Strona 1 z 2
[D2 02 3.3TDI
] Swap na 2.5 Tdi BAU lub BCZ
: 05 cze 2017, 18:54
autor: Spitzer
Witam forumowiczów
Mam kilka pytań odnośnie wymienionego w tagu modelu a dokładnie historia jest taka że kolega zakupił kiedyś owe 3.3 Tdi i lał.... olej opałowy jak się wszyscy domyślacie padły pompki[3 lub 4 już nie pamiętam] i jak się równiez później okazało jedna turbina[pewnie walił w człona równiez z wymianami oleju], teraz chce się on tego auta pozbyć i naszła mnie myśl aby je kupić i teraz moje pytanie do znawców tematu jak pasowałby tam silnik 2.5 TDI o symbolu BAU lub BCZ z a6? chciałbym nie stracić quattro i zmienić tipa na manual ewentualnie w grę wchodzi kupno A8 z padniętym już 2.5TDI[z manualem oczywiscie] bo od dawna ten model chodzi za mną i chciałbym go nabyć i cieszyć się nim dłuższy okres czasu. Dajcie znać jak się na to zapatrujecie i mniej wiecej jakie nakłady pracy trzeba w to włożyć
Pozdrawiam
: 08 cze 2017, 12:26
autor: VAGowner
Zmiana V8 3.3 TDI na V6 2.5 TDI to zmiana (moim zdaniem) niezbyt trwałego silnika na silnik też o niezbyt dobrych parametrach jeżeli chodzi o niezawodność.
BAU o mocy 180 KM wprawdzie ma już część wad, które trapiły wersję 150 KM (AFB, AKN), usuniętych.
Jeżeli nadal planujesz taki swap, to być może zasadnym byłoby kupno silnika razem z manualną skrzynią biegów. W moim aucie mam właśnie wymienioną skrzynię biegów z oryginalnej CYB na DQS z VW Passata 2.5 TDI.
Sam zastanawiam się nad ewentualnym swapem 2.5 TDI R5 AEL do A8 - połączenie legendarnej trwałości i niezawodności z akceptowalnym zużyciem paliwa.
: 08 cze 2017, 17:10
autor: Piotr_Bocian
Rzędówkę ciężko wpasować - rzędówka. Ale dla chcącego...
Sorry, wiem, że temat 1,9 w A8, to dla niektórych profanacja, ale jak chcesz już wymieniać 3,3 na 2,5, to serio, załóż te 1,9 ARL 150 koni, zrób mu porządną mapę u ogarniętego tunera i będziesz miał komfort i ekonomię.
Może i dziwnie to wygląda jak katafiej pod maską w limuzynie, ale przynajmniej nie zastanawiasz się, kiedy i gdzie Cię bida zastanie, a i pod dystrybutorem przykozaczysz, tankując mniej, bo i spalisz mniej.
: 08 cze 2017, 22:28
autor: VAGowner
Piotr_Bocian pisze:Sorry, wiem, że temat 1,9 w A8, to dla niektórych profanacja, ale jak chcesz już wymieniać 3,3 na 2,5, to serio, załóż te 1,9 ARL 150 koni, zrób mu porządną mapę u ogarniętego tunera i będziesz miał komfort i ekonomię
A nie jest profanacją wydawać grube tysiące na coś co nie wiadomo kiedy się powtórnie zepsuje (raczej prędzej niż później - V6 TDI)? 1.9 TDI to dość odporne i wytrzymałe jednostki napędowe, a w razie czego to tzw. słupków do wyboru na portalach ogłoszeniowych - nawet po zamęczeniu 1.9, wymiana na inny będzie tańsza niż remont 2.5 lub 3.3 TDI.
ARL 150 KM to dobra jednostka, ale znacznie łatwiej będzie znaleźć TDI o mocy 130/131 KM (AWX, AVF, ASZ, BLT).
Piotr_Bocian pisze:tankując mniej, bo i spalisz mniej
Czyli spalanie na poziomie Audi A6

: 09 cze 2017, 01:54
autor: Spitzer
Też nad tym myślałem tz nad 1.9 tdi arl ale swap jest wtedy chyba bardziej skomplikowany, ale rozważam też taka opcje. Tak wgl w jednym warsztacie "specjalizującym się w a8d2" krzykneli 4tys za ten swap w sensie za robote z 3.3 na 1.9
: 09 cze 2017, 08:46
autor: Piotr_Bocian
To powiem Ci lepiej wydać więcej, bo potem i tak Ci się to zwróci

: 09 cze 2017, 11:27
autor: VAGowner
Spitzer pisze:krzykneli 4tys za ten swap w sensie za robote z 3.3 na 1.9
Bo to nie tylko wyjęcie i włożenie drugiego silnika... Ale 4000 zł to moim zdaniem też dużo chcą.
Trzeba będzie dopasować i dokonać przeróbek w układzie dolotowym, chłodzenia, zasilania, wydechowym, podłączenie sygnałów do/z komputera, inne podłączenie klimatyzacji (inna sprężarka klimatyzacji), mocowanie poduszek silnika (podniesienie wyżej).
Ewentualnie w grę będzie wchodzić wymiana skrzyni biegów z automatycznej na manualną.
[ Dodano: 2017-06-09, 11:27 ]
Piotr_Bocian pisze:Rzędówkę ciężko wpasować - rzędówka. Ale dla chcącego...
Na szybkiego - 2.3 R5 NG w A8 D2 - da się
http://w823.wrzuta.pl/obraz/8l2fp6sT58b/a8_d2_2.3_ng
A tu kolega z AKP podaje, że przejeździł ok 600.000 km na NG - do wymiany w A8
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 5&t=133103
: 10 cze 2017, 08:42
autor: Piotr_Bocian
R5 TDI jest trochę "dłuższe" ale jak napisałem wyżej, dla chcącego nic trudnego, nie napisałem, że się nie da.
VAGowner pisze:Trzeba będzie dopasować i dokonać przeróbek w układzie dolotowym, chłodzenia, zasilania, wydechowym, podłączenie sygnałów do/z komputera, inne podłączenie klimatyzacji (inna sprężarka klimatyzacji), mocowanie poduszek silnika (podniesienie wyżej).
Kolego, jak już ktoś ogarnięty będzie robić swap dla naszego kolegi, to nie sądze, że po zmianie np. silnika zostawi mu wiązkę z kompem od starego silnika, ani nie będzie bawić się w lutowania, tylko wrzuci gotowca od silnika wraz z kompem, itp. Najgorzej właśnie jest z mechanicznym upasowaniem silnika (jeżeli rozmawiamy o 1,9, bo takowe seryjnie nie występowały w naszych autach), ale jako, że już takie swapy zostały w PL zrobione nie raz, to kwestia $$$

: 10 cze 2017, 23:03
autor: VAGowner
Piotr_Bocian pisze:R5 TDI jest trochę "dłuższe" ale jak napisałem wyżej, dla chcącego nic trudnego, nie napisałem, że się nie da
R5 jest dłuższe od 4 lub V6, ale moim zdaniem będzie długością zbliżone do V8 montowanych w A8 D2. Być może problematyczne będzie upakowanie agregatów przed wzmocnieniem / pasem przednim. Trzeba by dokonać "na żywo" pomiarów i przekonać się.
Swego czasu widziałem i na tym forum post kolegi z podpisem w stylu: 2.3 / NG w A8 D2 - jedyna taka w Polsce ...
: 12 cze 2017, 20:42
autor: Piotr_Bocian
To już lepiej 2,2T jak te 2,3.
: 13 cze 2017, 19:54
autor: dice111
2.3 z LPG ładował ktoś z AKP. Wg mnie zamiast 2.2 T lepiej iść w 2.7 bT
: 13 cze 2017, 21:08
autor: VAGowner
dice111 pisze:2.3 z LPG ładował ktoś z AKP
wordeck
dice111 pisze:Wg mnie zamiast 2.2 T lepiej iść w 2.7 bT
2.7 biT w porównaniu do 2.3 NG lub 1.9 TDI to już kosmos jeżeli chodzi o obsługę i ceny części

A legendarny AAN z eSek potrafi wytrzymać bardzo dużo

: 03 lip 2017, 14:24
autor: Spitzer
szukałem informacji dalej bo w tym wątku nie dowiedziałem się zbyt wiele ale trafiłem na taki oto artykuł
</a><table align="center" width="350" cellpadding="8" border="2" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Dostęp zabroniony</b></td>/silniki-2-5-tdi-v6-pr ... w-t43.html i tutaj moje pytanie, czy silnik 2.5 tdi v6 da rade przełożyć na zasadzie 1 do 1 w sensie czy wszystko będzie pasować jeśli będe chciał przełożyć BAU lub BCZ do A8 ktore wcześniej miało inny 2.5 tdi? jak mają się mocowanie silnika i inne elementy ? ewentualnie jak dużo trzeba przerobić żeby taki silnik wsadzić do A8 która miała wcześniej 3.3 Tdi ?
: 03 lip 2017, 22:28
autor: VAGowner
Do tego 2.5 TDI V6 chcesz skrzynię biegów manualną czy problematyczny automat?
Jeżeli zależy Tobie na quattro to proponuję poszukać VW Passata 4 motion z tym silnikiem i przełożyć do A8 (razem ze sprzęgłem i skrzynią biegów), ewentualnie poszukać dawcy mocowań z A8 D2 2.5 TDI ale jeżeli o manual to trzeba raczej szukać z wersji przed liftingiem (quattro w poliftowej wersji z manualem to rzadki "biały kruk"). Mogę podesłać adres szrotu, na którym obecnie stoi A8 D2 z V6 TDI w manualu na części

: 04 lip 2017, 19:08
autor: Piotr_Bocian
Spitzer pisze:szukałem informacji dalej bo w tym wątku nie dowiedziałem się zbyt wiele ale trafiłem na taki oto artykuł
http://Dostęp zabroniony.pl/silniki-2-5-tdi-v6-przeglad-wszystkich-odmian-i-typow-t43.html i tutaj moje pytanie, czy silnik 2.5 tdi v6 da rade przełożyć na zasadzie 1 do 1 w sensie czy wszystko będzie pasować jeśli będe chciał przełożyć BAU lub BCZ do A8 ktore wcześniej miało inny 2.5 tdi? jak mają się mocowanie silnika i inne elementy ? ewentualnie jak dużo trzeba przerobić żeby taki silnik wsadzić do A8 która miała wcześniej 3.3 Tdi ?
Silnik przełożyć z 2,5 do 2,5 nie problem - ale obstawiam inną wiązkę elektryczną. Przy zmianie z 3,3 dochodzi jeszcze więcej.