Strona 1 z 2

[D3 ALL ] Wymiana mikrostyka zamka

: 15 maja 2016, 10:44
autor: dice111
Najczęstszymi objawami uszkodzonej albo zużytej krańcówki/mikrostyka są:

- otwieranie któregoś (uszkodzonego) zamka podczas zamykania z pilota lub kluczyka
- nie włączenie się podświetlenia wnętrza samochodu przy otwarciu drzwi, lub ciągle świecenie (nie wyłączenie się) przy zamykaniu samochodu
- nie włączanie immobilisera (nie miga dioda immobilisera) podczas zamykania drzwi, nie aktywowanie alarmu
- zacinanie się zamków
- wyświetlanie otwartych drzwi na FISie

Nie warto kupować całego zamka z demontażu bo nie wiadomo w jakim stanie będzie w nim mikrostyk (przeciętna trwałość mechaniczna 50000000 cykli), a nowe zamki w ASO są drogie.

Najpierw należy zacząć od demontażu tapicerki drzwi, schematy z ELSY.
Demontaż listew:

Obrazek

Tapicerki:

Obrazek

Poszyć:

Obrazek

i zamka:

Lokalizujemy stary mikrostyk na zamku:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak widać po rozebraniu widać dlaczego przestała działać - rozpadła się, bolec który trzymał z jednej strony sprężynkę po prostu się złamał:

Obrazek

Obrazek

Tak wygląda nowa:

Obrazek

Użyłem KW11-2 już z zarobionymi przewodami:

Obrazek

Odcinamy przewody i lutujemy zgodnie z kolorami kabli nowy:

Obrazek

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się z naprawy za cca 2zł :)

Jak ktoś woli film, to linka od Stevena:



Z samego demontażu drzwi również dużo filmów znajdziecie na YT, przykład:


: 15 maja 2016, 14:31
autor: pb41ns
a tak troche nawiąrze do D2, orientujesz sie morze jakie mikro styki by do D2 pasowały?

: 15 maja 2016, 16:20
autor: dice111
Nie wiem, trzeba by było zamek wyjąć i popatrzeć.

: 15 maja 2016, 16:49
autor: drago_o
Jeśli mogę się przyczepić koledzy to "mikrostyku" w tytule ;) świetny poradnik i oby więcej takich :)

: 26 sie 2016, 23:07
autor: dice111
Taka mała aktualizacja jak ktoś chce widzieć jak zamek jest zbudowany i gdzie znajdują dwa kolejne mikrostyki (w sumie odpowiedzialne za silniki) - na przykładzie zamka tył.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 29 sie 2016, 12:18
autor: Lukas134
dice111, gdzie kupowałeś te mikrostyki ? :) u mnie tylne lewe drzwi nie pokazuje, że się je otwiera i wiadomo nie włącza się światełko jak ktoś otworzy :)

: 29 sie 2016, 12:55
autor: dice111
Kupisz w sieci, w elektronicznym stacjonarnym jak masz w mieście itd.
http://ovh.nowyelektronik.pl/

: 02 wrz 2016, 19:44
autor: chrzanos
Ja polecam tego sprzedającego --
http://allegro.pl/mikrostyk-zamka-vw-au ... 71499.html

Ostatnio miał mikrostyki do a8 d3

: 02 wrz 2016, 20:44
autor: dice111
Ten w/w to dokładnie sklep w którym się zaopatruję, tylko, że ma swoją filię u mnie w mieście. Polecam.

: 05 wrz 2016, 12:22
autor: Lukas134
dice111, i to trzeba taki mikrostyk jak pokazał kolega chrzanos, ? ile sztuk trzeba do jednych drzwi ? :) mi nie pokazuje, że się otwierają cały czas zamknięte drzwi tylne :)

: 05 wrz 2016, 17:37
autor: dice111
Trzeba Ci zmienić ten, który ma czerwony i niebieski przewód, nie te dwa na płytce, więc całego zamka rozbierać nie musisz. Do jednych drzwi jedna sztuka. Możesz kupić ten z nowego elektronika, to te same co ląduje w całej grupie VAG.

: 06 wrz 2016, 12:05
autor: Lukas134
dice111, dzięki śliczne :) zamówione, w wolny weekend będę działał :)

: 05 paź 2016, 07:38
autor: Pawel_7
Ze swojej strony mogę dodać, że wystarczy jedynie przeczyścić mikrostyki - bez konieczności wymiany na nowe.
na zdjęcia od dice111, widać, że przełącznik można rozłożyć:
http://static.pokazywarka.pl/i/6596879/ ... 1319-1.jpg
W Audi A6 C5 naprawiłem tak 4 niemal identyczne mikrostyki.
pozdrawiam.

: 05 paź 2016, 17:08
autor: dice111
Część zdjęć padła... u mnie się rozpadł, więc nie było co czyścić :)

: 08 paź 2016, 19:07
autor: Bugal
Cześć

Wygląda jak bliźniaczy zamek z Passata B5 - tam z mikrostykami był bardzo podobny problem, przy rozbieraniu i wymianie polecam jeszcze sprawdzenie lutów przy wtyczce zamka. Nie dużo roboty a kolejną przyczynę awarii można wyeliminować.