Strona 1 z 1

[D2 ALL ] Naprawa zamka tylnej klapy

: 27 lut 2012, 09:24
autor: dice111
Naprawa zamka tylnej klapy

Po czasie używania tylko pilota zamek klapy przestaje współpracować z kluczem. .

Potrzebne narzędzia:

Obrazek

Najpierw najlepiej byłoby doprowadzić do tego, by klucz w ogóle wszedł w zamek. Nie ma się co przejmować tylko lać penetrator i próbować go wepchnąć. Jest to warunek konieczny, żeby w ogóle był sens brać się za dalszą pracę. Gdy już się to uda przechodzimy dalej.

1. Otwieramy klapę, przekręcamy spinkę prawej zaślepki w tapicerce i wyciągamy ją. Odczepiamy cięgna i nasadową 8 odkręcamy dwie nakrętki.

Obrazek

2. Wkrętakiem podważamy zabezpieczenia krańcówek i wyciągamy je.

Obrazek

Mamy dwie opcje:
a) przeczyścić cały zamek
b) przeczyścić tylko bębenek

Ad.a)
3. ściągamy seger popychacza, zdejmujemy popychacz oraz jego krzywkę napędzającą (białe tworzywo).

4. Ściągamy opaskę z uszczelki zamka (opaska identyczna z tymi na przegubach) i tym samym rozdzielamy część ozdobną zamka z wkładką od reszty mechanizmu.

5. Wyciągamy z korpusu oś główną. Ona sama składa się 3 elementów + 4 wałeczków i sprężyny. Przy demontażu (są tylko wsunięte) latają gdzie popadnie :-)

Obrazek

6. Ściągamy seger z bębenka. Wkładamy klucz w zamek i próbujemy wyciągnąć bębenek. Można sobie pomóc dociskając zapadki przez kwadratowy otwór w korpusie oraz uderzając delikatnie młotkiem przez śrubę w bębenek.

Obrazek

Obrazek

7. Jeśli klapka przeciwpyłowa zamka była cały czas wepchnięta w pozycji otwartej po wyjęciu wkładki zbijamy ozdobną nakładkę (uwaga, pomimo wyglądu jest twarda jak cholera i o wypadek przy zrywaniu nietrudno).

Obrazek

8. Ściskamy ręką wkładkę i wysuwamy klucz. Po kolei wyciągamy zapadki. Korpus wkładki oczyszczamy z korozji i próbujemy montować klapkę przeciwpyłową
oraz ozdobną nakładkę. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że się to nie do końca uda, bo to jednorazówki, w związku z czym nakładkę dobrze wprasować ile
się da i przychwycić klejem.

Obrazek

Obrazek

10. Wsuwamy zapadki, ściskamy wkładkę ręką i wkładamy klucz. Aplikujemy jej smaru, wkładamy w korpus i próbujemy przekręcić i parę razy włożyć i
wyciągnąć klucz. Jeśli klucz się czasem przytnie, demontujemy wkładkę i patrzymy, która zapadka (przy włożonym kluczu) najbardziej wystaje. Namierzywszy ją, mamy dwa wyjścia:
- dorobić klucz na nadwymiar
- zeszlifować delikatnie zapadkę

Montaż to odwrotność powyższego. Można wykorzystać starą opaskę do zaciśnięcia.

Ad.b)
Przy czyszczeniu samego bębenka wystarczy ściągnąć opaskę z uszczelki i rozdzielić zamek na korpus mechanizmu i korpus wkładki. Reszta jw.

Obrazek

Poskładana całość:

Obrazek

Całkowity czas operacji: ok. 4 godzin. Teraz przypuszczam, że byłaby połowa tego.

: 16 maja 2014, 21:08
autor: lesiu117
Wiem, że temat dość stary... ale duża część fotek nie działa a akurat mi zamek w klapie odmówił posłuszeństwa i jak padnie aku to muszę podawać prąd przez bezpieczniki żeby wogóle go otworzyć ;)

Jeśli jest możliwość to autora prosiłbym o odświeżenie linków zdjęć :)

: 16 maja 2014, 21:40
autor: dice111
Zdjęcia działają, akurat miniaturki nie chcą sie ładować, daj cytuj na mój post i kopiuj ręcznie linki do przeglądarki, wtedy bangla.