[D3 08 4.2FSI ] Wydech W12
: 20 kwie 2017, 10:48
Witam!
Proszę o poradę w kwestii układu wydechowego:
![Obrazek]()
Kupiłem w Niemczech A8L D3 4.2 FSI rocznik 2008. Poprzedni właściciel wymienił końcowe tłumiki na sportowe (podwójne wydechy). Środkowy jest w oryginale, pomiędzy środkowym a końcowymi przecięto rury i wstawiono tłumiki firmy Supersport (z okolic Berlina).
Niestety wydechy te są dla mnie stanowczo za głośne, choć wyglądają nawet całkiem ciekawie.
Oczywiście modyfikacja wymagała wyrezania w zderzaku szerszych otworów.
Mam parę pytań:
1. Czy warto próbować modyfikować te tłumiki tak aby je wyciszyć (najlepiej jak najbliżej oryginału). Czy jest jakaś firma w dolnośląskim lub lubuskim, która takie coś wykona?
2. Może wykorzystać okazję i zmodyfikować wydech na W12. Czy wymiana zestawu tłumików środkowego i dwóch końcowych w pojeździe 4.2 na tłumiki z W12 6.0 wymaga jakiś przeróbek, czy to po prostu przekładka...? Chodzi mi o mocowania. Oczywiście zdaję sobie sprawę z konieczności zakupu odpowiedniego zderzaka tylnego.
3. Wersja trzecia - powrót do oryginału, przy czym i tak muszę szukać zderzaka, choć zawsze tańszego niż W12.
Proszę o poradę w kwestii układu wydechowego:
Kupiłem w Niemczech A8L D3 4.2 FSI rocznik 2008. Poprzedni właściciel wymienił końcowe tłumiki na sportowe (podwójne wydechy). Środkowy jest w oryginale, pomiędzy środkowym a końcowymi przecięto rury i wstawiono tłumiki firmy Supersport (z okolic Berlina).
Niestety wydechy te są dla mnie stanowczo za głośne, choć wyglądają nawet całkiem ciekawie.
Oczywiście modyfikacja wymagała wyrezania w zderzaku szerszych otworów.
Mam parę pytań:
1. Czy warto próbować modyfikować te tłumiki tak aby je wyciszyć (najlepiej jak najbliżej oryginału). Czy jest jakaś firma w dolnośląskim lub lubuskim, która takie coś wykona?
2. Może wykorzystać okazję i zmodyfikować wydech na W12. Czy wymiana zestawu tłumików środkowego i dwóch końcowych w pojeździe 4.2 na tłumiki z W12 6.0 wymaga jakiś przeróbek, czy to po prostu przekładka...? Chodzi mi o mocowania. Oczywiście zdaję sobie sprawę z konieczności zakupu odpowiedniego zderzaka tylnego.
3. Wersja trzecia - powrót do oryginału, przy czym i tak muszę szukać zderzaka, choć zawsze tańszego niż W12.