Strona 1 z 1

[D3 05 4.2MPI ] Zmienna charakterystyka tłumika

: 08 lip 2015, 15:59
autor: rstas
Cześć.
Oryginalny tłumik zaczął grzechotać, na początku chciałem kupić używkę z allegro i wspawać, ale oglądając różne projekty w tym te z forum coraz bardziej myślę nad jakimś ciekawym projektem.
Mam możliwość wykonania całego układu/lub samego końcowego tłumika w MW Motors w Gdańsku, chłopaki robią wszystko sami, ale przed podjęciem decyzji mam kilka pytań. Szukam czegoś co przy normalnej codziennej jeździe nie będzie głośne i zachowa ten komfort ciszy w środku jak przy oryginalnym wydechu, a przy dynamicznym lataniu będzie miało charakter i basowe pomruki i bulgot V8 nabiorą koloru:).
Jazda autostradą z dzieckiem wyklucza u mnie typowe sportowe smaczki, po drugi sam też lubię kiedy chcę, mieć w aucie ciszę i spokój. Czy ktoś z Was może szukał czegoś podobnego i ma taki projekt u siebie? Czy jest coś ciekawego w tym klimacie u producentów dedykowanych tłumików . Jakie są Wasze doświadczenia? Bawić się tylko końcowym tłumikiem czy robić cały układ?

Pozdrawiam

: 08 lip 2015, 16:26
autor: pioter
Łosiem jest dobrze wyciszone , raczej trzeba będzie okno otwierać żeby posłuchać wydechu .

: 08 lip 2015, 16:48
autor: Gość
No i kwestia przyzwyczajenie-po kilku tys km nie słyszy się tak jak na poczatku :D

: 08 lip 2015, 22:02
autor: drago_o
FOSS się sam wypowiadał, że ma fajny tłumik a mimo to aby go posłuchac jak rusza spod świateł to uchyla szyber ;P

: 09 lip 2015, 00:13
autor: rstas
A czy ktoś z Was bawił się do 4.2 montażem wydechu z klapami sterującymi?
To by rozwiązywało problem cichy/głośny.

: 09 lip 2015, 08:27
autor: 123mielony
rstas pisze:A czy ktoś z Was bawił się do 4.2 montażem wydechu z klapami sterującymi?
To by rozwiązywało problem cichy/głośny.
Była kiedyś na forum jedna ósemka D3 z takim wydechem,sterowanie było z tego co pamiętam w schowku na klepaki pod kierownicą.Ale czy właściciel sam to modził czy takie już kupił to nie wiem.

: 09 lip 2015, 09:46
autor: FOSS
drago_o pisze:FOSS się sam wypowiadał, że ma fajny tłumik a mimo to aby go posłuchac jak rusza spod świateł to uchyla szyber ;P
Nie "tłumik" tylko "cały wydech" <faktycznie>
U mnie wydech za katalizatorami jest cały inny, pełen custom - mój projekt, wykonanie firma EL-TEC.

Co do uchylania szyberdachu... robię to bo po prostu dźwięk jest zajebisty i wg. mnie lepszy niż większość muzycznych kawałków lecących z zestawu audio <faktycznie>
Na zewnątrz ładna muzyka V8, w środku kulturalne bulgotanie ale w miarę cicho więc jeżdżenie autostradą w długie trasy z małymi dziećmi nie stanowi żadnego problemu.
rstas pisze:A czy ktoś z Was bawił się do 4.2 montażem wydechu z klapami sterującymi?
To by rozwiązywało problem cichy/głośny.
Ja zgłębiałem temat - w jednej A8D3 4.2V8 w Wa-wie jest taki właśnie wydech robiony częściowo wg. mojego projektu.
Podobny projekt ma też inny kolega w Wa-wie w S8D3 5.2V10.

Tą 4.2V8 jeżdżę akurat od kilku dni więc jak ktoś jest w Wa-wie to zapraszam, możemy się spotkać, posłuchać i podyskutować. Z tą S8D3 też możemy się spotkać bo znamy się z kolegą dobrze.

A generalnie jak chcesz to cały temat wydechu mogę ci ogarnąć... także w temacie sterowania klapami.... ale tutaj w Wa-wie ;)

: 10 lip 2015, 13:44
autor: rstas
Dzięki za info FOSS!!
Byłem dziś na oględzinach w MW-Motors w Gdańsku i chłopaki mi zaproponowali tak jak napisałeś o swoim, budowę układu pod samochód. Propozycja ich to zrobić wszystko od środkowego tłumika (włącznie), chcą też wywalić x-pipe i rozdzielić układ (trochę jak S8). Końcówki do wyboru, ale chyba zostanę przy singlach (szkoda mi zderzaka) zrobię ewentualnie większą średnicę (ew.polerka tych co w oryginale i przerzucę, ale raczej nowe).
Projekt 2,5tys pln. Co do dźwięku, proponują ewentualnie wyciszyć układ, lub jak będę niezadowolony to modyfikację np. montując sterowanie plus klapy za 1,5tys. Cieszy mnie, to co napisałeś, że w środku została Ci pełna kultura i łba nie urywa, ani nie drażni. Dam znać na czym stanęło i przedstawię ewentualne przyszłe wyniki operacji. Jak zmienię zdanie co do podwójnego zakończenia (wygląda jak 100mln) to walę do Ciebie:)
Pozdrawiam

[ Dodano: 2015-07-10, 13:44 ]
Mam jeszcze pytanie.
Chłopaki z MW sugerują, że przy ich projekcie wylatuje zarówno tłumik środkowy, oraz x-pipe, zamiast tego zwykły przelot z nierdzewki, koniec to 2 nowe puszki. Pytanie, dużo czytałem, że czasem brak tłumika środkowego może powodować utratę mocy, macie jakieś doświadczenia?
FOSS Ty pisałeś, że miałeś 2 przelotowe o większej średnicy plus coś grzebałeś w x-pipe, jakieś straty na mocy? hamowałeś się przed i po?
Pozdrawiam

PS Trochę poczytałem i dzwoniłem do Mg motorsport (piękna kolekcja projektów dostępna na FB do odsłuchania) i odpowiedzieli na moje pytania: tłumik środkowy można wywalić, ale trzeba zastąpić przelotowymi, będzie głośniej ale z szacunkiem, x-pipe nie ruszać, bo redukuje drgania i poprawia osiągi w dołach, dobrze zrobiony x-pipe zlewa drgania z obydwu wydechów tak, że nie przyrastają, ale zlewają się "pomruk" plus ułatwia kumulację i przepchanie spalin. Generalnie polecili zostawić wszystko i robić tylko tłumiki końcowe, albo cały projekt od kolektorów pociągnąć pod motor i jego moc.

: 11 lip 2015, 02:04
autor: FOSS
rstas pisze:Projekt 2,5tys pln.
Całkiem niedrogo, mój wyszedł dużo drożej.
rstas pisze:FOSS Ty pisałeś, że miałeś 2 przelotowe o większej średnicy plus coś grzebałeś w x-pipe, jakieś straty na mocy? hamowałeś się przed i po?
Nie hamowałem.

Generalnie wciąż mam nowe pomysły na modyfikacje ale nie mam na to ani czasu ani kasy :/

: 13 lip 2015, 20:39
autor: rstas
No i projekt zaczęty. Decyzja podjęta zaczynamy od wymiany tłumików końcowych i danie nierdzewki od tłumika środkowego. Jak będzie za słaby efekt to poleci środkowy. Cel niskie przyjemne basy i 100% komfortu w środku. Wizualnie, tak na 90% powiększamy średnicę końcówek, lekko wyciągamy (1-2cm) i pozostawiamy okrągłe, raczej proste nie - ścięte jak w ori. Puszki pomierzone, myślę, że za 2-3 tygodnie będę mógł wstawić jakieś fotki i film z nową muzyką V8:) Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie opinie.