[D3 ALL ] EBC - elektryczny hamulec postojowy
: 18 paź 2016, 10:05
Jakby ktoś sobie chciał sam zregenerować, lub zobaczyć jak to w środku wygląda:
Łożyska w tym jedno igiełkowe można sobie dobrać po wymiarze i wymienić, trzeba akurat uważać na tulejkę pokazaną na 4 zdj od końca.
Aktualnie czekam na info od paru osób dotyczące wykonania tryba (które u mnie się połamało) z metalu - tak, że jedynym słabym elementem pozostanie już tylko pasek (robi go i CONTI).
Także koszt regeneracji nie przekroczy parę, lub paręnaście złotych w zależności od uszkodzenia obudowy i zatarcia łożysk. Silniki bardzo rzadko padają, podobnie jak czujniki halla (niestety zalane, więc wymieniać trzeba całość, choć i pewnie to da się obejść).
Kleić można silikonem i klejem do szyb.
Jako, że TRW/VW zmienił "kasete" w późniejszych modelach, na lepiej pomyślany patent, jest też możliwa opcja jej przekładki, ale z obudową (trzeba ciąć na pół i łączyć, lub wyciągać silnik, co takie proste wcale nie jest).
Starszy typ z Passata pasuje (właściwa różnica jest w silniku, gdzie przeciążeniówką w D3 zajmuje się czujnik halla), ale stara "kaseta" to to samo.
Na alle bardzo rzadko pokazują się nowe elementy jako "zestawy naprawcze" - z TRW oficjalnie tego nie dostaniemy, ciężko jest kupić sam kompletny silnik bez zacisku), także wszystko to jak się pojawi, w 99% jest kradzione.
Ludzie, którzy oficjalnie zajmują się regeneracją tych silniczków nie są chętni do współpracy i nie chcą sprzedać pojedynczych elementów. Z 90% z nich wymienia je na części używane, zmieniając jedynie ew. paski i łożyska.
Łożyska w tym jedno igiełkowe można sobie dobrać po wymiarze i wymienić, trzeba akurat uważać na tulejkę pokazaną na 4 zdj od końca.
Aktualnie czekam na info od paru osób dotyczące wykonania tryba (które u mnie się połamało) z metalu - tak, że jedynym słabym elementem pozostanie już tylko pasek (robi go i CONTI).
Także koszt regeneracji nie przekroczy parę, lub paręnaście złotych w zależności od uszkodzenia obudowy i zatarcia łożysk. Silniki bardzo rzadko padają, podobnie jak czujniki halla (niestety zalane, więc wymieniać trzeba całość, choć i pewnie to da się obejść).
Kleić można silikonem i klejem do szyb.
Jako, że TRW/VW zmienił "kasete" w późniejszych modelach, na lepiej pomyślany patent, jest też możliwa opcja jej przekładki, ale z obudową (trzeba ciąć na pół i łączyć, lub wyciągać silnik, co takie proste wcale nie jest).
Starszy typ z Passata pasuje (właściwa różnica jest w silniku, gdzie przeciążeniówką w D3 zajmuje się czujnik halla), ale stara "kaseta" to to samo.
Na alle bardzo rzadko pokazują się nowe elementy jako "zestawy naprawcze" - z TRW oficjalnie tego nie dostaniemy, ciężko jest kupić sam kompletny silnik bez zacisku), także wszystko to jak się pojawi, w 99% jest kradzione.
Ludzie, którzy oficjalnie zajmują się regeneracją tych silniczków nie są chętni do współpracy i nie chcą sprzedać pojedynczych elementów. Z 90% z nich wymienia je na części używane, zmieniając jedynie ew. paski i łożyska.