Strona 1 z 3
[S8 D3 07
] Chip Tuning.
: 03 maja 2015, 18:12
autor: Tetek
Witam ile szacunkowo można podnieść moc S8 5.2 FSI po przez chip tuning? Znalazłem firmę w Niemczech gdzie gwarantują wzrost o około 60-70 KM. Koszt operacji to 800 euro. Wkładają procek z nowym oprogramowaniem itd. Co o tym sądzicie?
: 03 maja 2015, 18:24
autor: krzychu22.p1i
Jesteś pewien stanu technicznego tego 5.2?
W cenie 800€ w mtm masz ściągnięcie kagańca. Co to za firmę znalazłeś?
Na abt nie mogę znaleźć D3 ale do D4 kosztuje stage 1: 7 290€ a stage 2: 12 640€
Z D3 może być ciut taniej

: 03 maja 2015, 18:36
autor: Tetek
Kaganiec już jest ściągnięty. Poprzedni właściciel usunął blokadę. Poniżej link do firmy która robi ten chip.
https://maxchip.de/de/chiptuning-audi-s ... 1-kw-41007
: 03 maja 2015, 18:39
autor: michalwruszak
Skontaktuj sie kolego z Compsportem , oni napewno doradzą Ci najlepsze rozwiązanie

Nie mam jakoś przekonania do takich czipów . Szczególnie ze auto powinno być strone na hamowni a nie na stole do wlutowywania czipow
: 03 maja 2015, 18:43
autor: krzychu22.p1i
Najpierw to trzeba sprawdzić czy serię trzyma i co z klapkami.
: 03 maja 2015, 18:54
autor: Tetek
Klapki zatarte ale już otwarte. Co do trzymania seri ciężko powiedzieć trzeba by go shamować. Macie jakąś dobrą hamownie 4x4 na śląsku lub okolicach?
: 03 maja 2015, 21:54
autor: jacek
Tetek, Wymieniłeś / regenerowałeś klapy w kolektorze ssącym , lub cały kolektor ??
To największy problem silników 5,2 .
: 03 maja 2015, 22:18
autor: Tetek
Takich cudów jeszcze nie robiłem jak regeneracja kolektora ssącego.
: 03 maja 2015, 22:25
autor: ernesto
Pierw kolego sprawdź czy auto trzyma serie, dopiero baw się w podnoszenie mocy. Bo jeśli okaże się że motorownia ma niedomagania to Twoje zabiegi mogą graniczyć z cudem i to będzie walka z wiatrakami.
Małe OT:
Kolega miał calibre 2.0 115 KM. Auto było muł totalny. Przerobił wydech, kolektor ssący, wałki, cuda nie widy. Nagle auto odżyło ale dalej było nie to co by się spodziewał. Wpakowane kupe kasy w różne dodatki. Pojechał na hamownie i okazało się że po zabiegach wyciągnął 114 KM Czyli przywrócił mu prawie serie.
Zanim zaczniesz kombinować to doprowadź auto do seryjnych parametrów.
: 03 maja 2015, 22:40
autor: Gość
Kolektor do regeneracji i silnik do czyszczenia z nagarów a potem zabawy w chipy które w tym silniku sa bardzo ryzykowne.
: 03 maja 2015, 22:46
autor: robertas
Dokladnie... najpierw zajrzec do ssacego a potem dopiero myslec...choc Ja i tak mysle ze w wolnossaku gra nie warta swieczki... lepiej ciesz sie bezawaryjnoscia i jako takim spalaniem... Kase na chipa przeznacz na lepsze kolo albo poprostu na dobre paliwo

: 03 maja 2015, 22:59
autor: Tetek
Nie no na koło nie bo już zapiąłem rok temu 21 cali z nowej S8. Odnośnie silnika to z nagaru już został wyczyszczony płukanka była. Poza tym silnik działa bezproblemowo żadnych błędów itd. Dodam że ostatnio na strefie dało rade bez większego problemu BMW M3 E46. Ja nie napisałem że jest mułowate. Po prostu chcę więcej. Ale zgodzę się co do jednego najpierw sprawdzę czy trzyma serie.
: 04 maja 2015, 08:08
autor: robertas
Tetek, to musze kiedys obczaic tego potwora

jesli mam byc szczery to nie wierze w chipy dla silnikow wolnossacych... To co Ci dodadza, prawdopodobnie bedzie nieodczuwalne... A jesli juz chcesz sie bawic w wiecej mocy, to trzeba isc w jakis kompresor, albo BiT... Z tym ze koszta juz sa wtedy ogromniaste, malo kto to robil... a silnik ile wytrzyma to tego nikt Ci nie powie... Zawsze mozesz sprobowac tego chipa, ale moim zdaniem kasa wydana bedzie niewspolmierna z tym co sie za to osiagnie

: 04 maja 2015, 09:47
autor: Gość
Kompresory czy cokolwiek w 5,2 to pomyłka. Cieszył bym sie że on jeździ. A jak brakuje mocy to tylko swap na 5.0 Bit.
: 04 maja 2015, 11:05
autor: stillbadboy
Chocby to dzialalo to nawet nie odczujesz tych 50-70koni przy takiej mocy jak w serii ten motor posiada. czy bedzie 450 czy 500 to organoleptycznie bedziesz czul ze auto goni tak samo