[D3 ALL ] Wymiana silnika v2
: 01 mar 2015, 23:23
Przewodnik ten powstał dzięki mojej determinacji oraz kolegom :
lukasz88 to głownie jego pomysł na naprawę pomagał jak mógł bym mógł to jakoś ugryźć
krzychu22.p1i zapodał i wrzucił rysunki z opisami
panton zapodał również opis demontażu
zbierając informacje od kolegów z pełną determinacją zabrałem sie do prac naprawczych
niestety cześć materiałów utraciłem wraz z odwirusowaniem kompa bezpowrotnie
aczkolwiek poskładam wszystko w wystarczajacą całość posługując się cytatami zdjęciami oraz rysunkami :
podstawowe podejście do wymiany v2 wygląda następująco:
1. zdjęcie plastików podszybia, filtra kabinowego
2. odkręcenie plastikowej obudowy nad silnika
3. zdemontowanie wycieraczek, podszybia... wyjęcie mechanizmu wycieraczek.
4. by wyjąć mechanizm wycieraczek trzeba odkręcić zbiornik płynu chłodzącego (delikatnie wyjąć z czarnej plastikowej obudowy jest na zatrzaskach i pod zbiornikiem masz jeszcze jedną śrubę do odkręcenia.... musisz przy zbiorniku uważać na przewód od czujnika płynu chłodzącego bo mi po podniesieniu zbiorniczka wypiął się i "wciągnął" do środka - później przez nadkole musiałem go wymacać i przełożyć przez dziurę by wpiąć)
5. zdemontować aluminiową belkę (te dwa aluminiowe pierdzielniki) bo inaczej nie wyjmiesz obudowy plastikowej pod którą jest silnik dmuchawy (w belkach aluminiowych są takie plastikowe końcówki - uważaj by nie wypadły... )
6. demontujesz plastiki osłony silnika, odkręcasz silnik i możesz go wyjąć
7. montujesz nowy - nie ma opcji by zamontować go niewłaściwie, czy złą stroną bo nie pasuje
8. wszystko skręcasz w odwrotnej kolejności ale przed skręceniem sprawdzasz czy silnik pracuje i nic nie ociera (czy obudowa plastikowa silnika, kabel od silnika - zostało prawidłowo poskładane)
jest to mordercze aczkolwiek skuteczne lecz tez pracochłonne niestety
za poradą kolegi zrobiłem to wszystko troszke inaczej nie profesjonalnie a to z kilku powodów:
jak odkręcałem wspornik wycieraczek od srodka zgrzana nakrętka urwała sie i hu...
rozkręcanie połowy gratów nie uśmiechało mi się
a niby bez odkręcenia wspornika nie da się wyciągnąć v2 a jednak :
zatem do rzeczy:
1 : zdejmujemy gumową uszczelkę
2 : zdejmujemy plastikowe osłony podszybia
3: odkręcamy 4 śruby zabezpieczające filtr kabinowy(wystarczy przekręcić o 90st )
4: zdejmujemy osłonę filtra wraz z filtrem
5: otrzymujemy taki widok
strzałki pokazują śrubki które należy odkęcić
zółtym kółkiem oznaczony jest czujnik temperatury który nalezy wyciaknać do dołu poprzez przekrecenie o 90st
trzy śrubki znajdują się pod klapami wlotu powietrza[nie odchylać na chama bo pękną] nalezy włączyć zapłon i ustawić temperaturę równa zewnętrznej klapy sie uchylą i będzie można odkręcić śrubki
![Obrazek]()
z boku są jeszcze dwie srubki do odkręcenia od silniczka sterującego klapami jest tam wtyczka można odchylic obudowe i nie odłaczać chociaz wygodniej odpiąc i spokojnie nic sie nie poprzestawia w nastawach
po odkęceniu obudowy wyciągać z wyczuciem poniewaz do niej doczepione są kable na spinkach trzeba je zsunąć
6: ukaże się taki widok :
![Obrazek]()
nie jest to zdjęcie mojego autorstwa tylko zapożyczone
7 : teraz mamy do odkręcenia 4 srubki
- 2 z przodu jest bardzo łatwo
-2 z tyłu to nieporozumienie i bez "krzyżaczka" nie ma o czym mażyć żeby to odkręcić oraz klucza 5,5mm nasadowego
1 srubka trzymająca osłonę boczną wirnika z lewej oraz 1 z prawej
nie koniecznie trzeba je odkręcać ja tego nie robiłem
![Obrazek]()
uwaga
aby odkręcić dwie śrubki z tyłu bo jest do nich przechlapany dostęp użyłem zatyczki od plaka i umiejscowiłem ją w zaznaczonym miejscu strzałką mamu wtedy o wiele lepszy dostęp do tych znienawidzonych śrubek
obudowe wyciągać stanowczo ale z rozumem
![Obrazek]()
8 : po odkęceniu bedziemy mieli już v2 na widoku ale jeszcze troche trzeba sie namęczyć
9 : trzeba wyjąć opornicę która jest po lewej przy wentylatorze stronie stojąc przodem do auta
![Obrazek]()
ustrojstwo na 3 srubki przykręcone aby móc odłaczyć kostkę najlepiej odkręcić bo jest tam ciasno przez v2
![Obrazek]()
10 : wypięcie kostki od v2 jezeli jesteście w stanie to zrobić bez odkręcania opornicy to możecie pominąć punkt 9
do wypiecia kostki najlepiej użyć jakiegoś cienkiego srubokręcika albo lkuczyka imbusowego
wkładamy i podważamy wtyczka zejdzie troszkę opornie ale zejdzie
![Obrazek]()
11 : teraz zostaje odkręcenie dwóch śrubek ale...
do jednej nie mamy dojścia bo nie rozbieraliśmy połowy auta więc odkręcamy tylko te widoczna z przodu a obejme podginamy do góry , spokojnie nie pęknie
![Obrazek]()
12 uwaga należy zwrócić szczególna uwagę jak jest założony kabel v2 jest przyciśnięty opaską i tak ma być
![Obrazek]()
13 : mamy v2 na zewnątrz
![Obrazek]()
14 : uwaga
osłona v2 musi dokładnie wejść na miejsce są na niej na środku dwa bolce plastikowe oraz dwa otwory w obudowie nagrzewnicy
a] bolce
![Obrazek]()
b] wyzłobienia na bolce
![Obrazek]()
nalezy pamietać by zeszło to sie dobrze ze soba oraz by kabel od v2 nie wszedł miedzy
obudowy
14 : po zamontowaniu czas na test czy nie ociera i czy działa
![Obrazek]()
jezeli wszystko ok to składamy pamiętając o bocznych osłonach v2 by weszły na swoje miejsce mają one takie jezyczni które musza wejsc dokladnie bo bedzie ocieranie v2 słychać
15 : jezeli bedziemy zakładać obudowe z klapami , to najlepiej odrazu wpiąc czujnik temp powietrza bo jest tam pozniej malo miejsca
16 : zestaw narzędzi :
magnes na teleskopie [bo srubki spadaja i ciezko je wydostac]
kluczyk nasadowy 5,5 mm
2 przedłużki [łączna długość 15cm] mogą być inne długości
1 przedłużka elastyczna[jakby spręzyna] długość 18 cm bardzo ułatwi prace
![Obrazek]()
mała grzechotka oraz śrubokręt
KRZYŻACZEK mały śrubokrętowy bez niego NIE zabierać sie do pracy
![Obrazek]()
te narzędzia klucze kupiłem w jednym zestawie za 15e
jest tam grzechotka malutka
srubokręt na który nakłada się nasadki
ten krzyzaczek oraz przedłużki
klucze nasadowe
w razie pytań i uwag poprawek pisać
niestety nie wszystkie zdjęcia udało mi sie odzyskać więc nie mam w 100% fotostory a tylko w 85% ale mam nadzieję ze z tego już będziecie mogli sie czegoś dowiedzieć
Pozdrawiam
lukasz88 to głownie jego pomysł na naprawę pomagał jak mógł bym mógł to jakoś ugryźć
krzychu22.p1i zapodał i wrzucił rysunki z opisami
panton zapodał również opis demontażu
zbierając informacje od kolegów z pełną determinacją zabrałem sie do prac naprawczych
niestety cześć materiałów utraciłem wraz z odwirusowaniem kompa bezpowrotnie

aczkolwiek poskładam wszystko w wystarczajacą całość posługując się cytatami zdjęciami oraz rysunkami :
podstawowe podejście do wymiany v2 wygląda następująco:
1. zdjęcie plastików podszybia, filtra kabinowego
2. odkręcenie plastikowej obudowy nad silnika
3. zdemontowanie wycieraczek, podszybia... wyjęcie mechanizmu wycieraczek.
4. by wyjąć mechanizm wycieraczek trzeba odkręcić zbiornik płynu chłodzącego (delikatnie wyjąć z czarnej plastikowej obudowy jest na zatrzaskach i pod zbiornikiem masz jeszcze jedną śrubę do odkręcenia.... musisz przy zbiorniku uważać na przewód od czujnika płynu chłodzącego bo mi po podniesieniu zbiorniczka wypiął się i "wciągnął" do środka - później przez nadkole musiałem go wymacać i przełożyć przez dziurę by wpiąć)
5. zdemontować aluminiową belkę (te dwa aluminiowe pierdzielniki) bo inaczej nie wyjmiesz obudowy plastikowej pod którą jest silnik dmuchawy (w belkach aluminiowych są takie plastikowe końcówki - uważaj by nie wypadły... )
6. demontujesz plastiki osłony silnika, odkręcasz silnik i możesz go wyjąć
7. montujesz nowy - nie ma opcji by zamontować go niewłaściwie, czy złą stroną bo nie pasuje
8. wszystko skręcasz w odwrotnej kolejności ale przed skręceniem sprawdzasz czy silnik pracuje i nic nie ociera (czy obudowa plastikowa silnika, kabel od silnika - zostało prawidłowo poskładane)
jest to mordercze aczkolwiek skuteczne lecz tez pracochłonne niestety

za poradą kolegi zrobiłem to wszystko troszke inaczej nie profesjonalnie a to z kilku powodów:
jak odkręcałem wspornik wycieraczek od srodka zgrzana nakrętka urwała sie i hu...
rozkręcanie połowy gratów nie uśmiechało mi się
a niby bez odkręcenia wspornika nie da się wyciągnąć v2 a jednak :
zatem do rzeczy:
1 : zdejmujemy gumową uszczelkę
2 : zdejmujemy plastikowe osłony podszybia
3: odkręcamy 4 śruby zabezpieczające filtr kabinowy(wystarczy przekręcić o 90st )
4: zdejmujemy osłonę filtra wraz z filtrem
5: otrzymujemy taki widok
strzałki pokazują śrubki które należy odkęcić
zółtym kółkiem oznaczony jest czujnik temperatury który nalezy wyciaknać do dołu poprzez przekrecenie o 90st
trzy śrubki znajdują się pod klapami wlotu powietrza[nie odchylać na chama bo pękną] nalezy włączyć zapłon i ustawić temperaturę równa zewnętrznej klapy sie uchylą i będzie można odkręcić śrubki
z boku są jeszcze dwie srubki do odkręcenia od silniczka sterującego klapami jest tam wtyczka można odchylic obudowe i nie odłaczać chociaz wygodniej odpiąc i spokojnie nic sie nie poprzestawia w nastawach
po odkęceniu obudowy wyciągać z wyczuciem poniewaz do niej doczepione są kable na spinkach trzeba je zsunąć
6: ukaże się taki widok :
nie jest to zdjęcie mojego autorstwa tylko zapożyczone
7 : teraz mamy do odkręcenia 4 srubki
- 2 z przodu jest bardzo łatwo
-2 z tyłu to nieporozumienie i bez "krzyżaczka" nie ma o czym mażyć żeby to odkręcić oraz klucza 5,5mm nasadowego
1 srubka trzymająca osłonę boczną wirnika z lewej oraz 1 z prawej
nie koniecznie trzeba je odkręcać ja tego nie robiłem
uwaga
aby odkręcić dwie śrubki z tyłu bo jest do nich przechlapany dostęp użyłem zatyczki od plaka i umiejscowiłem ją w zaznaczonym miejscu strzałką mamu wtedy o wiele lepszy dostęp do tych znienawidzonych śrubek

obudowe wyciągać stanowczo ale z rozumem

8 : po odkęceniu bedziemy mieli już v2 na widoku ale jeszcze troche trzeba sie namęczyć
9 : trzeba wyjąć opornicę która jest po lewej przy wentylatorze stronie stojąc przodem do auta
ustrojstwo na 3 srubki przykręcone aby móc odłaczyć kostkę najlepiej odkręcić bo jest tam ciasno przez v2
10 : wypięcie kostki od v2 jezeli jesteście w stanie to zrobić bez odkręcania opornicy to możecie pominąć punkt 9
do wypiecia kostki najlepiej użyć jakiegoś cienkiego srubokręcika albo lkuczyka imbusowego
wkładamy i podważamy wtyczka zejdzie troszkę opornie ale zejdzie

11 : teraz zostaje odkręcenie dwóch śrubek ale...
do jednej nie mamy dojścia bo nie rozbieraliśmy połowy auta więc odkręcamy tylko te widoczna z przodu a obejme podginamy do góry , spokojnie nie pęknie
12 uwaga należy zwrócić szczególna uwagę jak jest założony kabel v2 jest przyciśnięty opaską i tak ma być
13 : mamy v2 na zewnątrz
14 : uwaga
osłona v2 musi dokładnie wejść na miejsce są na niej na środku dwa bolce plastikowe oraz dwa otwory w obudowie nagrzewnicy
a] bolce
b] wyzłobienia na bolce
nalezy pamietać by zeszło to sie dobrze ze soba oraz by kabel od v2 nie wszedł miedzy
obudowy
14 : po zamontowaniu czas na test czy nie ociera i czy działa
jezeli wszystko ok to składamy pamiętając o bocznych osłonach v2 by weszły na swoje miejsce mają one takie jezyczni które musza wejsc dokladnie bo bedzie ocieranie v2 słychać
15 : jezeli bedziemy zakładać obudowe z klapami , to najlepiej odrazu wpiąc czujnik temp powietrza bo jest tam pozniej malo miejsca
16 : zestaw narzędzi :
magnes na teleskopie [bo srubki spadaja i ciezko je wydostac]
kluczyk nasadowy 5,5 mm
2 przedłużki [łączna długość 15cm] mogą być inne długości
1 przedłużka elastyczna[jakby spręzyna] długość 18 cm bardzo ułatwi prace
mała grzechotka oraz śrubokręt
KRZYŻACZEK mały śrubokrętowy bez niego NIE zabierać sie do pracy
te narzędzia klucze kupiłem w jednym zestawie za 15e
jest tam grzechotka malutka
srubokręt na który nakłada się nasadki
ten krzyzaczek oraz przedłużki
klucze nasadowe
w razie pytań i uwag poprawek pisać
niestety nie wszystkie zdjęcia udało mi sie odzyskać więc nie mam w 100% fotostory a tylko w 85% ale mam nadzieję ze z tego już będziecie mogli sie czegoś dowiedzieć
Pozdrawiam
