Strona 1 z 1

[D2 ALL ] Dołożenie Quattro, da się!

: 12 maja 2017, 12:15
autor: Robson_93
Witam.
Jestem po przeróbce ośki na quattro silnik 2.8.
Było: 5 biegów manual skrzynia DPF
Jest : 5 biegów manual skrzynia DGW ( info o skrzyni, przełozenia są na forum)
Wał od longa 193 cm + nowe przeguby wału Ruville do forda ( jest temat na forum)
most EUT + półosie+ podpory

Skrzynie dobrałem tak aby wszystko pasowało czyli:
jak najdłuzsze biegi (przełozenie 5 biegu 0,65, główne 3,88)
flansze 130mm( bo takie miałem w aucie)
zmiana biegów po prawej stronie równolegle
typ 01A
Most dobrałem o przełozeniu 3.88
Na początku kupiłem most z pólosiami i podporami i wstawiłem do auta. ( założenia już miałem jakie chce przełozenia ) Niestety brakuje jednej blachy (mają być 2)przy wózku, gdzie mocowana jest przednia podpora. Są 2 rozwiązania, nowy wózek albo dospawanie blachy z jedną dziurą wielkości telefon. Ja dospawałem.
Kupiłem skrzynie i zmierzyłem jej długość . następnie pod auto i pomiar : od flanszy mostu do bloku silnika. Odejmuje wartości i wychodzi 195cm. już wiem jaki wał potrzebuje. Kupiłem od Longa o długosci 193cm bez przegubów. Przeguby są ruchome więc bez problemu o 2 cm sie wysuną. Wał po odwróceniu można przykręcić do budy w miejsce wzmocnienia. Ja wywierciłem dziury , nagwintowałem je i gitara. ponieważ w odległości 1,5 cm od dorobionego gwintu jest gwint fabryczny to dorobiłem blaszki które dodatkowo dociskają podpore. Dorobiłem również pasek aluminowej blachy w miejsce starego wzmocnienia aby wszystko zachowało swoje pierwotne właściwości. Po za tymi dwoma problemami ( dla mnie banalnymi ) normalna robota.
Łapy, poduszki czujniki itd pasują bez problemu. należy pamiętać o oczyszczeniu wszystkich gwintów w skrzyni bo korzystamy z innych gotowych gwintów.
Zapomniałem dodać ze katalizator od strony kierowcy był za blisko skrzyni biegów. 30min w warsztacie od wydechów i kat przestawiony o 1,5 cm.
Auto nie do poznania , smiga rewelacyjnie. Części kosztowały 1800zł + sprzegło ewentualnie.
Pozdrawiam

: 12 maja 2017, 12:25
autor: CINEK
<brawo> <okok>

zawsze będę zdania, że te 2,8 V6 są najlepszą jednostką jeśli chodzi o bezawaryjność a połączeniu z quattro daje jeszcze więcej frajdy.

A8 z tym silnikiem to najlepsze połączenie luksusu, wygody i ekonomii.

: 14 maja 2017, 21:24
autor: FranzM
Szukam dla siebie a6c5 koniecznie końcówkę przedlifta quattro i właśnie z 2.8. Miałem takie c5 2001 w ośce i bardzo miło wspominam.

: 19 maja 2017, 22:50
autor: Piotr_Bocian
W końcu ktoś obalił mit, że się nie da :) Gratuluję!

: 24 maja 2017, 09:46
autor: VAGowner
Dobra robota kolego a dodatkowo prośba - czy mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcia z kolejnych etapów przeróbki?

: 26 maja 2017, 09:02
autor: Tomasz1980
Też myślę o tym u siebie ale ja zero zdolności w tym temacie,a I w mojej mieścinie też mi tego nikt nie zrobi

: 26 maja 2017, 09:38
autor: karol208
Ale zapewne EDL nie dziala. Czy tez byla ingerencja?
Jak zbiornik paliwa? Bo quatro chyba ma inny kształt?

: 26 maja 2017, 10:57
autor: Robson_93
Witam. Po założeniu mostu i wału, zbiornik paliwa nie przeszkadza i nie jest za blisko dołożonych elementów.
EDL ?- nie mam ( może przedlift)
ASR - czekam na zimę, ale do tej pory nie widzę potrzeby posiadanie tego systemu przy quattro. Nie ma żadnych błędów. Będę testował dalej.
Będę miał chwile czasu do dodam kilka zdjęć, ale nie ma tam żadnych operacji niestandardowych. Normalna robota jak przy sprzęgle.