[D2 00 2.8PB ] Zakup D2 2.8Q lub 4.2Q technicznie, eksploa
: 30 lis 2017, 23:39
Cześć,
W prawdzie przywitałem już się ale rozwinę tutaj...
Jestem Marcin, jeździłem do tej pory BMW e32 735iA, BMW e39 523iA, BMW e36 323i coupe a na ten moment zostałem z Buick Park Avenue 95' 3.8L oraz BMW e36 328i manual coupe. Więc trochę tego było/jest xD
Jestem również aktywny na 7er.pl bo znam te auta na wylot niemalże
Ogólnie czas na zmianę, rozważałem Mercedesa W220 , Jaguara XJ i Lexusa LS. Mercedes odpadł z uwagi na rujnowanie portfela właścicieli xD, Jaguar XJ/Lexus LS - te odpadły ze względu na niską dostępność oraz cenę części/tutoriali/know-how itp.
Poza tym w Audi A8 D2 jest to coś... Ciężko to opisać... ale jest (poza Amelinum) xD. (Piszę to jako ogólnie przeciwnik VAG'a - nie mogę patrzeć na VW,Seaty,Skody i połowę Audi).
Jako dodatek napiszę, że jestem skrajnym przeciwnikiem modyfikacji optycznej samochodów - nie cierpię jakiegoś malowania grilli/listew chrom na czarno, felg alu na czarno, wydechów jak rynna, gleb, gwintów, lakierowania na mat, druciarstwa, sticker bombów i innych dziwnych fantazji twórczych POZA takimi z którymi to auto opuściło fabrykę ale np. w innej wersji (np. S8). Oczywiście nie mam nic przeciwko modyfikacjom silnika - jeżeli ma to ręce i nogi to czemu nie...
Jak już mamy wszystko wyjaśnione to zaczynamy:
WIEM, ŻE TAKICH TEMATÓW JEST MASA z tym, że mało jest KONKRETNYCH INFORMACJI lub trzeba je wyszukiwać między wierszami.
Jak już wspomniałem przymierzam się do zakupu Audi A8 D2 2.8 quattro lub 4.2 quattro po 1999 roku (choć celuję w 2001-2002). Interesują mnie egzemplarze tylko z automatyczną skrzynią biegów i tu się pojawia pierwsze pytanie:
1. Jaka skrzynia jest zastosowana w 2.8 30V ? Bo wikipedia jest zdania, że ZF 5HP jest tylko w 4.2 V8 oraz 6.0 W12.
Ogólnie wiem, że wszyscy zaczniecie polecać 4.2 bo jest świetne, cudowne, bardziej opłacalne, spala podobnie i ogólnie same plusy jak na cmentarzu xD Do tego dojdziemy - nie powiedziałem ostatecznego słowa na 2.8 V6.
2. Eksploatacja.
Od razu powiem, że nie toleruję tanich zamienników - kupuję tylko to co idzie na 1-szy montaż w serwisie (tylko bez loga producenta xD) np. Lemforder, INA, Contitech, Bosch, Beru, Bremi itp.
Z racji tego, że chcę się dowiedzieć jak najwięcej i wydać jak najmniej (a taki ze mnie Janusz biznesu xD) to zrobiłem mały research na allegro w sprawie części.
Więc tak - przedstawię tutaj koszty(wg mnie) 2.8 V6/4.2 V8.
a) Rozrząd:
2.8 V6 >> http://allegro.pl/ina-rozrzad-pompa-aud ... 26286.html
4.2 V8 >> http://allegro.pl/conti-rozrzad-pompa-a ... 03098.html
Czyli mamy 740,00zł vs 1300,00zł (+termostat ok. 100zł) + USŁUGA WYMIANY, która będzie zapewne droższa w V8 ale przyjmijmy 1000zł.
1750,00 zł lub 2400,00zł
b) Zawieszenie/układ kierowniczy z tego co kojarzę jest to samo w obydwu wersjach silnikowych - chyba, że coś mi umknęło.
Tak czy tak wahacze przód KOMPLET Meyle HD ok. 1400,00 zł + wymiana (liczmy 500,00zł) to nam daje 1900,00 zł LINK
wahacze tył: ok. 1000,00 zł + 400,00 zł wymiana powiedzmy. = 3300,00 zł
Dodajmy do tego jakieś łożysko powiedzmy 2x 300,00 zł = 600,00 zł
Dodajmy jakieś amortyzatory powiedzmy 2x 300,00 zł = 600,00 zł
drążki kierownicze Lemfordera 2x 200,00 zł = 400,00 zł
jakaś regeneracja np. pompy wspomagania ok. 600,00 zł
3300,00zł + 2200,00 zł = 5500,00 zł*
*koszt hipotetyczny bo przecież może się okazać, że np. tylko 2 wahacze są do wymiany albo coś.
c) Hamulce (Tarcze + Klocki) ATE - tutaj się pogubiłem bo są 314mm, 316mm, 323mm, 360mm - które są które ?
Tak czy tak ok. 800,00zł przód, 450,00 zł tył - 1250,00 zł - wymieniał będę sam raczej bo tyle potrafię jeszcze xD
LINK PRZÓD: http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-prz ... 93166.html
i LINK TYŁ: http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-tyl ... 55414.html
800,00 zł + 450,00 zł = 1250,00 zł.
Jak spisują się tarcze ATE ? Bo w BMW X5 e53 po 15k km się pogięły jak jakieś NoName'y :o Czy warto zainwestować w coś typu EBC lub coś w ten deseń, może z S8 ?
E) EKSPLOATACJA tj. filtry, oleje, świece, klima itp = ok. 700,00 zł
ODMA: ok. 400,00 zł (z wymianą już)
Podliczając te koszty powiedzmy pakiet startowy może wynieść ok. 4300,00 zł(2.8 V6) lub 5000,00 zł (4.2 V8) (zawieszenia nie liczę jako 3300,00 zł bo to może poczekać xD)
3. Jak ze spalaniem oleju w tych silnikach (głównie 2.8 V6) bo z tego co doczytałem 4.2 V8 potrafi wypić 0.5L/1000km ??
4. Jak z awaryjnością elektryki ?
5. Jak spasowanie wnętrza/cisza/komfort w stosunku do BMW E38 ?
6. Czy są ogólno dostępne programy diagnostyczne do AUDI (coś typu INPA lub BMW Scanner dla BMW) ?
7. Jak trzymają się uszczelki w obydwu silnikach, ewentualnie jaki koszt +/- dla V6 oraz V8 ?
8. Jak z awaryjnością Torsenów (pierwszy raz mam do czynienia z 4X4 - poza Toyota Land Cruiser 97', którą miał tato jakieś 5 lat temu )
9. Na co warto zwrócić uwagę przy zakupie podczas jazdy/postoju - jakieś odgłosy z danych okolic itp ?
10. Jak długo wytrzymują skrzynie biegów z Quattro ?
11. Od kiedy dostępny jest moment obrotowy w 2.8 V6 oraz 4.2 V8 w sensie czy dobrze idą od dołu czy trzeba je kręcić powyżej 3k obr/min ?
12. Co byście dodali do wyceny poza oponami oraz ubezpieczeniem xD ?
PS. Jeżdżę dosyć wolno - rzadko wyprzedzam dlatego rozważam 2.8 V6 bo choćby nie wiem jak liczyć to zawsze wyjdzie taniej w eksploatacji od V8 jakiegokolwiek - nawet przy montażu LPG xD
Czekam na przydatne rady i mam nadzieję na miłą atmosferę
W prawdzie przywitałem już się ale rozwinę tutaj...
Jestem Marcin, jeździłem do tej pory BMW e32 735iA, BMW e39 523iA, BMW e36 323i coupe a na ten moment zostałem z Buick Park Avenue 95' 3.8L oraz BMW e36 328i manual coupe. Więc trochę tego było/jest xD
Jestem również aktywny na 7er.pl bo znam te auta na wylot niemalże
Ogólnie czas na zmianę, rozważałem Mercedesa W220 , Jaguara XJ i Lexusa LS. Mercedes odpadł z uwagi na rujnowanie portfela właścicieli xD, Jaguar XJ/Lexus LS - te odpadły ze względu na niską dostępność oraz cenę części/tutoriali/know-how itp.
Poza tym w Audi A8 D2 jest to coś... Ciężko to opisać... ale jest (poza Amelinum) xD. (Piszę to jako ogólnie przeciwnik VAG'a - nie mogę patrzeć na VW,Seaty,Skody i połowę Audi).
Jako dodatek napiszę, że jestem skrajnym przeciwnikiem modyfikacji optycznej samochodów - nie cierpię jakiegoś malowania grilli/listew chrom na czarno, felg alu na czarno, wydechów jak rynna, gleb, gwintów, lakierowania na mat, druciarstwa, sticker bombów i innych dziwnych fantazji twórczych POZA takimi z którymi to auto opuściło fabrykę ale np. w innej wersji (np. S8). Oczywiście nie mam nic przeciwko modyfikacjom silnika - jeżeli ma to ręce i nogi to czemu nie...
Jak już mamy wszystko wyjaśnione to zaczynamy:
WIEM, ŻE TAKICH TEMATÓW JEST MASA z tym, że mało jest KONKRETNYCH INFORMACJI lub trzeba je wyszukiwać między wierszami.
Jak już wspomniałem przymierzam się do zakupu Audi A8 D2 2.8 quattro lub 4.2 quattro po 1999 roku (choć celuję w 2001-2002). Interesują mnie egzemplarze tylko z automatyczną skrzynią biegów i tu się pojawia pierwsze pytanie:
1. Jaka skrzynia jest zastosowana w 2.8 30V ? Bo wikipedia jest zdania, że ZF 5HP jest tylko w 4.2 V8 oraz 6.0 W12.
Ogólnie wiem, że wszyscy zaczniecie polecać 4.2 bo jest świetne, cudowne, bardziej opłacalne, spala podobnie i ogólnie same plusy jak na cmentarzu xD Do tego dojdziemy - nie powiedziałem ostatecznego słowa na 2.8 V6.
2. Eksploatacja.
Od razu powiem, że nie toleruję tanich zamienników - kupuję tylko to co idzie na 1-szy montaż w serwisie (tylko bez loga producenta xD) np. Lemforder, INA, Contitech, Bosch, Beru, Bremi itp.
Z racji tego, że chcę się dowiedzieć jak najwięcej i wydać jak najmniej (a taki ze mnie Janusz biznesu xD) to zrobiłem mały research na allegro w sprawie części.
Więc tak - przedstawię tutaj koszty(wg mnie) 2.8 V6/4.2 V8.
a) Rozrząd:
2.8 V6 >> http://allegro.pl/ina-rozrzad-pompa-aud ... 26286.html
4.2 V8 >> http://allegro.pl/conti-rozrzad-pompa-a ... 03098.html
Czyli mamy 740,00zł vs 1300,00zł (+termostat ok. 100zł) + USŁUGA WYMIANY, która będzie zapewne droższa w V8 ale przyjmijmy 1000zł.
1750,00 zł lub 2400,00zł
b) Zawieszenie/układ kierowniczy z tego co kojarzę jest to samo w obydwu wersjach silnikowych - chyba, że coś mi umknęło.
Tak czy tak wahacze przód KOMPLET Meyle HD ok. 1400,00 zł + wymiana (liczmy 500,00zł) to nam daje 1900,00 zł LINK
wahacze tył: ok. 1000,00 zł + 400,00 zł wymiana powiedzmy. = 3300,00 zł
Dodajmy do tego jakieś łożysko powiedzmy 2x 300,00 zł = 600,00 zł
Dodajmy jakieś amortyzatory powiedzmy 2x 300,00 zł = 600,00 zł
drążki kierownicze Lemfordera 2x 200,00 zł = 400,00 zł
jakaś regeneracja np. pompy wspomagania ok. 600,00 zł
3300,00zł + 2200,00 zł = 5500,00 zł*
*koszt hipotetyczny bo przecież może się okazać, że np. tylko 2 wahacze są do wymiany albo coś.
c) Hamulce (Tarcze + Klocki) ATE - tutaj się pogubiłem bo są 314mm, 316mm, 323mm, 360mm - które są które ?
Tak czy tak ok. 800,00zł przód, 450,00 zł tył - 1250,00 zł - wymieniał będę sam raczej bo tyle potrafię jeszcze xD
LINK PRZÓD: http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-prz ... 93166.html
i LINK TYŁ: http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-tyl ... 55414.html
800,00 zł + 450,00 zł = 1250,00 zł.
Jak spisują się tarcze ATE ? Bo w BMW X5 e53 po 15k km się pogięły jak jakieś NoName'y :o Czy warto zainwestować w coś typu EBC lub coś w ten deseń, może z S8 ?
E) EKSPLOATACJA tj. filtry, oleje, świece, klima itp = ok. 700,00 zł
ODMA: ok. 400,00 zł (z wymianą już)
Podliczając te koszty powiedzmy pakiet startowy może wynieść ok. 4300,00 zł(2.8 V6) lub 5000,00 zł (4.2 V8) (zawieszenia nie liczę jako 3300,00 zł bo to może poczekać xD)
3. Jak ze spalaniem oleju w tych silnikach (głównie 2.8 V6) bo z tego co doczytałem 4.2 V8 potrafi wypić 0.5L/1000km ??
4. Jak z awaryjnością elektryki ?
5. Jak spasowanie wnętrza/cisza/komfort w stosunku do BMW E38 ?
6. Czy są ogólno dostępne programy diagnostyczne do AUDI (coś typu INPA lub BMW Scanner dla BMW) ?
7. Jak trzymają się uszczelki w obydwu silnikach, ewentualnie jaki koszt +/- dla V6 oraz V8 ?
8. Jak z awaryjnością Torsenów (pierwszy raz mam do czynienia z 4X4 - poza Toyota Land Cruiser 97', którą miał tato jakieś 5 lat temu )
9. Na co warto zwrócić uwagę przy zakupie podczas jazdy/postoju - jakieś odgłosy z danych okolic itp ?
10. Jak długo wytrzymują skrzynie biegów z Quattro ?
11. Od kiedy dostępny jest moment obrotowy w 2.8 V6 oraz 4.2 V8 w sensie czy dobrze idą od dołu czy trzeba je kręcić powyżej 3k obr/min ?
12. Co byście dodali do wyceny poza oponami oraz ubezpieczeniem xD ?
PS. Jeżdżę dosyć wolno - rzadko wyprzedzam dlatego rozważam 2.8 V6 bo choćby nie wiem jak liczyć to zawsze wyjdzie taniej w eksploatacji od V8 jakiegokolwiek - nawet przy montażu LPG xD
Czekam na przydatne rady i mam nadzieję na miłą atmosferę