Noszę się z zamiarem w tym miesiącu zrobić porządek z układem wydechowym. Ma to brzmieć, ale nie uprzykrzać komfortu podróży. Patrząc na filmiki z Youtube, często trafia się fraza "dual exhaust". Zauważyłem że auta z tym wydechem fajnie mruczą i prezentują bardzo ładny basik. Czytałem jednak o tych, tzw. ciśnieniach w układzie wydechowym. Odseparowany wydech ma to do siebie że nie ma ani H-pipe ani X-pipe. Nic nie łączy dwóch wydechów. Rzekomo X - pipe polepsza "dół" samochodu, tzn moment obrotowy, a z kolei separacja osłabia auto. Jak to się ma w rzeczywistości? Muszę podjąć decyzję - albo x- pipe albo dual. Poniże filmik, który m. in. przedstawia tenże dźwięk:
: 08 wrz 2016, 18:30
autor: Gość
Nie mam żadnego pajpa i nic roznicy nie widze. Ale dual przecie może mieć pajpa.
: 08 wrz 2016, 19:30
autor: emilus143
looknij, ten sam wóz:
Tak masz to zrobione? Oddzielnie dwie głowice?
: 08 wrz 2016, 20:19
autor: kmicic-lt
Ja mam wycietego h-pipe i sa wstawione dwie osobno rury. Nie odczuwam zadnych strat
: 08 wrz 2016, 20:59
autor: emilus143
I jest różnicajeśli chodzi o dźwięk? Zaczął "bulgotać" ?
: 08 wrz 2016, 21:44
autor: kmicic-lt
Ja nie odczuwam "bulgotania" - bo mam wyciety tylko h-pipe, a tlumik srodkowy i koncowy pozostal w oryginale. Swego czasu "adrian949" bawil sie w tego typu modyfikacje i on Ci wiecej moze powiedziec.
: 08 wrz 2016, 22:33
autor: Gość
U mnie wydech się łaczy dopiero w customowym środkowym a nie wiem jak jest w środku bo mam mono nie stereo
Ale H/X pipa nie ma już na pewno i nic sie nie dzieje. Bulgocik mam fajny no ale manual to wiadomo że inaczej bedzie. Z wydechów modzonych i z autamata najlepszy ma wg mnie foss.
: 09 wrz 2016, 08:52
autor: Bugalon
Ja u siebie akurat nie kombinuję z wydechem ale mialem okazje słuchać 2.8 V6 na dwóch niezależnych wydechach (do kazdej glowicy oddzielny wydech). Dzwiek byl masakrycznie lipny, cos jak by dwa matizy postawić obok siebie. Wnioskuje więc (nie wiem czy slusznie) że jak się w V8 rozdzieli też wydech dla kazdej glowicy bez zadnego h-pipe czy x-pipe to efekt będzie taki jak by postawić koło siebie dwa golfy
: 09 wrz 2016, 10:24
autor: VanDyke
Oj głupoty Bugalon piszesz...
Ja mam dwa rozdzielone wydechy i pierdzenia matiza raczej to nie przypomina. Inny przykład - pierwszy lepszy muscle car z lat '70 w którym nikt nie bawił się w żadne x/h-pipe brzmi tak, że urywa głowę
: 09 wrz 2016, 13:34
autor: emilus143
VanDyke pisze:Ja mam dwa rozdzielone wydechy
A mógłbyś jakiś krótki film wrzucić jak z dzwiękiem u Ciebie jest? Tak z odległości 2 metrów jak by się dało. W poniedziałek odbieram wóz i muszę ustalić w końcu rozkład tych tłumików
: 06 lut 2017, 00:09
autor: Maroo
Też u siebie planuję robić wydech i podoba mi się taki true dual.
: 06 lut 2017, 09:44
autor: FOSS
Maroo pisze:Też u siebie planuję robić wydech i podoba mi się taki true dual.
Może mam spaczone spojrzenie ale gdzie ten dual?.... Myślałem, że "true dual" to wydech rozdzielony na dwie strony, 2 końcowe obsługujące oddzielnie 2 strony silnika z ewentualną delikatną kompensacją ciśnień a tutaj co jest?
Jak dla mnie słabo - widziałem i słyszałem dużo lepsze projekty.
: 06 lut 2017, 13:09
autor: Maroo
I on tak ma tylko tłumik jest przerobiony i ma odseparowane rury.Myślę że gdyby taki wydech zrobić na większych średnicach i luzniejszy to mogłoby to fajnie gadać.Mi podoba się dzwięk mercedesów AMG.Tam jest separowany wydech.
: 06 lut 2017, 15:28
autor: emilus143
Apropo Mercedesów - czy tam jest inna kolejność zapłonów? Bo brzmią ich silnikie inaczej od audi, tak bardziej agresywnie.
: 06 lut 2017, 22:16
autor: VAGowner
emilus143 pisze:Apropo Mercedesów - czy tam jest inna kolejność zapłonów? Bo brzmią ich silnikie inaczej od audi, tak bardziej agresywnie.
A czasami jak szlifierki z Formuły 1
A czasami bardziej rasowo - ale tu wersja AMG