Strona 1 z 26
[D2 00 4.2PB/LPG
] Zaciski z D3 do D2
: 15 lut 2014, 18:33
autor: beyer28
Witam. Panowie, co myślicie o wymianie przednich zacisków z d3 do d2? Jak wiadomo hamulce w naszych d2 są dość kiepskie, zbliża mi się wymiana tarcz i klocków, a więc przy okazji może 'coś' by zrobił, aby to trochę poprawić. Wiadomo najlepszym pomysłem byłoby wrzucenie 4tłoczków od s8, ale dostępność gratów do tego jest żadna.Pomyślałem o hamulcach przednik z d3, teoretycznie na tarczach 360 hamowanie powinno się poprawić, pomimo tego, że też 2 tłoczki. Jak się na to zapatrujecie, czy wogule wykonalna jest taka operacja, co trzeba będzie wymienić, wystarczą same zaciski, czy zwrotnicę też trzeba będzie wymienić? Jak myślicie...pozdrawiam
: 15 lut 2014, 18:48
autor: adrian949
mam komplet zaciski zwrotnice tarcze klocki brembo 4 tłoczkowe
: 15 lut 2014, 18:55
autor: beyer28
Aha, jaka cena i stan. Tam jest pod tarczę 360?
: 15 lut 2014, 18:59
autor: krzychu22.p1i
Brembo 4 tłoczki ma tarczę 345mm i 2 klocki hamulcowe
Lepiej hamuje od 2 tłoczkowego pływającego lucasa
: 15 lut 2014, 20:04
autor: danielos8
jezdziłem zwykła a8 z napedem na przod i teraz s8 preFl i nie czuje zadnej roznicy chyba i w sumie to nawet niewiem jakie mam hamulce dokladnie ale zaciski napewno oryginały
myślalem o tych brembo ale tak szczerze mowiac to sa mi do niczego nie potrzebne a te wystarczaja chyba bo moze jezdze jak dziadek <tjaa>
: 15 lut 2014, 20:56
autor: beyer28
Skoro masz S, to chyba masz brembo.Ale nie w tym rzecz, napiszcie jak jest z tą zamianą zacisków, na te z d3?
: 15 lut 2014, 20:59
autor: Simone331
beyer28 pisze:Skoro masz S, to chyba masz brembo.
W preFlu siedzi Lucas.
Dopiero od połowy 2000 roku występowało Brembo.
Nawet pierwsze roczniki poliftowej S8 miały te same zaciski co cywilna wersja FL-a.
: 15 lut 2014, 21:23
autor: beyer28
Simone331 pisze:W preFlu siedzi Lucas.
Dobrze wiedzieć
Simon, a jak myślisz, czy zaciski od d3 podejdą do d2.Da to coś wogule?
: 15 lut 2014, 21:32
autor: Gość
Piszecie bzdury. Mam ori heble w swojej A8 i do tego prawie nowe bo niedawno zmieniane były i hamuja jak trzeba. Jeżdze normalnie i nie miałem jeszcze problemu a w sytuacjach patowych nie raz pas uratował pasażera przed rozbiciem nosa o deske
: 15 lut 2014, 22:04
autor: Simone331
beyer28 pisze:Simone331 pisze:W preFlu siedzi Lucas.
Dobrze wiedzieć
Simon, a jak myślisz, czy zaciski od d3 podejdą do d2.Da to coś wogule?
FOSS ostatnio pisał, że ma zestaw ze swojej D3 i śmiało można to założyć do D2. Nie pamiętam tylko czy tyczyło się to preFLa czy FLa, bo są małe różnice.
Niestety nie mogę odszukać jego konkretnej wypowiedzi, a znalazłem tylko coś takiego:
http://www.a8team.pl/s8-d2-98-lpg-hamul ... 799,15.htm
: 15 lut 2014, 22:08
autor: beyer28
Apophis pisze: i hamuja jak trzeba. Jeżdze normalnie i nie miałem jeszcze problemu
Przy jeździe normalnej to każdemu hamuje jak trzeba, chodzi przede wszystkim o zmniejszenie drogi hamowania z dużych prędkości i przede wszystkim, aby tarcze się tak nie gieły przy tak dużym hamowaniu. W ponad 300 konnym, 2 tonowym samochodzie dobre hamowanie przy spokojnej jeździe, to trochę za mało
: 15 lut 2014, 22:17
autor: Gość
Ale ja na codzien jeżdze po autobanach gdzie duża predkośc to standard i czesto trzeba przed jakims matołem hamować. Załozyłem nowe heble i jest cacy już od kilku tys km.
Na pewno w S8 są lepsze i założenie mocniejszych da jakis efekt(najlepsze to z RS6 C5)
ale nie mowmy tu że heble sa w D2 do niczego tak jak i słyszałem że światła są do niczego...(to juz inny temat)
: 15 lut 2014, 22:26
autor: danielos8
ja tez uwazam, ze heble w a8 czy s8 umnie sa wystarczajace bynajmniej dla mnie a jezdze dosc dynamicznie
ale zauwazylem, ze wiele osob narzeka tutaj na heble
ale kazdy robi co chce w swoim aucie tak wiec trza trzymac sie tematu :p
: 15 lut 2014, 22:31
autor: beyer28
Apophis pisze:Ale ja na codzien jeżdze po autobanach gdzie duża predkośc to standard i czesto trzeba przed jakims matołem hamować. Załozyłem nowe heble i jest cacy już od kilku tys km.
A co się u Ciebie złożyło na te nowe heble?tarcze i klocki, czy coś więcej? Raczej tu nikt nie mówi, że są do niczego, poprostu mogłyby być trochę lepiej dopracowane. Co jak co, ale te 4tłoczki to powinny być w standardzie, a nie w eskach, gdzie jest raptem 50koni więcej
: 15 lut 2014, 22:39
autor: Gość
beyer28 pisze:A co się u Ciebie złożyło na te nowe heble?tarcze i klocki, czy coś więcej?
Tarcze,klocki i przewody oraz płyn. Czyli standard.
beyer28 pisze:Raczej tu nikt nie mówi, że są do niczego,
No ja nie pierwszy raz czytam i rozumiem własnie że sa do niczego
Inną sprawą jest tez odpowiednie hamowanie bo i ze słabszych hebli można lepiej jesli sie ma troche techniki hamowania a nie pedał w podłoge i niech sie dzieje co chce