[D2 ALL ] Dołożenie Quattro, da się!
: 12 maja 2017, 12:15
Witam.
Jestem po przeróbce ośki na quattro silnik 2.8.
Było: 5 biegów manual skrzynia DPF
Jest : 5 biegów manual skrzynia DGW ( info o skrzyni, przełozenia są na forum)
Wał od longa 193 cm + nowe przeguby wału Ruville do forda ( jest temat na forum)
most EUT + półosie+ podpory
Skrzynie dobrałem tak aby wszystko pasowało czyli:
jak najdłuzsze biegi (przełozenie 5 biegu 0,65, główne 3,88)
flansze 130mm( bo takie miałem w aucie)
zmiana biegów po prawej stronie równolegle
typ 01A
Most dobrałem o przełozeniu 3.88
Na początku kupiłem most z pólosiami i podporami i wstawiłem do auta. ( założenia już miałem jakie chce przełozenia ) Niestety brakuje jednej blachy (mają być 2)przy wózku, gdzie mocowana jest przednia podpora. Są 2 rozwiązania, nowy wózek albo dospawanie blachy z jedną dziurą wielkości telefon. Ja dospawałem.
Kupiłem skrzynie i zmierzyłem jej długość . następnie pod auto i pomiar : od flanszy mostu do bloku silnika. Odejmuje wartości i wychodzi 195cm. już wiem jaki wał potrzebuje. Kupiłem od Longa o długosci 193cm bez przegubów. Przeguby są ruchome więc bez problemu o 2 cm sie wysuną. Wał po odwróceniu można przykręcić do budy w miejsce wzmocnienia. Ja wywierciłem dziury , nagwintowałem je i gitara. ponieważ w odległości 1,5 cm od dorobionego gwintu jest gwint fabryczny to dorobiłem blaszki które dodatkowo dociskają podpore. Dorobiłem również pasek aluminowej blachy w miejsce starego wzmocnienia aby wszystko zachowało swoje pierwotne właściwości. Po za tymi dwoma problemami ( dla mnie banalnymi ) normalna robota.
Łapy, poduszki czujniki itd pasują bez problemu. należy pamiętać o oczyszczeniu wszystkich gwintów w skrzyni bo korzystamy z innych gotowych gwintów.
Zapomniałem dodać ze katalizator od strony kierowcy był za blisko skrzyni biegów. 30min w warsztacie od wydechów i kat przestawiony o 1,5 cm.
Auto nie do poznania , smiga rewelacyjnie. Części kosztowały 1800zł + sprzegło ewentualnie.
Pozdrawiam
Jestem po przeróbce ośki na quattro silnik 2.8.
Było: 5 biegów manual skrzynia DPF
Jest : 5 biegów manual skrzynia DGW ( info o skrzyni, przełozenia są na forum)
Wał od longa 193 cm + nowe przeguby wału Ruville do forda ( jest temat na forum)
most EUT + półosie+ podpory
Skrzynie dobrałem tak aby wszystko pasowało czyli:
jak najdłuzsze biegi (przełozenie 5 biegu 0,65, główne 3,88)
flansze 130mm( bo takie miałem w aucie)
zmiana biegów po prawej stronie równolegle
typ 01A
Most dobrałem o przełozeniu 3.88
Na początku kupiłem most z pólosiami i podporami i wstawiłem do auta. ( założenia już miałem jakie chce przełozenia ) Niestety brakuje jednej blachy (mają być 2)przy wózku, gdzie mocowana jest przednia podpora. Są 2 rozwiązania, nowy wózek albo dospawanie blachy z jedną dziurą wielkości telefon. Ja dospawałem.
Kupiłem skrzynie i zmierzyłem jej długość . następnie pod auto i pomiar : od flanszy mostu do bloku silnika. Odejmuje wartości i wychodzi 195cm. już wiem jaki wał potrzebuje. Kupiłem od Longa o długosci 193cm bez przegubów. Przeguby są ruchome więc bez problemu o 2 cm sie wysuną. Wał po odwróceniu można przykręcić do budy w miejsce wzmocnienia. Ja wywierciłem dziury , nagwintowałem je i gitara. ponieważ w odległości 1,5 cm od dorobionego gwintu jest gwint fabryczny to dorobiłem blaszki które dodatkowo dociskają podpore. Dorobiłem również pasek aluminowej blachy w miejsce starego wzmocnienia aby wszystko zachowało swoje pierwotne właściwości. Po za tymi dwoma problemami ( dla mnie banalnymi ) normalna robota.
Łapy, poduszki czujniki itd pasują bez problemu. należy pamiętać o oczyszczeniu wszystkich gwintów w skrzyni bo korzystamy z innych gotowych gwintów.
Zapomniałem dodać ze katalizator od strony kierowcy był za blisko skrzyni biegów. 30min w warsztacie od wydechów i kat przestawiony o 1,5 cm.
Auto nie do poznania , smiga rewelacyjnie. Części kosztowały 1800zł + sprzegło ewentualnie.
Pozdrawiam