Strona 1 z 4

[D2 preFL ALL ] Światła do jazdy dziennej

: 07 kwie 2012, 12:58
autor: dice111
W niektórych A8 pre-FL (wersja skandynawska) występowała taka opcja, że jako światła do jazdy w dzień były wykorzystywane światła przeciwmgielne przednie.
Po przestudiowaniu schematu stwierdziłem, że nic z niego nie rozumiem ;-) i zrobiłem po swojemu.

Użyte materiały:
- 30cm przewodu 2mm2
- 30 + 2 x 10cm przewodu 0.75mm2
- oprawka bezpiecznika + bezpiecznik 15A
- przekaźnik zwierny 30A
- podstawka przekaźnika
- 8 konektorów żeńskich z czego 4 z zatrzaskiem do kostki
- 4 konektory męskie
- 2 konektory oczka pod M6
- koszulki termokurczliwe

Schemat:

Obrazek

Przygotowanie materiałów:
Przewód 2mm2 zarabiamy z jednej strony oczkiem, a z drugiej konektorem żeńskim z zatrzaskiem. Dzielimy go na dwa i zarabiamy oprawkę bezpiecznika.
Przewód 0.75mm2 30cm zarabiamy z jednej strony oczkiem, a z drugiej konektorem żeńskim z zatrzaskiem.
Przewody 0.75mm2 10cm zarabiamy z jednej strony konektorem żeńskim z zatrzaskiem.
Pozostałe konektory lutujemy ze sobą w pary męski-żeński, po czym do dwóch takich par lutujemy przewody 10cm.
Konektory żeńskie zatrzaskujemy w kostce tak, by odpowiadały stykom przekaźnika:
- 2mm2 - 30
- 0.75mm2 30cm - 85
- 0.75mm2 10cm - 86
- 0.75mm2 10cm - 87

Obrazek

Mając tak zrobiony automat, demontujemy zaślepkę z deski w nogach pasażera i lokalizujemy przekaźnik 381.

Obrazek

Obrazek

Wyciągamy go, podłączamy do niego nasze polutowane pary konekorów:
- do styków 30 i 85 bez odczepu
- do styków 86 i 87 z odczepem
Spinamy ze sobą przekaźniki:
- styk 86 z 86
- styk 87 z 87
i wsadzamy wszystko na miejsce.

Obrazek

Styk 30 dodatkowego przekaźnika podłączamy 2mm2 przewodem z oczkiem do zacisku 30 lub 15, a styk 85 do zacisku X15.

Obrazek

Gotowe.
Można przyciąć koszty ;-) i zamiast przelotek z konektorów przylutowac 10cm przewody do nóżek oryginalnego przekaźnika.

Obrazek

W momencie przekręcenia stacyjki zapalą się nam halogeny. Po przełączeniu na światła pozycyjne czy mijania zgasną, wracając do swojej dawnej roli. Przy pracującym rozruszniku układ jest odłączany automatycznie nie powodując dodatkowego obciążania akumulatora. Układ współpracuje prawidłowo z diodowymi postojówkami.

Koszt całkowity ok. 10zł. Czas samej pracy bez rozkminiania schematów ok.1.5h.

: 07 kwie 2012, 14:51
autor: Arthur
spoko pomysl ;-) tylko teraz moje pytanie czy ktos ma jakis schemat jak zrobic cos podobnego, tylko zeby zapalaly sie same swiatla drogowe na 30%mocy ?????

: 07 kwie 2012, 15:01
autor: robertas
Arthur, jak chcesz takie cos to poszukaj na allegroszu modulu DRL ;)

: 24 kwie 2012, 20:37
autor: rollo_tomasi
Zarąbiste!

: 24 kwie 2012, 23:15
autor: mdamian
Instrukcja montażowa Modułu DRL – Świateł dziennych
http://www.michal-orzel.freehost.pl/Instrukcja2.pdf

: 12 maja 2012, 16:32
autor: Grain
dice111, hej biorę się za temat świateł u siebie proszę napisz czy zmienialeś zarowki na ledy i jaka jest zarowka typ w haloge.ach w prelifcie z góry dzięki

: 15 maja 2012, 03:32
autor: dice111
H3. Nie zmienialem, nie ma nic ciekawego z SMD, ze standardowych sa Philipsy UltraVision, ale trudno dostepne w PL (na allegro podrobki)

: 23 maja 2012, 00:31
autor: Grain
Hej u mnie system już działa , ale kupiłem H3 na ledach i w ogóle nic nie widać dopiero wieczorem w dzień wygląda jakby nie była zapalona, wracam do standardu

Re: Światła do jazdy dziennej

: 31 maja 2012, 21:52
autor: Danio
dice111, to może mistrzu pokombinowałbyś nad schematem doświetlenia skrętu poprzez halogeny? :mrgreen:

: 02 cze 2012, 15:47
autor: dice111
Na allegro są odpowiednie sterowniki.
Powiedzmy sobie prawdę, halogeny w D2 preFL nie nadają się na nic innego niż światła dzienne, a naprawdę szkoda xenonu by świecić w słoneczny dzień.

: 02 cze 2012, 21:36
autor: Danio
Też tak uważam, ksenony drogie to i szkoda je wypalać, ja rok temu kupowałem za 400zł

: 09 paź 2012, 17:11
autor: MARCINSOBI
troszke odswieze , a czy ten schemacik podejdzie do polifta ?

: 09 paź 2012, 17:31
autor: uszek
nie... probowalem tak z doskoku ale nie podejdzie... nie zglebialem sie dalej bo ciezko ze schematami do polifta

: 02 lut 2013, 00:39
autor: Gość
Mały odkop.
Panowie jak juz jesteśmy w temacie "nielegalnych" dziennych to ja u siebie zastosowałem mocniejsze H3 LED i wysterowałem to odpowiednim modulikiem(szczegóły w mym temacie)
Natomiast chodzi mi po głowie jeden pomysł czy jesli sa firmy(zapytanie do jednej poszło)co buduja na zamowienie moduły LED wg.naszego projektu to by nie było warto zamowić modułu LED na diodach firmy cree(bardzo mocne) co by sie ladnie komponował w lampe w miejsce soczewki halogenu(mowa o preFL)Jeśli by to nie było zbyt kosztowne i robią w mniejszych ilościach to moduł by miał byc na 12V o mocy 20/10W z dopasowaną do diod optyką. Dlaczego 20/10w? Dlatego że tak mocne diody by spelniały funkcje przeciwmgielnego dośc dobrze i by sie wtedy załaczały na pelna moc a do funkcji DRL wystarczy nam polowa czyli ok 10Wmocy. Odpowiednia optyka sprawi że będa bardzo jasno widoczne.
CO myslicie o takim pomysle??
Zachowujemy ładny wygląd a mamy cos bardzo oryginalnego :) Oczywiście mozna to wysterowac tez modułami na funkcje coming/leavin home czy tez nawet doświetlanie zakretów. Myslę że podobne cos mozna zastosowac także w poliftach ale niestety nawet jak nam ktos to ładnie wystruga to nie mamy homologacji i mimo że idealne to 'nielegalne" :mrgreen:
A do powyższego planu polecam wywalic przesłone przeciwmgielnych to będą świeciły bardziej na wprost przez co będa lepiej widoczne a także zmieszczą w sobie wieksza LEDowa h3

: 26 lut 2013, 21:02
autor: Siasiuk
Witam ...
Mam taki problem że wyłączyłem kombinacją światła dzienne automatyczne.
Czy znacie taką kombinacje ??