Strona 1 z 3

[D4 10 4.2TDI ] Tuning na polift 2013

: 18 paź 2014, 17:20
autor: synek a8
Witam,
dawno tutaj nie zaglądałem, rok temu szukałem D3 FL, ale temat odpuściłem
i w planach jest teraz D4 4,2TDI.
Zastanawiam mnie bardzo jak to jest, że model 2010 ma 350 kucy, 800 momentu i od 0-100 producent podaje 5,5s, natomiast poliftowy 2013 ma 385/850 i już łamie barierę 5s,
Producent podaje 4,7s.
Wzrost mocy i momentu jest minimalny, raptem 10% i symbolicznie 50niutonow.
Skrzynia biegów pozostała 8 biegowa, tak więc czy ten wzrost przyspieszenia o prawie 1s
jest wynikiem tego lekkiego podkręcenia mocy, czy diabeł tkwi w szczegółach?
Jeżeli to sam chiptuning to warto to zrobić, bo mieć limuzynę co łamie barierę 5s to prawdziwa gratka. Na światłach można niejednego właściciela Porsche o ból głowy przyprawić 😜

Może ktoś ma doświadczenie z D3, bo z serii 326 robili pod 370kucy i moment ponad 800.
Czy tam udało się znacznie poprawić przyspieszenie z seryjnych 5,9s?

: 18 paź 2014, 17:40
autor: Gość
synek a8 pisze:Skrzynia biegów pozostała 8 biegowa
Ale czy ona jest identyczna? Bo wystarczy pogrzebać w przełożeniach i dać np nieco krótsze na początku by był lepszy strzał na starcie.

: 18 paź 2014, 18:26
autor: aro51
Lub zamiast tiptronica stronic i juz uzyskuje sie sekunde mniej do 100. 35km i 50nm to sporo, ale przy tak niskich wartosciach to za malo by zejsc o 1s mniej mysle , ze cos wiecej jest na rzeczy.

: 18 paź 2014, 19:10
autor: bunga bunga
Dane podawane przez producentów w katalogach są podawane na podstawie pomiarów "laboratoryjnych".

Podobnie jak o spalaniu.

Nie brał bym ich poważnie.

Pokazuje oczywiście pewną tendencję producenta auta.

Ale liczą się faktyczne osiągi.

Szczególnie, że nawet identyczne modele mają różne osiągi.

: 18 paź 2014, 20:25
autor: PABLO200
Kolego jest inny intercooler oraz turbiny zmodyfikowano to wystarczy

: 18 paź 2014, 22:05
autor: synek a8
Wg katalogu przełożenie jest takie samo na każdym biegu, porównywałem "datenblat" 2010 z 2013.
Co ciekawe ten po lifcie jest o 45kg cięższy.
Co do wiarygodności tego 4,7s, to tutaj w langu zrobili 4,6

: 19 paź 2014, 08:40
autor: bunga bunga
4,6 to już faktycznie robi wrażenie. Przy takiej masie.

: 19 paź 2014, 08:59
autor: Bartek87
Audi jak zwykle nie zawodzi i tak jak D3 4.2 TDI bylo najszybszym dieslem w tej klasie tak D4 4.2 TDI również ;) szkoda, że MB do nowej S-ki wkłada tylko 350 bluetec,a bo z takim dieslem jak nowe 4.2 tdi byłby autem totalnym

: 19 paź 2014, 09:28
autor: pioter
Jeżdżę czasami służbowym D4 4.2TDI i naprawdę robi wrażenie . Ostatnio poszło do ABT na modyfikacje no i teraz to dopiero zabawa . Jest tak samo zrobione jak to : http://pachura.pl/projekty1.php?kategoria=206&lang=pl .

: 19 paź 2014, 11:29
autor: PABLO200
4.2 TDI V8 Audi to ponownie jedna z najlepszych jednostek diesla na świecie.

: 13 gru 2014, 09:30
autor: totalnylaik
Jeszcze MTM robi coś koło 410 kucy dla tej wersji A8 http://www.mtm-online.de/de/Audi/A8-D4/ ... 8350410qmv

: 09 sty 2015, 09:22
autor: Paweł
Zrobiłeś tuning? Też się przymierzam- czekam na opinie.

: 12 sty 2015, 23:46
autor: synek a8
Na razie nie robię, bo nie czuje takiej potrzeby. Seria w tym aucie wymiata niesamowicie.
Cieżko trafić jakiegoś przeciwnika na trasie co miałby jakieś szanse.
Silnik jest genialny. Jakieś S4 czy S6, Panamery (poza Turbo) i inne sprzęty, nie dają rady. Nie mówiąc już o amejzing Skodach 2.0 TDI co na widok A8 próbuje się mierzyć jak równy z równym.
To chyba głownie zasługa tego kosmicznego momentu obrotowego, ze to auto tak zapitala.
Pomyśle bliżej wiosny, jak wrzucę już letnie opony czy trzeba coś dołożyć ;-)

: 13 sty 2015, 16:18
autor: Paweł
Wydaje mi sie że nie chodzi o lepsze osiągi - bo jak piszesz nie są potrzebne, ale o optymalizację pracy silnika. Chętniej wkręca się na obroty, mniej pali i sprawniej pracuje po tuningu. Przynajmniej tak mówią.

: 16 sty 2015, 14:00
autor: totalnylaik
Dzisiaj znalazłem taki filmik na YT

Ja pie....e 444ps i prawie 1000Nm no to musi ryć beret. Nie na darmo Audi chwali się możliwością osiągnięcia 450 ps w następnej generacji. Czas zacząć odkładać na polift D4.