Strona 1 z 6
[D3 ALL
] swap hamulców D3
: 08 sty 2013, 11:01
autor: bunga bunga
Panowie jak ocenili byście swap hamulców do D3 pod względem wydajności:
zaciski od RS6 C6 sześcio tłoczkowe tarcza 390 mm wiercona,
a
zaciski od S8 D4 sześcio tłoczkowe tarcza 400 mm gładka.
Który z zestawów powinien mieć większą wydajność, skracać drogę hamowania, w D3?
RS6 ok 2,02 tony i 580 KM 650 Nm, S8 D4 też ok 2,14 ton i 520 KM 650 Nm.
: 08 sty 2013, 16:59
autor: gtfan
Ogólnie im większa tarcza tym lepiej, ale pod uwagę należy brać jeszcze takie czynniki jak powierzchnia klocka i wielkość tłoczków w zaciskach.
Zestaw z S8 ma większe i grubsze tarcze 400mm/38mm (wzrasta pojemność cieplna zestawu - trochę trudniej przegrzać hamulce), a także minimalnie większą powierzchnię klocka. Średnicy tłoczków nie znalazłem.
Zestaw z RS6 ma mniejsze tarcze 390mm/36mm i minimalnie krótszy klocek. Nawierty w tarczy pozwalają na odprowadzanie gazów spod klocka, co poprawia skuteczność hamowania przy wyczynowej jeździe. Tłoczki mają średnicę 34mm, 36mm i 36mm.
Moim zdaniem, w normalnym ruchu ulicznym, lekką przewagę będzie miał zestaw z S8.
: 08 sty 2013, 20:26
autor: bunga bunga
Gładką tarczę zawsze można naciąć na ok 2 mm. Czy da to wymierne efekty oprócz szybszego zużycia klocka?
A w czym miała by okazywać się ta przewaga w ruchu ulicznym?
8-)
: 08 sty 2013, 23:09
autor: gtfan
Przewagą zestawu z S8 będzie większa siła hamowania wynikająca z większej średnicy tarczy i powierzchni klocka. Jednak kosmiczna różnica to raczej nie będzie i w zależności od Twoich umiejętności i sposobu wykorzystywania tych hamulców, mógłbyś jej nie odczuć (ja sam bym tego raczej nie odczuł, bo hamulców na co dzień nie katuję i pełną ich moc wykorzystuję tylko w sytuacjach kryzysowych).
Nacięcia/nawierty sprawdzają się przy ostrej jeździe torowej, gdzie hamulce cały czas pracują, rozgrzewając się do czerwoności i klocki faktycznie gazują. W jeździe ulicznej takie sytuacje zdarzają się rzadko, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby nawiercić gładkie tarcze.
Jak dla mnie oba zestawy są bardzo mocne, z lekką przewagą S8, a wziąłbym ten, który uda się taniej wyrwać i który będzie później tańszy w eksploatacji ;-)
: 09 sty 2013, 08:00
autor: bunga bunga
O nacinaniu gładkich to słyszałem i wydaje się być proste. Ale wiercenie to już nie wiem czy ktoś by się podjął.
Pomijam, że traci się gwarancję.
8-)
: 09 sty 2013, 10:09
autor: mdamian
bunga bunga,
Ale tytuł mógł byś poprawić , co to za tytuł SWAP ????????
Czego się tyczy ??
: 09 sty 2013, 10:32
autor: bunga bunga
mdamian pisze:Ale tytuł mógł byś poprawić , co to za tytuł SWAP ????????
Czego się tyczy ??
może być?
8-)
: 09 sty 2013, 10:34
autor: mdamian
bunga bunga pisze:mdamian pisze:Ale tytuł mógł byś poprawić , co to za tytuł SWAP ????????
Czego się tyczy ??
może być?
8-)
Teraz tak ;-)
: 09 sty 2013, 19:44
autor: bunga bunga
Pod zacisk RS6 C6 teoretycznie wchodzi 19". Pod S8 D4 już tylko od 20".
Takie słyszałem opinie.
8-)
: 09 sty 2013, 20:35
autor: gtfan
Elsa podaje, że 400mm z S8 też pod 19" wejdą, ale zając życie nie w każdą felgę, a jak już to z 2mm luzem.
: 09 sty 2013, 21:22
autor: bunga bunga
Co jeszcze Elsa podpowiada?
Czy jarzma zacisków S8 D4 (1LX, 1LN) wejdą plug&play do D3 (1LJ)? Czy trzeba będzie je dorabiać?
8-)
: 10 sty 2013, 16:30
autor: gtfan
bunga bunga pisze:Co jeszcze Elsa podpowiada?
Czy jarzma zacisków S8 D4 (1LX, 1LN) wejdą plug&play do D3 (1LJ)? Czy trzeba będzie je dorabiać?
8-)
Nic więcej poza suchymi danymi i procedurami serwisowymi Elsa nie powie.
Czy jarzma podpasują nie wiadomo, będziesz musiał sam to sprawdzić.
: 05 sty 2019, 08:34
autor: Pczester
Czy może ktoś wie, jakiej grubości dystanse/adaptery trzeba zrobić pod zacisk Akebono z Q7 4M? O ile trzeba je odsunąć od zwrotnicy?
[ Dodano: 2019-01-05, 08:34 ]
I czy ktoś montował kierownice powietrza do tarcz hamulcowych z VW PHAETON, czy w nadkolu trzeba powiększać otwory na przepływ powietrza, lub coś innego przerabiać?
: 05 sty 2019, 09:33
autor: maciu
Pczester pisze:Czy może ktoś wie, jakiej grubości dystanse/adaptery trzeba zrobić pod zacisk Akebono z Q7 4M? O ile trzeba je odsunąć od zwrotnicy?
[ Dodano: 2019-01-05, 08:34 ]
I czy ktoś montował kierownice powietrza do tarcz hamulcowych z VW PHAETON, czy w nadkolu trzeba powiększać otwory na przepływ powietrza, lub coś innego przerabiać?
11mm grubość
długi ~160mm
poczyta sobie...
https://www.a8team.pl/d3-all-zaciski-od ... ht=#283528
konkluzji niestety nie było
gdyby zakup dwóch kompletów akebono robił dobrą cenę to ja też szukam
najchętniej te gołe niemalowane lub czarne
: 05 sty 2019, 14:00
autor: FOSS
Pczester pisze:I czy ktoś montował kierownice powietrza do tarcz hamulcowych z VW PHAETON, czy w nadkolu trzeba powiększać otwory na przepływ powietrza, lub coś innego przerabiać?
Montowałem wielokrotnie, do A8/S8 D2 i D3, do różnych wersji silnikowych.
I montowałem je do różnych zestawów zacisków i różnych wielkości tarcz chociaż najczęściej było to już 385mm.
Nic nie przerabiasz oprócz tego, że kierownice montujesz oczywiście do osłon również z Phaetona