Strona 1 z 7
[S8 D2 98 LPG
] Bilans przekładki automatu na manual
: 13 lut 2017, 19:51
autor: emilus143
Panowie, od kiedy remontowałem automatyczną skrzynię, z biegiem czasu coraz bardziej żałuję że to zrobiłem, ale stało się i tyle. Zatem póki mam sprawną skrzynię, chciałbym się dowiedzieć ile wyniesie bilans przekładki. Konkretnie chodzi o to ile wziąłbym kasy za swoje graty na poczet gratów do konfiguracji manualnej. Zatem z tego co się dowiedziałem, ode mnie by wyleciało:
- półosie przednie x2
- komputer skrzyni
- pedał hamulca
- skrzynia (stan bdb)
- konwerter??? (czy razem ze skrzynią się sprzedaje?)
- wał napędowy
- wybierak biegów
- dyferencjał
- koło zamachowe
A wleciałoby:
- półosie przednie x2
- pedał hamulca i sprzęgła
- pompka sprzęgła
- skrzynia ( rzekomo 2.5 tdi)
- wał napędowy (przedłużamy stary lub kupujemy od s8 lub rzekomo longa)
- wybierak biegów
- dyferencjał
- koło zamachowe
- nówka sprzęgło
To tyle?
Robocizna druga sprawa, to będzie ewentualnie w bilansie nr. 2
Zatem, czy ktoś pomoże mi to wszystko obliczyć?
: 13 lut 2017, 20:02
autor: krzychu22.p1i
Co tu chcesz liczyć? Nie ma sztywnych ram cenowych. Wszystko zależy za ile co kupisz i sprzedasz..
: 13 lut 2017, 20:05
autor: emilus143
Zależy mi na orientacyjnych cenach tego wszystkiego. Może ktoś już robił podobne wyliczenia.
: 14 lut 2017, 18:37
autor: Bugalon
Ja orientacyjnych cen nie znam, zaplacilem za cale S8 w manualu 8,5k bo gosc za komplet do przekladki skrzyni chcial 5,5k (oplacalo sie dolozyc 3k za cala reszte).
Do kompletu do swapa brakuje Ci jeszcze łap do skrzyni biegów (musza byc albo z S8 albo z A8 d2 z manuala bo z samochodu innego 2,5 TDI nie beda pasowac), wiazki silnika (bo jest inna niz w automacie - jedna dla zespołu skrzynia + silnik) i sterownika silnika (bo swojego nie przekodujesz na manual - nie ma takiej opcji - chyba ze kupisz pseudo czipa z ebaya za 150 euro). Z drobnych detali to jeszcze dekor jest potrzebny z manuala (ten co jest po srodku przy lewarku zmiany biegów) i czujnik pedału sprzęgła (o ile masz tempomat - bo do tempomatu potrzebny)
: 14 lut 2017, 18:55
autor: adrian949
Bugalon pisze:Ja orientacyjnych cen nie znam, zaplacilem za cale S8 w manualu 8,5k bo gosc za komplet do przekladki skrzyni chcial 5,5k (oplacalo sie dolozyc 3k za cala reszte).
Do kompletu do swapa brakuje Ci jeszcze łap do skrzyni biegów (musza byc albo z S8 albo z A8 d2 z manuala bo z samochodu innego 2,5 TDI nie beda pasowac), wiazki silnika (bo jest inna niz w automacie - jedna dla zespołu skrzynia + silnik) i sterownika silnika (bo swojego nie przekodujesz na manual - nie ma takiej opcji - chyba ze kupisz pseudo czipa z ebaya za 150 euro). Z drobnych detali to jeszcze dekor jest potrzebny z manuala (ten co jest po srodku przy lewarku zmiany biegów) i czujnik pedału sprzęgła (o ile masz tempomat - bo do tempomatu potrzebny)
Dekor może zostać stary, wystarczy dociąć.
: 15 lut 2017, 11:05
autor: VAGowner
adrian949 pisze:Dekor może zostać stary, wystarczy dociąć.
Tak, ale będzie jeszcze trzeba zdobyć ramkę np. 4D1863269D z mieszkiem skórzanym i gałkę.
Żeby nie kombinować z osobnym poszukiwaniem wału napędowego lepiej znaleźć A8 2.8 lub 2.5 w quattro - mógłbyś wziąć komplet: skrzynię + wał napędowy.
Tu przykładowe ogłoszenie TDI z quattro
https://www.olx.pl/oferta/a8-d2-2-5-tdi ... hJ1zz.html
: 15 lut 2017, 11:17
autor: michalwruszak
Które jest na 99% z automatem
: 15 lut 2017, 11:47
autor: j3drek
Ostatnio na FB wywiązała się ciekawa dyskusja na temat swapa. Chłopaczek przekladał w swojej FL, skrzynia od 2,5tdi A6, sprzęgło rs4 b5, sterownik od S8 manual i niby wszystko śmiga ok. Wał musiał przedlużać do wersji Long. Ktoś inny pisał że można zostawić sterownik od automatu, nie wiem ile w tym prawdy i czy będzie wszystko w porządku. Ps poszukuję nr sterownika silnika od S8 FL manual. Jeśli chodzi o koszty, to swego czasu Guzior oferowal przekładkę za 6tys z częściami, ale niestety już się tym nie zajmuje. Jeśli u siebie zdecyduję się na przekładkę to pewnie będę to robił sam

: 15 lut 2017, 12:11
autor: adrian949
Ja jak odpaliłem swoją na sterowniku od A8 silnik AQH, to chodziła ale nie za specjalnie. Po podpięciu sterownika od S8 od automata, też nie chodził za specjalnie było słychać w filtrze powietrza dudnienie i obroty bardzo skakały. Dopiero po skopiowaniu sterownika od manuala wszystko zaczęło chodzić. Może ktoś wie jak podpiąć czujnik sprzęgła, jeszcze tego nie zrobiłem.
: 15 lut 2017, 12:23
autor: j3drek
Bez tego czujnika pewnie podbija obroty po wcisnieciu sprzegla?
: 15 lut 2017, 12:27
autor: adrian949
Nie podbija obrotów. Jak by tak było dawno bym podłączył. Pewnie przez to tempomat mi nie dział. Choć czasem się załączył.
: 15 lut 2017, 12:33
autor: j3drek
Inni mieli problem z obrotami bez czujnika, ale narazie to nieistotne. Rozumiem że w twojej S8 wrzuciłeś wszystkie graty od manuala S8 i przekodowałes sterownik?
: 15 lut 2017, 12:41
autor: adrian949
Tak wszystko jest od S8, kolega pożyczył sterownik oryginał S8 manual, gość mi go skopiował do mojego sterownika. Jak by co wystarczy wysłać mu sterownik i to ogarnie. Nie wiesz czasem gdzie trzeba wpiąć ten czujnik?
: 15 lut 2017, 13:28
autor: emilus143
Czyli generalnie inny komputer jest nie potrzebny. Bardzo dobrze bo z tego co kiedyś widziałem jest to dość droga sprawa taki od manuala. 6 tysięcy z robotą za przekładkę to myślę że niezła cena, tyle że pozostaje kwestia sprzęgła - czy nowe wchodzi w grę. Wiadmomo dlaczrgo tego nie chce robić?
Jak bym swoje graty sprzedał za około 4 - 5 tysięcy, to wtedy jak najbardziej bym się zdecydował na taki zabieg.
: 15 lut 2017, 13:53
autor: gtfan
VAGowner pisze:adrian949 pisze:Dekor może zostać stary, wystarczy dociąć.
Tak, ale będzie jeszcze trzeba zdobyć ramkę np. 4D1863269D z mieszkiem skórzanym i gałkę.
Żeby nie kombinować z osobnym poszukiwaniem wału napędowego lepiej znaleźć A8 2.8 lub 2.5 w quattro - mógłbyś wziąć komplet: skrzynię + wał napędowy.
Tu przykładowe ogłoszenie TDI z quattro
https://www.olx.pl/oferta/a8-d2-2-5-tdi ... hJ1zz.html
A8 2.5tdi nigdy nie występowało w konfiguracji quattro + manual.
W 2.8 była tylko skrzynia 5b -> wał ma inną długość niż przy skrzyni 6b.
emilus143 pisze:Czyli generalnie inny komputer jest nie potrzebny. Bardzo dobrze bo z tego co kiedyś widziałem jest to dość droga sprawa taki od manuala.
Masz S8 czy A8, bo w profilu tego nie ma. Do S8 są na necie wsady ECU od manuala, wystarczy 'przeprogramować' kompa (w preFL nagrać wsad na nową kość pamięci i przelutować ją w ECU). W A8 już nie tak fajnie, bo ABZ na niemodyfikowanym programie od S8 nie chodzi dobrze.