Strona 1 z 3

[A8 D3] Wymiana prawej poduszki silnika

: 20 lut 2010, 14:13
autor: JIMM
Witam , jak w temacie kilka słówek o objawach.
a. wyczuwalne drżenie samochodu na wolnych obrotach , czuć ,że silnik chodzi ( a nie powinno)
b.VAG pokazuje zwarcie elektromagnesu poduszki prawej.
c. mozliwe przenoszenie drgań na najwyższych biegach przy niskiej prędkosci itd
NAPRAWA:[/b
1. garaż z kanałem,
2.odkręcamy osłonę silnika,
3.podpieramy silnik,delikatnie aby nie zniszczyć i aby nie opadł najlepiej na składaniu ze skrzynia a nie za misę olejową Obrazek
4.odkręcamy drążek stabilizatora od łączników z dwóch stron,(jak komuś trzeszczy zawieszenie zimą to polecam od razu troszkę przesmarować wazelinką gumy belki stabilizatora i trzeszczenie zniknie :peace: )
Obrazek
5.odkręcamy śruby 3szt po lewej i prawej stronie belki aluminiowej do której są przykręcone poduszki / Obrazek
6.odkręcamy poduszki 2 szt śrub imbusowych czy jak kto woli sześciokątnych na stronę
Obrazek
7 odkładamy belkę ze stabilizatorem i ukazuje nam się poduszka
Obrazek
Obrazek
8.Odkręcamy podstawę mocowania poduszki od bloku silnika 3szt śrub imbusowych i poduchę wraz z podporą mamy na warsztacie
Obrazek
9.odkręcamy poduchę od podpory 1szt śruby imbusowej i montujemy nową
http://www.faw-audi.com.cn/gallery.php?id=609
10.montaż w odwrotnej kolejności, i można iść na DUŻY browarek z GOLONKĄ bo serwis za wymianę chciał 1400zł a przydrożny mechanik samochodowy ogólnego dostępu 500zł
11.Z lewą poduszką jest łatwiej/ jak ktoś potrzebuje/ i jest lepszy dostęp. :peace:/

: 23 lut 2010, 22:20
autor: PiotrekS
czesc, czy jest mozliwosc wymiany samych gum stabilizatora czy trzeba wymieniac z cala belke z gumami?

: 23 lut 2010, 22:49
autor: JIMM
Trzeba by sprawdzić czy są dostępne same gumy.......po odkręceniu metalowej obejmy ze stabilizatora, ze zdjęciem elementów gumowych nie ma problemu , ...robótka bardzo prosta.

Re: A8 D3 wymiana prawej poduszki silnika

: 23 lut 2010, 23:01
autor: klon_84
zanjac pisze:10.montaż w odwrotnej kolejności, i można iść na DUŻY browarek z GOLONKĄ bo serwis za wymianę chciał 1400zł a przydrożny mechanik samochodowy ogólnego dostępu 500zł
zanjac a mi sie wydaje ze jak nowe poduchy to tylko serwis ok 450zl za sztuke razem 4 poduchy czyli ok 1800zl Poduszki do a8 wystepuja tylko w orginale - brak zaminnnikow

: 25 lut 2010, 14:53
autor: JIMM
1) orginał elektryczny ............do A8 D3 servis..........1000zł za sztukę / ze zniżkami na warsztat 850zł/
2) poduszek silnikowych jest 3 / trzy/ , prawa , lewa i przednia ustalająco-podtrzymująca.
3) ewentualnie do tego poduszki skrzyni biegów ale o tym nie mówimy.
4) tu masz nową........ale ile ona kosztuje??? :D
http://www.faw-audi.com.cn/goods.php?id=609
5) a tak z grubsza licząc to prawa i lewa 2000zł plus 1400za wymianę(tyle za prawą chcieli)...............czyli jakieś 3400zł plus wymiana lewej :D może się zamkniemy w 1000EUR :D

[ Dodano: 2010-02-25, 14:57 ]
klon_84 pisze:
zanjac pisze:10.montaż w odwrotnej kolejności, i można iść na DUŻY browarek z GOLONKĄ bo serwis za wymianę chciał 1400zł a przydrożny mechanik samochodowy ogólnego dostępu 500zł
zanjac a mi sie wydaje ze jak nowe poduchy to tylko serwis ok 450zl za sztuke razem 4 poduchy czyli ok 1800zl Poduszki do a8 wystepuja tylko w orginale - brak zaminnnikow
PS Daj mi namiar na te poduchy po 450zł do D3 to zakupimy na handel i 100% zarobku...............na 10szt 4500zł do przodu....................NIE DOTYCZY A8 D2. :peace:a te tylko orginały no to ktoś robi tylko dla audi :idea:

: 25 lut 2010, 19:42
autor: klon_84
sorki nie zauwazylem ze potrzebujesz do d3 :oops:

: 25 lut 2010, 22:02
autor: pebo
Jacek, a regulowałeś może przednią poduszkę silnika (ustalająco-podtrzymującą zwaną też wspornikiem momentu obrotowego)? W elsie jakoś to enigmatycznie napisali:

"Obrócić pierścień regulacyjny przy zaworze wspornika momentu obrotowego do oporu zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Dokręcić śruby wspornika momentu obrotowego. Obrócić ręką pierścień regulacyjny w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aż będzie on przylegał do zaworu wspornika momentu obrotowego. Przekręcić następnie pierścień regulacyjny o jeden obrót zgodnie z ruchem wskazówek zegara."

: 26 lut 2010, 11:23
autor: JIMM
pebo pisze:Jacek, a regulowałeś może przednią poduszkę silnika (ustalająco-podtrzymującą zwaną też wspornikiem momentu obrotowego)? W elsie jakoś to enigmatycznie napisali:

"Obrócić pierścień regulacyjny przy zaworze wspornika momentu obrotowego do oporu zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Dokręcić śruby wspornika momentu obrotowego. Obrócić ręką pierścień regulacyjny w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aż będzie on przylegał do zaworu wspornika momentu obrotowego. Przekręcić następnie pierścień regulacyjny o jeden obrót zgodnie z ruchem wskazówek zegara."
no toś mnie zaskoczył..............aż idę do samochodu obejrzeć jak to wygląda..........bo kiedyś wymieniałem w moim D2 ale tam była zwykła poduszka metalowo-gumowa i nic się nie ustalało :)

: 27 lut 2010, 22:29
autor: pebo
Reguluje się od góry takim metalowym pierścieniem. Już w B4 AAH miałem regulację, a w A8 D3 BFM jest na pewno. Ale to już inna bajka. We środę mechanik spier... mi skrzynię. Już się nacieszyłem wiosną. Kurcze, zaczynam tracić nadzieję, czy kiedykolwiek wyjadę tym autem w trasę. Nic, tylko wysadzić się w powietrze...

: 27 lut 2010, 22:53
autor: PEPOL D2
pebo pisze:Reguluje się od góry takim metalowym pierścieniem. Już w B4 AAH miałem regulację, a w A8 D3 BFM jest na pewno. Ale to już inna bajka. We środę mechanik spier... mi skrzynię. Już się nacieszyłem wiosną. Kurcze, zaczynam tracić nadzieję, czy kiedykolwiek wyjadę tym autem w trasę. Nic, tylko wysadzić się w powietrze...
Spokojnie przed Tobą jedzie czołg Polskiego Klubu Audi A8. Jesteśmy z Tobą jak by co.Więc głowa do góry damy radę 8-) :peace:

: 13 mar 2010, 21:38
autor: pebo
Dzięki PEPOL. Dzwoniłem do gościa w Jurowcach koło Białegostoku. Po opisaniu zachowania auta powiedział, że może to być satelita. Ale i tak planuję zarzucić maleństwo na lawetę i zawieźć na miejsce, a facet niech obada. Może kiedyś skończy się ta gehenna, bo już dłużej stoi niż jeździ, a końca jakoś nie widać.

: 15 mar 2010, 11:15
autor: JIMM
PiotrekS pisze:czesc, czy jest mozliwosc wymiany samych gum stabilizatora czy trzeba wymieniac z cala belke z gumami?
kurczę miałeś rację..........trzeba cały stabilizator ,bo gumy nie występują samodzielnie- 799zł :shock: ale k..wa kupa.....do D2 gumy 10zł za sztukę fI 29,8mm a u nas w D3 stabilizator ma fi 30,8 i kształt jest inny :-/

: 16 mar 2010, 14:43
autor: PEPOL D2
pebo pisze:Dzięki PEPOL. Dzwoniłem do gościa w Jurowcach koło Białegostoku. Po opisaniu zachowania auta powiedział, że może to być satelita. Ale i tak planuję zarzucić maleństwo na lawetę i zawieźć na miejsce, a facet niech obada. Może kiedyś skończy się ta gehenna, bo już dłużej stoi niż jeździ, a końca jakoś nie widać.
I jak są jakieś postępy? :-)

: 16 mar 2010, 22:05
autor: sebos17
pebo pisze:Dzięki PEPOL. Dzwoniłem do gościa w Jurowcach koło Białegostoku. Po opisaniu zachowania auta powiedział, że może to być satelita. Ale i tak planuję zarzucić maleństwo na lawetę i zawieźć na miejsce, a facet niech obada. Może kiedyś skończy się ta gehenna, bo już dłużej stoi niż jeździ, a końca jakoś nie widać.
nie chcę siać niepewności, jednak dla mnie facet w jurowcach w poprzednim aucie naprawiał skrzynię 3x i ostatecznie dałem sobie spokój... przez około 3 lata poszło 10 tys zł :/ do auta wartości 15 tys zł ! to było jakieś 5 lat temu, nie wiem na ile dzisiaj jego wiedza się zmieniła ( a raczej pracowników - moją skrzynię naprawiał taki starszy siwy pan), jednak ja tam już nigdy nie zajadę.

powodzenia

: 06 lis 2013, 20:25
autor: Korton
Glupie pytanie, lewa/prawa poduszka silnika to patrzac przed autem (z przodu), czy siedzac w aucie?