Strona 1 z 4

[D3 preFL ALL ] Wymiana przodu na duży grill

: 21 kwie 2014, 09:47
autor: mario-975
Witam!
Właśnie niedawno skończyłem przeróbkę przodu na duży grill i postanowiłem opisać co i jak po kolei.Co prawda sporo jest o tym na forum ale w tym dziale nie znalazłem.
Więc co potrzebujemy;
-maska
-grill
-lampy(mogą być same szkła)
-zderzak z listwami, kratkami i zaślepkami spryskiwaczy-reszta pasuje
-wzmocnienie prawe belki zderzaka

Demontujemy maskę ;
1 -Pokrywa przednia Wymontowanie:
Rozłączyć elektryczne złącza wtykowe.
Odłączyć przewód układu mycia szyb i odczepić przewód.
Potrzebna jest druga osoba do podparcia i zdjęcia pokrywy.
Wymontować sprężynę gazową -3-z pokrywy -1-.
Górną nakrętkę -4-zawiasu pokrywy tylko poluzować, dolną wykręcić.
Zdjąć pokrywę. Obrazek

Nowa maska jest nieco dłuższa i zachodzi dalej na grill
Obrazek

Demontujemy zderzak i w tym celu musimy odkręcić osłonę dolną oraz poluzować lub zdjąć nadkole

Obrazek

ja tylko poluzowałem,na skręconch kołach długim kluczem 10 odkręcić 3 śruby mocujce zderzak z obu stron

Obrazek

Odkręcamy wszystkie śruby mocujące osłonę grilla od góry i zdejmujemy zderzak

Następnie demontujemy lampy,trzymają się na 4 śrubach i na 2 ślizgach od dołu.Lampy można kupić do polifta lub przełożyć same klosze.Ja kupiłem uszkodzone lampy(z połamanymi uchwytmi) i odzyskałem same szkło.
Wykożystałem stare i przełożyłem tylko nowe klosze w takim przypadku nie musimy przepinowywać kabli w lampie bo w poliftowych są inne wtyczki .Korzystając okazji rozebranych lamp przerobiłem instalację i wstawiłem światła led do jazdy dziennej zamiast żarówki H7. Dodam jeszcze że nie miałem świateł DRL i w tym przypadku mamy do dyspozycji pin w lampie do poziomowania świateł na którym jest prąd po stacyjce i nie ma potrzeby cągnąć dodatkowych kabli.Zakładamy zwykły przekażnik za 10zł i diody półprzewodnikowe po 0,50gr+ żarówka zastosowałem LED 11W odpowiednik H7 koszt ok 60zł. Jest problem z wyświetlaniem komunikatu na fisie o spalonej żarówce i tu sprawę załatwia opornik 50W 4Ohm(10zł)-UWAGA!! rezystor bardzo się nagrzewa i należy przymocować go w miejscu gdzie będzie dobrze odbierane ciepło.
Ja zamontowałem go na wzmocnieniu i wyprowadziłem przewody przez odpowietrznik w dolnej części lampy.Rezystor jest używany tylko w chwili gdy po przekręceniu stacyjki komp.sprawdza wszystkie obwody oraz w chwili włączenia świateł drogowych.W ten sposób nie ma żadnych błędów.

Lampy ze starymi kloszami

Obrazek

Rozklejone z nowymi kloszami

Obrazek

Idąc dalej dałem do regeneracji odbłyśniki Bixenonów teraz można jeździć w nocy na światłach mijania <dance> ,różnica jest naprawdę ogromna.Same wyczyszczenie soczewek i kloszy daje już widoczne efekty <brawo2>
Odbłyśniki po lewej stary po prawej po regeneracji :D


Obrazek

Musimy wymienić wzmocnienie ponieważ nowe ma mocowanie haka w kratce a nie jak do tej pory w listwie


Obrazek


Obrazek

W tym miejscu przymocowałem rezystor
Obrazek

Nie dotyka zderzaka jest dobrze chłodzony,odprowadza ciepło do belki i nie jest bezpośrednio narażony na deszcz czy wodę.
Obrazek

Przekładamy ze starego zderzaka wszystkie graty ;(

Obrazek

Instalacje elektryczną,spryski itd...
Przy zakupie zderzaka należy zwrócić uwagę na mocowania halogenów ponieważ były okrągłe i prostokątne halogeny chyba od 2008r,mi osobiście lepiej widzą się okrągłe :D i pasują do przekładki.

Obrazek

Montujemy zderzak w odwrotnej kolejnosci jak był zdejmowany
Obrazek


Obrazek

Przy wymianie zderzaka konieczne jest delikatne wycięcie błotnika od str.wewnętrznej nie widoczne z zewnątrz
Obrazek

Dopasowany zderzak przykręcamy

Obrazek


Pozostaje jedynie ustawienie szczelin i mamy po robocie <brawo2>

Wymiary szczelin
t Wymiar -A- = 4,5 mm &#177;1mm
t Wymiar -B- = 5 mm &#177;1mm
t Wymiar -C- = 4,5 mm &#177;1mm
t Wymiar -D- = 3 mm &#177;0.5mm
t Wymiar -E- = 3 mm &#177;0,5mm


Obrazek

Podsumowując tą całą operację,najbardziej czasochłonne było przerobienie lamp co zajęło mi to z rozklejaniem i instalacją cały dzień.Z części najtrudniej jest dostać maskę i jest to najdroższy element więc trzeba sporo się naszukać.
Nadmienię jeszcze że dużo szukałem części bo pełno jest klekonych sztukowanych zderzaków za które życzą sobie jak za nowe w serwisie nie wspominając już o masce.

: 21 kwie 2014, 14:24
autor: martinezzg
ładnie kolego zrobiłes i opisałeś temat :) <amasz>

: 21 kwie 2014, 15:16
autor: zgiel
fajnie fajnie i dobrze opisane tez planowalem ale widze ze to nie takiech tanie :) wiec ja rezygnuje puki co z dzego grila ale fajno :)

: 22 kwie 2014, 22:12
autor: mario-975
Dzięki :D co prawda części tanie nie są no ale z roku na rok tanieją bo jest coraz więcej tego na rynku,jeszcze rok czy dwa temu trzeba było dać 10-14 tyś.za przód <jezu>

: 07 paź 2014, 17:40
autor: Krycha
Mam pytanko czy osprzęt ze zderzaka przedliftowego pasuje do polfitowego na okrągłe halogeny ? Osprzęt czyli gratki, zaślepki, spryskiwacze...

: 07 paź 2014, 18:06
autor: mario-975
Krycha pisze:Mam pytanko czy osprzęt ze zderzaka przedliftowego pasuje do polfitowego na okrągłe halogeny ? Osprzęt czyli gratki, zaślepki, spryskiwacze...
Wszystko pasuje,wystarczy przełożyć :D

: 07 paź 2014, 18:19
autor: tommy47
Siemanko!

Jaki to przyblizony koszt takiej imprezy ?

: 07 paź 2014, 18:27
autor: drago_o
Jak ogarniesz graty używane to może 10 tys (zderzak, błotniki, lampy, maska). Jak nowe to 20 tys prawie.

: 07 paź 2014, 20:01
autor: Krycha
Najgorzej jest z maską, chore ceny są... Zderzak można tanio wyrwać, lampy zakombinować z koszami z lifta, ale maski nie przeskoczysz.

: 07 paź 2014, 22:59
autor: tommy47
... ok , dzieki za info , moze po nowym roku zrobimy lifta :-) . pzdr!

: 01 lis 2014, 12:41
autor: PITER82
profesjonalny opis gratuluje a zarazem dziekuje <okioki> <okioki>

: 02 lis 2014, 22:00
autor: pebo
Wielkie brawa <brawo2> - ktoś nareszcie opisał temat dokładnie i krok po kroku. Jeszcze raz brawo!

: 11 lis 2014, 22:57
autor: dracus6662
Panowie 4 sprawy ,ze względu ze podjąłem się zmiany przodu na FL potrzebuję kilka wiadomości poniewaz maskę kupiłem gołą [sama maska bez niczego] oraz zderzak goły [bez niczego, poza zaślepkami sprysków oraz grilem]:


1. Co można przełożyć ze starej maski do maski FL?

A] Zamek pasuje?

B] rygle psuja?

C]zawiasy?

D]sprężynki


2.Czy może ktoś wrzucić stronkę z etki z rozpiską części składowych zderzaka oraz mocowania zderzaka do pasa

3. potrzebny numer mocowania haka bo to tez trzeba zmienić

4. czy ślizgi zderzaka preFL pasują do FL

: 16 lis 2014, 22:56
autor: Motostacja
dracus6662 pisze:Panowie 4 sprawy ,ze względu ze podjąłem się zmiany przodu na FL potrzebuję kilka wiadomości poniewaz maskę kupiłem gołą [sama maska bez niczego] oraz zderzak goły [bez niczego, poza zaślepkami sprysków oraz grilem]:


1. Co można przełożyć ze starej maski do maski FL?

A] Zamek pasuje?

B] rygle psuja?

C]zawiasy?

D]sprężynki


2.Czy może ktoś wrzucić stronkę z etki z rozpiską części składowych zderzaka oraz mocowania zderzaka do pasa

3. potrzebny numer mocowania haka bo to tez trzeba zmienić

4. czy ślizgi zderzaka preFL pasują do FL
podbijam pytanie

wydaje mi sie ze jeśli pas przedni jest ten sam to rygle itp beda pasowały moze sie zatrzask różnic bo maska jest chyba dłuższa

czy halogeny okrągłe i kratki do halogenów pasują? , co ze spryskiwaczami ?

, oraz czy mogę kupić lampy od anglika i przełożyć same szkła? czy na nich jest jakas homologacja i policja może sie przywalić ew na stacji diagnostycznej

: 18 lis 2014, 10:12
autor: mario-975
raftor pisze:
dracus6662 pisze:Panowie 4 sprawy ,ze względu ze podjąłem się zmiany przodu na FL potrzebuję kilka wiadomości poniewaz maskę kupiłem gołą [sama maska bez niczego] oraz zderzak goły [bez niczego, poza zaślepkami sprysków oraz grilem]:


1. Co można przełożyć ze starej maski do maski FL?

A] Zamek pasuje?

B] rygle psuja?

C]zawiasy?

D]sprężynki


2.Czy może ktoś wrzucić stronkę z etki z rozpiską części składowych zderzaka oraz mocowania zderzaka do pasa

3. potrzebny numer mocowania haka bo to tez trzeba zmienić

4. czy ślizgi zderzaka preFL pasują do FL
podbijam pytanie

wydaje mi sie ze jeśli pas przedni jest ten sam to rygle itp beda pasowały moze sie zatrzask różnic bo maska jest chyba dłuższa

czy halogeny okrągłe i kratki do halogenów pasują? , co ze spryskiwaczami ?

, oraz czy mogę kupić lampy od anglika i przełożyć same szkła? czy na nich jest jakas homologacja i policja może sie przywalić ew na stacji diagnostycznej
Wszystko pasuje zawiasy,siłowniki, rygle,sprężynki i cała reszta (ślizgi kupowałem nowe bo były popękane-sprawdź poniżej są numery i porównaj).Spryskiwacze do szyb w są trochę mniejsze i trzeba otwory w masce podpiłować lub tak jak ja to zrobiłem mocowanie spryskiwacza.Spryski w zderzaku pasują.Resztę wykręcasz i przekładasz <okioki>
Tak jak wcześniej wspominałem jeżeli kupisz zderzak z prostokątnymi halogenami to musisz dokupić i halogeny i kratki a tak tylko same kratki bo halogeny pasują .
Szkła od angola jak najbardziej pasować będą :D homologacja jest taka sama a różnica polega jedynie na załamaniu światła za co odpowiedzialna jest przysłona w soczewce a nie klosz.
Podaję niektóre nr części ;

4e0823029 p maska

4E0807134AB wspornik uchwytu do holowania

4E0807243AA listwa zderzka chrom lewa

4E0807244AA listwa zderzaka chrom prawa

4E0807224AA listwa zderzak prawa

4E0807682C kratka prawa

4E0807283B ślizg zderzaka lewy
4E0807284B ślizg zderzaka prawy

4E0807081AA maskownica chłodnicy- plastik