Strona 1 z 1
[S8 D2 98
] Maksymalny moment obrotowy - dolny zakres
: 11 sty 2016, 21:49
autor: emilus143
Silnik 4.2 340km ma maksymalny moment od 3500 obrotów, jego unowocześniony brat 40V ma od 3000 obrotów. Czy jest istnieje jakiś w miarę racjonalny i tani sposób aby obniżyć ten zakres?
: 11 sty 2016, 22:06
autor: ernesto
Emil to już wynika z charakterystyki silnika i jego budowy, oprogramowania, układu wydechowemu i dolotowemu itd itd.
Najlepszym rozwiązaniem było by doprowadzenie do tego by moment obrotowy był maksymalny przy jak najniższych obrotach oraz był stały do samego końca obrotomierza.
Tu już trzeba się zagłębić w samą konstrukcję jednostki napędowej i całego osprzętu z nią powiązanemu.
Amerykanie moment obrotowy nadrabiali pojemnością. Auto miało koni tyle co europejski kompakt 1.6 przy czym USA ponad 5cio litrowe Vósemki, ale powalało momentem obrotowym rzędu kilkuset Nm. Z czego połowa już była dostępna po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
: 11 sty 2016, 23:52
autor: emilus143
ernesto pisze:Najlepszym rozwiązaniem było by doprowadzenie do tego by moment obrotowy był maksymalny przy jak najniższych obrotach
I właśnie to byłoby super. Tak chociaż z 500 RPM niżej. Przy normalnej jeździe by się to bardzo przydało, ponieważ zawsze trzeba wajchować tipem albo na D wciskać połowę gazu i redukcja. W dieslach to jest właśnie fajne... Swoją drogą ciekawe czy dałoby się zdobyć taki program który tylko i wyłącznie to reguluje. Moc i moment niech pozostanie bez zmian.
: 12 sty 2016, 18:36
autor: Gość
emilus143, W starych kapciach wolnossakach zapomnij. Nowoczesne FSI owszem maja pole do manewru,starsze to w zasadzie tylko tuning mechaniczny,uturbione to juz łatwiej sie stroją.