Strona 1 z 2

Profesjonalmy warsztat

: 02 sie 2010, 12:30
autor: misiaczek12
Koledzy poszukuje kogoś kto zrobił by moje autko byłem już u 6 mechaników i w aso w Kaliszu każdy kasę wziął a jak miałem błąd przeładowania tak mam go dalej.

Jestem tu nowy więc jak przeoczyłem tako temat to przepraszam, ale powoli mam dość swojego autka a szkoda bo ładne ale jak nikt mi tego nie zrobi to się go pozbędę.

: 02 sie 2010, 15:59
autor: daro72
Opisz dokładnie swój problem co się dzieje z autem. Jakie błędy wypluwa na VAGU. Jeśli jest to związane z ładowaniem akumulatora to sprawdź VAGIEM jakie jest napięcie ładowania. Bo może jest akumulator za małej pojemności. Wychodzi na to, że powinieneś mieć akumulator pojemności 95 ah.

: 02 sie 2010, 17:36
autor: solox011
kolego proponuje sprawdzić jedną podstawową rzecz, pracę diód na alternatorze. A sprawdzi ci to trochę kumaty elektronik oscyloskopem. Musi się podłączyć bezpośrednio pod alternator i zbadać jak pracują jesli jest niestabilna praca to właśnie takie cyrki sie dzieją. Ja miałem u siebie tak że mi znowu aku rozładowywało często i to potrafiło nawet po jednej nocy a nawet szybciej. Mechanicy i inni czarodzieje sprawdzali wszystko było ok ładowanie aku wymieniłem na nowy i to samo. A nikt nie pomyslał żeby zbadać mostek prostowniczy bezpośrednio z alternatora bo tylko wtedy jest najdokładniejszy pomiar. I co się okazało oscyloskop pokazał bardzo duże skoki na diodach. Po naprawie jak ręką odjął. I może być u ciebie też tak że działa mostek po prostu odwrotnie jak u mnie przeładowuje.

: 03 sie 2010, 20:56
autor: misiaczek12
Koledzy może źle się wyraziłem jest to Błąd 16618 "osiagnieto limit cisnienia doladowania"
byłem już u mechaników i raczej mnie na nich nie stać bo płacić i nic to szkoda

: 05 sie 2010, 10:48
autor: tobi
Mozesz opisać najpierw objawy ?
Masz interwejs aby przeczytać błędy ze sterownika ?

: 05 sie 2010, 15:06
autor: misiaczek12
interfejs mam i to nawet całkiem niezły (podobno) vads 908 ori

objawy to przy 120 km/h autko wchodzi w tryb awaryjny po wyłączeniu auta wszystko wraca do normy może jeszcze trochę biegi za wolno przerzuca ale może tak ma być

: 05 sie 2010, 22:03
autor: tobi
Ja bym szukał czegoś w dolocie i turbinie/ach bo masz 2 turbiny.
Wskazują na to również poniższe wątki

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1560477.html
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=28962

W załączniku Masz jak to wygląda w ETCE

: 06 sie 2010, 00:18
autor: misiaczek12
to czytałem na samym początku turbiny wymienił 2 mechanik

: 07 sie 2010, 07:41
autor: tobi
Cały dolot obejrzałeś własnymi oczami ? czy oczami mechanika ?
Mnie np. nie dokręcili opaski przy chłodnicy powietrza....
Ostatnio coraz czściej decyduje się na "podwinięcie rękawów" bo dochodzę do wniosku że mechanicy się tylko uczą i jeszcze biorą za to pieniądze.
Auto takie kupione czy były jakieś objawi przed tą usterką ?
W komputerze inne sterowniki nie zgłaszają błędów ?
Może jakiś czujnik coś przekłamuje i uszkodzenie jest bardziej "elektroniczne" niż mechaniczne.

: 07 sie 2010, 10:30
autor: misiaczek12
Elektronika ok była bo błędów brak dziś tylko ten jeden silnik obejrzałem ale nie za bardzo się na tym znam więc dla mnie jest ok

Jedyne co mnie jeszcze zaczęło zastanawiać to fakt iż na spalaniu chwilowym podczas zatrzymywania samochodu ciągle dawki spadają a w momencie gdy koła staną wyskakuje ni z gruch ni z pietruch 20 25 l/100km i potem normalnie wszystko do normy wraca czujniki też raczej ok bo niby wszystkie na dolocie nowe przynajmniej tak myślę bo za to zapłaciłem i też dlatego chce ten problem rozwiązać na forum lub u jakiegoś kolegi co się na tym za możne coś podpowie bo płacenia za friko mam dość

: 07 sie 2010, 12:31
autor: labul82
to ze podczas zatrzymywania wskazuje zwiekszone spalanie to jest ok. tak jest w kazdym samochodem. W bmw mojej zony jest tak samo. Czyli wszystko ok. A z tym trybem awaryjny to nie mam pojęcia. Skrzynia tez moze zle chodzic jak są takie objawy. Taki przypadek miał moj kolega w camry.

: 07 sie 2010, 14:15
autor: misiaczek12
no też tak myślałem a i wiem że to częsty błąd ale z tego co wiem zawsze kończyło się na wymianie turbiny (ostatecznie 2) ale było ok a u mnie nawet w aso nie zrobili co mnie rozłożyło na łopatki

: 07 sie 2010, 22:56
autor: tobi
Zakładam że po wymianie turbiny zostały zaadoptowane.
Wiesz coś na ten temat ?
Zakładam że jak się to robi w 3.0 TDI to i w 4.0 TDI również.
Ja w tym trochę dłubałem tyle że w 3.0TDI

: 08 sie 2010, 19:52
autor: misiaczek12
Zakładam że na ten temat jestem bardziej jak ciemny ale poczytam dzięki za trop


Tylko szukam i nie ma żadnego tematu pasującego zdradzisz mi jak to zrobić ?


bo już powoli myślę o szukaniu jelenia na giełdzie

: 08 sie 2010, 22:32
autor: tobi
Ja dłubałem w swoim motorze 3.0TDI
Mam interfej VCP i tam jest nawet "wizard" do adaptacji turbiny.
Tu masz opis dla silnika 4.0 TDI
http://www.audi-portal.com/en/diagnosti ... 543.html#1
Nie spodziewałbym się wielu informacji na ten temat pnieważ 4.0 TDI to jednak nietypowy motor.
W tym aucie wszystkim steruje elektronika więc może trzeba iść w tym kierunku.
Tym bardziej że mechanicznie podobno wszystko wymienione.
Nie przejmuj się ja mam też parę "zgryzów" ze swoim autem ale jeszcze nie szukam jelenia...
Nie ma się co oszukiwać to bardzo skomplikowane technologicznie auta...