Strona 1 z 21

[ - ] RS8 D3 - projekt czas zacząć

: 21 lip 2014, 21:02
autor: SENTENZA
Witam wszystkich!

Jako że nie znalazłem na forum żadnego użytkownika (może źle szukałem) posiadającego silnik od rs6 w d3 postanowiłem opisać konkretny projekt RS8.

Założenia to ok 500km/600nm.
Sposobów jest kilka.
Ale skoro mowa o RS8 to w zasadzie są dwa.
1. Swap silnika od RS6 C5 lub RS6 C6. Jako, że ten drugi jest ciężko osiągalny, a jego cena to koszt d3 pre-fl to w grę wchodzi engine od RS6 C5.
2. Dołożenie do 4.2 MPI BFM części od RS6 C5.

Ja wybrałem opcje 2.
Lista części:
1. 2x turbo K04
2. 2x kolektor wydechowy
3. kolektor ssący
4. przewody wodno olejowe - komplet
5. Wtryski 8szt + listwa + regulator
6. poduszka powietrza + 2x przepływka
7. łącznik gumowy - metalowy x2 szt.
8. DV x2szt.
9. Downpipe bez katalizatorów
10. ETG x2 szt.
11. Układ wodny
12. Przepustnica
13. Oczywiście obudowa plastikowa z napisem biturbo...

Wygląda to mniej więcej tak:

Obrazek

cena części: ok 6000 pln.

Kolejna rzecz to znaleźć kogoś kto się zna na rzeczy np., kolega guzior.
Oferuje on dołożenie części + strojenie.

Na razie mam części.
Będę informował o postępach.

: 21 lip 2014, 21:46
autor: michalwruszak
Trzymam kciuki za pomyślność projektu - szykuje się dobry pocisk

: 21 lip 2014, 21:48
autor: macisz12
Trzymam kciuki za powodzenie tego projektu. Czekam na więcej <okioki>

: 21 lip 2014, 22:13
autor: Gość
O sie wyrwał wreszcie ktoś :) Niestety mój kolega ze swoim RS8 D3 nie kwapi sie pochwalić to musimy zaczac od D2 :)

Trzymam kciuczki mocno!

: 21 lip 2014, 22:19
autor: pebo
"Oczywiście obudowa plastikowa z napisem biturbo... " +10 pkt. do mocy ;)

Projekt bardzo ciekawy i jak mniemam dość trudny, stąd na początku brawa za odwagę <brawo2> no i trzymam kciuki za powodzenie.

: 21 lip 2014, 23:23
autor: Przemek21
kolega guzior ma pojęcie sam będę robił u niego motor jak będziesz chciał wzmocnić automat to pisz na pry. to ci polecę gdzie to zrobić,sam ogarniam taki projekt ale zbieram kasę .we wrześniu start <amasz>

: 21 lip 2014, 23:59
autor: robertas
No w koncu ktos sie wyrwal :D Mega szacun za maly krok dla czlowieka a wielki krok dla ludzkosci, 3mam kciuki i napewno bede sledzil temat bo jest pelen konkret, wizja jest ciekawa :D Przemo, co do skrzyni, co konkretnie robiles??? :)

: 22 lip 2014, 00:04
autor: ernesto
Czekamy z niecierpliwością na rezultat prac. Mam nadzieje że wszystko pójdzie po Twojej myśli ;)

: 22 lip 2014, 00:04
autor: Gość
ASB chyba nie tragedia. Myslac kiedys o pomysłach guziora zadzwoniłem do mojego speca od skrzyń i bez ceregieli powiedział mi co oferuja w ramach wzmocnienia. Da sie i nie boli strasznie.

: 22 lip 2014, 11:56
autor: SENTENZA
Jeżeli chodzi o ASB w D3 czyli ZF 6HP26A to ona fabrycznie ma wytrzymałość 600nm więc nic robić nie trzeba przy tych założeniach km/nm. W d2 ASB trzeba wzmacniać, albo przesiadka na manual.

: 22 lip 2014, 14:42
autor: Preston81
Apo a na czym ma polegac to wzmocnienie skrzyni i ile ma to kosztowac ???

: 22 lip 2014, 17:39
autor: Korton
A silnik to wytrzyma, chodzi o korby, pierscienie, tloki, uszczelki? Przyrost mocy, rzedu ~80% to juz jest troche.

: 22 lip 2014, 23:41
autor: Przemek21
robertos jeszcze nic nie robiłem cały czas szukałem kogoś co to zrobi dobrze a nie tylko dorzuci dodatkową chłodnice oleju ,I znalazłem na początku września zaworze auto na wzmocnienie skrzyni wtedy napisze co i jak

: 23 lip 2014, 00:11
autor: Gość
preston81 pisze:Apo a na czym ma polegac to wzmocnienie skrzyni i ile ma to kosztowac ?? ?
WYmieniaja niektore elementy na inne mocniejsze,konwerter chyba tez trza motać. Drygnij do Łobody to cos może zdradzi ale najlepiej tam podjechac i szczerze z szefem pogadać.

: 23 lip 2014, 21:06
autor: SENTENZA
Korton pisze:A silnik to wytrzyma, chodzi o korby, pierscienie, tloki, uszczelki? Przyrost mocy, rzedu ~80% to juz jest troche.
Silnik wytrzyma spokojnie. W RS6 C5 tez nie ma kutych tłoków ani korbowodów... Prawdopodobnie 4.2 biturbo z RS6 C5 i 4.2 BFM są wykonane z tych samych materiałów... Przyrost mocy jest rzędu ok. 50% mocy nominalnej. Wszystko co mogłoby nie wytrzymać zostaje wymienione na te od RS6 C5.