[D3 preFL ALL ] Wymiana przodu na duży grill
: 21 kwie 2014, 09:47
Witam!
Właśnie niedawno skończyłem przeróbkę przodu na duży grill i postanowiłem opisać co i jak po kolei.Co prawda sporo jest o tym na forum ale w tym dziale nie znalazłem.
Więc co potrzebujemy;
-maska
-grill
-lampy(mogą być same szkła)
-zderzak z listwami, kratkami i zaślepkami spryskiwaczy-reszta pasuje
-wzmocnienie prawe belki zderzaka
Demontujemy maskę ;
1 -Pokrywa przednia Wymontowanie:
Rozłączyć elektryczne złącza wtykowe.
Odłączyć przewód układu mycia szyb i odczepić przewód.
Potrzebna jest druga osoba do podparcia i zdjęcia pokrywy.
Wymontować sprężynę gazową -3-z pokrywy -1-.
Górną nakrętkę -4-zawiasu pokrywy tylko poluzować, dolną wykręcić.
Zdjąć pokrywę.
Nowa maska jest nieco dłuższa i zachodzi dalej na grill
Demontujemy zderzak i w tym celu musimy odkręcić osłonę dolną oraz poluzować lub zdjąć nadkole
ja tylko poluzowałem,na skręconch kołach długim kluczem 10 odkręcić 3 śruby mocujce zderzak z obu stron
Odkręcamy wszystkie śruby mocujące osłonę grilla od góry i zdejmujemy zderzak
Następnie demontujemy lampy,trzymają się na 4 śrubach i na 2 ślizgach od dołu.Lampy można kupić do polifta lub przełożyć same klosze.Ja kupiłem uszkodzone lampy(z połamanymi uchwytmi) i odzyskałem same szkło.
Wykożystałem stare i przełożyłem tylko nowe klosze w takim przypadku nie musimy przepinowywać kabli w lampie bo w poliftowych są inne wtyczki .Korzystając okazji rozebranych lamp przerobiłem instalację i wstawiłem światła led do jazdy dziennej zamiast żarówki H7. Dodam jeszcze że nie miałem świateł DRL i w tym przypadku mamy do dyspozycji pin w lampie do poziomowania świateł na którym jest prąd po stacyjce i nie ma potrzeby cągnąć dodatkowych kabli.Zakładamy zwykły przekażnik za 10zł i diody półprzewodnikowe po 0,50gr+ żarówka zastosowałem LED 11W odpowiednik H7 koszt ok 60zł. Jest problem z wyświetlaniem komunikatu na fisie o spalonej żarówce i tu sprawę załatwia opornik 50W 4Ohm(10zł)-UWAGA!! rezystor bardzo się nagrzewa i należy przymocować go w miejscu gdzie będzie dobrze odbierane ciepło.
Ja zamontowałem go na wzmocnieniu i wyprowadziłem przewody przez odpowietrznik w dolnej części lampy.Rezystor jest używany tylko w chwili gdy po przekręceniu stacyjki komp.sprawdza wszystkie obwody oraz w chwili włączenia świateł drogowych.W ten sposób nie ma żadnych błędów.
Lampy ze starymi kloszami
Rozklejone z nowymi kloszami
Idąc dalej dałem do regeneracji odbłyśniki Bixenonów teraz można jeździć w nocy na światłach mijania <dance> ,różnica jest naprawdę ogromna.Same wyczyszczenie soczewek i kloszy daje już widoczne efekty <brawo2>
Odbłyśniki po lewej stary po prawej po regeneracji
Musimy wymienić wzmocnienie ponieważ nowe ma mocowanie haka w kratce a nie jak do tej pory w listwie
W tym miejscu przymocowałem rezystor
Nie dotyka zderzaka jest dobrze chłodzony,odprowadza ciepło do belki i nie jest bezpośrednio narażony na deszcz czy wodę.
Przekładamy ze starego zderzaka wszystkie graty ;(
Instalacje elektryczną,spryski itd...
Przy zakupie zderzaka należy zwrócić uwagę na mocowania halogenów ponieważ były okrągłe i prostokątne halogeny chyba od 2008r,mi osobiście lepiej widzą się okrągłe i pasują do przekładki.
Montujemy zderzak w odwrotnej kolejnosci jak był zdejmowany
Przy wymianie zderzaka konieczne jest delikatne wycięcie błotnika od str.wewnętrznej nie widoczne z zewnątrz
Dopasowany zderzak przykręcamy
Pozostaje jedynie ustawienie szczelin i mamy po robocie <brawo2>
Wymiary szczelin
t Wymiar -A- = 4,5 mm ±1mm
t Wymiar -B- = 5 mm ±1mm
t Wymiar -C- = 4,5 mm ±1mm
t Wymiar -D- = 3 mm ±0.5mm
t Wymiar -E- = 3 mm ±0,5mm
Podsumowując tą całą operację,najbardziej czasochłonne było przerobienie lamp co zajęło mi to z rozklejaniem i instalacją cały dzień.Z części najtrudniej jest dostać maskę i jest to najdroższy element więc trzeba sporo się naszukać.
Nadmienię jeszcze że dużo szukałem części bo pełno jest klekonych sztukowanych zderzaków za które życzą sobie jak za nowe w serwisie nie wspominając już o masce.
Właśnie niedawno skończyłem przeróbkę przodu na duży grill i postanowiłem opisać co i jak po kolei.Co prawda sporo jest o tym na forum ale w tym dziale nie znalazłem.
Więc co potrzebujemy;
-maska
-grill
-lampy(mogą być same szkła)
-zderzak z listwami, kratkami i zaślepkami spryskiwaczy-reszta pasuje
-wzmocnienie prawe belki zderzaka
Demontujemy maskę ;
1 -Pokrywa przednia Wymontowanie:
Rozłączyć elektryczne złącza wtykowe.
Odłączyć przewód układu mycia szyb i odczepić przewód.
Potrzebna jest druga osoba do podparcia i zdjęcia pokrywy.
Wymontować sprężynę gazową -3-z pokrywy -1-.
Górną nakrętkę -4-zawiasu pokrywy tylko poluzować, dolną wykręcić.
Zdjąć pokrywę.
Nowa maska jest nieco dłuższa i zachodzi dalej na grill
Demontujemy zderzak i w tym celu musimy odkręcić osłonę dolną oraz poluzować lub zdjąć nadkole
ja tylko poluzowałem,na skręconch kołach długim kluczem 10 odkręcić 3 śruby mocujce zderzak z obu stron
Odkręcamy wszystkie śruby mocujące osłonę grilla od góry i zdejmujemy zderzak
Następnie demontujemy lampy,trzymają się na 4 śrubach i na 2 ślizgach od dołu.Lampy można kupić do polifta lub przełożyć same klosze.Ja kupiłem uszkodzone lampy(z połamanymi uchwytmi) i odzyskałem same szkło.
Wykożystałem stare i przełożyłem tylko nowe klosze w takim przypadku nie musimy przepinowywać kabli w lampie bo w poliftowych są inne wtyczki .Korzystając okazji rozebranych lamp przerobiłem instalację i wstawiłem światła led do jazdy dziennej zamiast żarówki H7. Dodam jeszcze że nie miałem świateł DRL i w tym przypadku mamy do dyspozycji pin w lampie do poziomowania świateł na którym jest prąd po stacyjce i nie ma potrzeby cągnąć dodatkowych kabli.Zakładamy zwykły przekażnik za 10zł i diody półprzewodnikowe po 0,50gr+ żarówka zastosowałem LED 11W odpowiednik H7 koszt ok 60zł. Jest problem z wyświetlaniem komunikatu na fisie o spalonej żarówce i tu sprawę załatwia opornik 50W 4Ohm(10zł)-UWAGA!! rezystor bardzo się nagrzewa i należy przymocować go w miejscu gdzie będzie dobrze odbierane ciepło.
Ja zamontowałem go na wzmocnieniu i wyprowadziłem przewody przez odpowietrznik w dolnej części lampy.Rezystor jest używany tylko w chwili gdy po przekręceniu stacyjki komp.sprawdza wszystkie obwody oraz w chwili włączenia świateł drogowych.W ten sposób nie ma żadnych błędów.
Lampy ze starymi kloszami
Rozklejone z nowymi kloszami
Idąc dalej dałem do regeneracji odbłyśniki Bixenonów teraz można jeździć w nocy na światłach mijania <dance> ,różnica jest naprawdę ogromna.Same wyczyszczenie soczewek i kloszy daje już widoczne efekty <brawo2>
Odbłyśniki po lewej stary po prawej po regeneracji
Musimy wymienić wzmocnienie ponieważ nowe ma mocowanie haka w kratce a nie jak do tej pory w listwie
W tym miejscu przymocowałem rezystor
Nie dotyka zderzaka jest dobrze chłodzony,odprowadza ciepło do belki i nie jest bezpośrednio narażony na deszcz czy wodę.
Przekładamy ze starego zderzaka wszystkie graty ;(
Instalacje elektryczną,spryski itd...
Przy zakupie zderzaka należy zwrócić uwagę na mocowania halogenów ponieważ były okrągłe i prostokątne halogeny chyba od 2008r,mi osobiście lepiej widzą się okrągłe i pasują do przekładki.
Montujemy zderzak w odwrotnej kolejnosci jak był zdejmowany
Przy wymianie zderzaka konieczne jest delikatne wycięcie błotnika od str.wewnętrznej nie widoczne z zewnątrz
Dopasowany zderzak przykręcamy
Pozostaje jedynie ustawienie szczelin i mamy po robocie <brawo2>
Wymiary szczelin
t Wymiar -A- = 4,5 mm ±1mm
t Wymiar -B- = 5 mm ±1mm
t Wymiar -C- = 4,5 mm ±1mm
t Wymiar -D- = 3 mm ±0.5mm
t Wymiar -E- = 3 mm ±0,5mm
Podsumowując tą całą operację,najbardziej czasochłonne było przerobienie lamp co zajęło mi to z rozklejaniem i instalacją cały dzień.Z części najtrudniej jest dostać maskę i jest to najdroższy element więc trzeba sporo się naszukać.
Nadmienię jeszcze że dużo szukałem części bo pełno jest klekonych sztukowanych zderzaków za które życzą sobie jak za nowe w serwisie nie wspominając już o masce.