Chmielu pisze:To jak to w końcu jest ? Jedno sterowanie podciśnieniem, czy silniczkiem też bo już zdurniałem ?
Sama przepustnica jest sterowana podciśnieniem.
Ale nie bezpośrednio.
Idzie to przez zawory Pierburga, podobne do tych jak przy gruszkach do przestawiania kolektora dolotowego czyli sygnał ze sterownika silnika steruje zaworem Pierburga a ten steruje podciśnieniem które otwiera bądź zamyka przepustnicę.
Chmielu pisze:P.S.
FOSS - mieliśmy co lampek się dogadywać
No, no... no właśnie... i czemu umarło? Ja coś przeoczyłem?
Pisz na PW a najlepiej dzwoń i działamy
danishow pisze:Klapki wydechu otwierają się od razu po włączeniu trybu S (niezależnie od obrotów), po wybraniu trybu Dynamicznego w MMI oraz po naciśnięciu KickDown ...wyłączają po przejściu na D lub po zmianie trybu w MMI, nie ma tam żadnej skomplikowanej "automatyki" czy elektroniki.
Generalnie wystarczy podpiąć wężykiem podciśnienia pod kolektor ssący i po wciśnięciu gazu będą się otwierać
Daniel, ale o czym mowa?... o D3 W12?
Bo jeżeli tak to moim zdaniem się mylisz.
W D3 nie było czegoś takiego jak otwierające się klapki w trybie Sport.
Żeby nie było że zmyślam - idąc za opisem z serwisówki:
Klapy wylotowe są przełączane za pomocą jednostki sterującej 1-J623 silnika w zależności od obciążenia silnika, prędkości silnika i prędkości pojazdu.
Klapa wylotowa jest zamknięta na biegu jałowym i w dolnym zakresie obrotów, zwiększając w ten sposób skuteczność tłumika.
Gdy powyższe parametry przekroczą określone wartości, klapa wylotowa zostaje otwarta, aby zredukować przeciwciśnienie wydechu.
Pozwala to utrzymać poziom komfortu w zakresie niskich obciążeń bez szkodliwego wpływu zwiększania ciśnienia zwrotnego w wyższych zakresach obciążenia.
Jest dokładnie tak jak napisałem wcześniej.
Jak jeździsz spokojnie to wydech jest cały czas zamknięty. Jak jeździsz agresywnie przeciągając silnik na obrotach to wydech się otwiera.
Tak jest w S8D3 i W12 również

No chyba że się mylę
Chmielu pisze:danishow, czyli nie było żadnych różnych wersji z silniczkami - tylko wężyk podpinany pod kolektor ?
W D3 nie było żadnych wersji z silniczkami elektrycznymi ale... nie jest to również tylko wężyk podpinany pod kolektor.
Konstrukcję i zasadę działania opisałem pokrótce powyżej
Warto zauważyć, że w modelach S8 oraz W12 sygnał otwarcia przepustnic pochodzi bezpośrednio ze sterownika silnika.
W innych wersjach silnikowych D3 sterownik silnika takiego sygnału nie generuje więc musisz sobie sam wymyśleć skąd go wziąć i jak to podciśnienie wysterować.
Dlatego też ludzie nie bawią się w przepustnice podciśnieniowe.
Zakładają przepustnice elektryczne, jeden przełącznik i sami sobie wybierają kiedy jest otwarte a kiedy zamknięte.
Chmielu pisze:A w kolektorze jest jakieś miejsce do podpięcia ?
Miejsce się znajdzie - w takim BFL czy BFM raczej nie ma problemu aby wpiąć się w układ podciśnienia.