo nie mają zasuwki.
Jeśli ktoś chce się bawić to myślę, że mój opis w tym pomoże.
Powodzenia :d :-)




Do tytułu dorzuciłem [taga] bo dotyczy to tylko wersji przed-liftowych.
Gratulacje, FOSS

: 12 mar 2011, 18:09
autor: sempu8
chyba skorzystam bo mi tez pęk tylko prawy , myśle ze technika bedzie ta sama.

: 13 mar 2011, 19:04
autor: sebos17
Fajny opis, a jak poradziłeś sobie z zamkiem aby wyglądało to estetycznie?

: 13 mar 2011, 20:00
autor: daro72
Z tym sobie nie poradziłem niestety. Ale mam zamiar wszyć drugie suwaki ale ciężko znaleźć coś odpowiednio cienkiego. Jak nic nie znajdę to po prostu zaszyję cholerstwo. Bo te suwaki nie mają zapięć. Z tego wychodzi że te suwaki zasuwa się tylko raz i w jedną stronę.
Nie zrobiłem tego jeszcze z tego względu że w piątek się z tego wszystkiego upiłem, a w sobotę nie mogłem nigdzie tych suwaków dostać. Poszukam ich w poniedziałek jeśli znajdę to jeszcze do cholewkarza na ich wszycie i ponowny montaż w aucie. Na razie i tak się z tego cieszę i nie mogę się do dwóch obok siebie przyzwyczaić bo kupiłem auto już z urwanym podłokietnikiem.

: 09 maja 2012, 08:16
autor: bugiat
a mozna wymienic na poliftowy? Bedzie pasował czy nie?

: 09 maja 2012, 09:14
autor: pioter
Tak , będzie pasował .

: 09 maja 2012, 12:14
autor: bugiat
czyli smiało szukam poliftowego. Dzieki pioter,

: 25 lip 2012, 13:25
autor: darius30
sebos17 pisze:Fajny opis, a jak poradziłeś sobie z zamkiem aby wyglądało to estetycznie?
miałem podobny problem, więc poszedłem do pasmanterii , oczywiście z podłokietnikiem, kupiłem podobny zamek , zdjąłem zamykacz i naciągnąłem na zamek w podłokietniku, zamek się ładnie zamknął i wygląda jak z fabryki, koszty 1,50 :-D

: 04 mar 2014, 23:05
autor: peternal
Też mam taki problem. Tylko zę ten trzpień się urwał na 5 części ehhh

: 05 mar 2014, 12:12
autor: Marecki
peternal pisze:Też mam taki problem. Tylko zę ten trzpień się urwał na 5 części ehhh
Walczyłem z podłokietnikiem już kilkakrotnie bo pękał i wstawiłem w środek tego mechanizmu stal z torów pociągowych.Trzyma na wieki wieków Amen. :P

: 04 sie 2014, 17:54
autor: matrose1983
podepne sie do tematu
czy ktos podpowie jak sprawny podłoketnik zamienić z urwanym?
co się zdejmuje lub odkreca aby wyjąć cały podłokietnik?

: 04 sie 2014, 23:55
autor: Gość
Zaślepke na górze stopki potem odkręcasz imbusową śrubę i cała filozofia.

: 23 lut 2016, 11:32
autor: cris47
Posiada ktoś fotki z tej naprawy? Te tu wstawione już nie wyświetlają się :/
A także mam problem z podłokietnikiem, gwint trzymający się rozsypał na kawałki

: 24 lut 2016, 10:31
autor: gacuś
a czy poliftowy pasuje na zasadzie odkręć/wkręć,czy trzeba coś przerabiac?

: 24 lut 2016, 11:11
autor: Peter-s8
Pasuje bez problemu tylko trzeba śrubę skrócić i nagwintować


Pozdrawiam