[D3 ALL ] Hamulce - przeróbka
: 18 gru 2018, 20:56
Witam,
Od dłuższego czasu przymierzam się do zmiany hamulców w moim D3. Póki co jeszcze trochę czasu mam, bo nowe hamulce które założyłem w zeszłym roku, powinny jeszcze dożyć końca 2019 ale raczej nie dłużej. Irytuje mnie zachowanie samochodu podczas hamowania. Przód nurkuje, dupa idzie do góry. Kompletnie z czapy balans siły hamowania. Do tego przydałoby się poprawić charakterystykę pracy zawieszenia ale to temat na "kiedyś" bo będzie trzeba zrobić swój soft do tego.
Czy próbował ktoś wpakować zaciski monobloki z Prosiaka 4,5 turbo ? Zacisk przedni to ZR18 bodaj jak mnie pamięć nie myli.
Druga sprawa co zrobić z tyłem. Nawet jeśli na przód bym założył tarczę 385 ( obecnie 360) i do tego jakiś monoblok typu ZR18, to nie mam pojęcia co zrobić z tyłem. Obawiam się, że seryjna tarcza z 6.0 (bodaj 335mm) nie spełni moich oczekiwań. Próbował ktoś wsadzić na tył tarczę pokroju 350/360 z jakimś innym zaciskiem albo customowym jarzmem/mocowaniem ? Hamulce mają być typowo pod agresywną jazdę.
Dla porównania podam setup hamulców z jednego śmiecia którym też jeżdżę i który daje mi najwięcej frajdy z jazdy:
Golf IV gnojopijca ( waga 1400kg) 230KM/460Nm
setup letni:
przód tarcza 312 OE na zacisku 4 tłoki monobloki z BMW serii 7 z klockami Hawk HPS
tył tarcza 288 OE wentylowana z zaciskiem z phaetona klocek Galfer FDT 1055
Setup zima:
przód tarcza 312 OE + fabryczny zacisk z GTI
tył tarcza OE Skoda RS 255 wentylowana + zacisk Octavia RS z rozwierconym tłokiem z 38 na 41mm
Klocki Galfery FDT 1055
Poszukuję setupu do D3 który choć odrobinę zbliży się możliwościami do setupu z Golfa.
No i pytanie na deser, czy ktoś tu już walczył z przekodowywaniem sterowania hamulców na nietypowy zestaw ? Ewentualnie jak tymczasowo zmienić kodowanie (i na jakie) aby zmienić rozkład siły hamowania tak, aby tył robił większą robotę niż obecnie ?
[ Dodano: 2018-12-18, 20:56 ]
Ok, widzę póki co pomysłów nikt nie ma. Jako że temat mnie trapi to dziennie grzebię w odmętach internetu w poszukiwaniu "natchnienia" do rozwiązania problemu...
Zatem strzał z innej beczki. Może ktoś widział na jakimś racingforum itp przy grubych modach w samochodach i podpowie. Zrodził się pomysł nieco szatański, który może już ktoś wcześniej poczynił.
Pomysł zakłada wywalenie oryginalnej tarczy z tyłu. Małą ingerencję w piastę z tyłu ( tudzież zamianę na inny typ jeśli uda się znaleźć - bardziej odsadzoną) i wpakowanie tarczo-bębna na tył. Problem który pozostaje do rozwiązania, to przerobienie obwodu sterowania ręcznym z linki na silniczek.
Może ktoś widział gdzieś taką rzeźbę?
Od dłuższego czasu przymierzam się do zmiany hamulców w moim D3. Póki co jeszcze trochę czasu mam, bo nowe hamulce które założyłem w zeszłym roku, powinny jeszcze dożyć końca 2019 ale raczej nie dłużej. Irytuje mnie zachowanie samochodu podczas hamowania. Przód nurkuje, dupa idzie do góry. Kompletnie z czapy balans siły hamowania. Do tego przydałoby się poprawić charakterystykę pracy zawieszenia ale to temat na "kiedyś" bo będzie trzeba zrobić swój soft do tego.
Czy próbował ktoś wpakować zaciski monobloki z Prosiaka 4,5 turbo ? Zacisk przedni to ZR18 bodaj jak mnie pamięć nie myli.
Druga sprawa co zrobić z tyłem. Nawet jeśli na przód bym założył tarczę 385 ( obecnie 360) i do tego jakiś monoblok typu ZR18, to nie mam pojęcia co zrobić z tyłem. Obawiam się, że seryjna tarcza z 6.0 (bodaj 335mm) nie spełni moich oczekiwań. Próbował ktoś wsadzić na tył tarczę pokroju 350/360 z jakimś innym zaciskiem albo customowym jarzmem/mocowaniem ? Hamulce mają być typowo pod agresywną jazdę.
Dla porównania podam setup hamulców z jednego śmiecia którym też jeżdżę i który daje mi najwięcej frajdy z jazdy:
Golf IV gnojopijca ( waga 1400kg) 230KM/460Nm
setup letni:
przód tarcza 312 OE na zacisku 4 tłoki monobloki z BMW serii 7 z klockami Hawk HPS
tył tarcza 288 OE wentylowana z zaciskiem z phaetona klocek Galfer FDT 1055
Setup zima:
przód tarcza 312 OE + fabryczny zacisk z GTI
tył tarcza OE Skoda RS 255 wentylowana + zacisk Octavia RS z rozwierconym tłokiem z 38 na 41mm
Klocki Galfery FDT 1055
Poszukuję setupu do D3 który choć odrobinę zbliży się możliwościami do setupu z Golfa.
No i pytanie na deser, czy ktoś tu już walczył z przekodowywaniem sterowania hamulców na nietypowy zestaw ? Ewentualnie jak tymczasowo zmienić kodowanie (i na jakie) aby zmienić rozkład siły hamowania tak, aby tył robił większą robotę niż obecnie ?
[ Dodano: 2018-12-18, 20:56 ]
Ok, widzę póki co pomysłów nikt nie ma. Jako że temat mnie trapi to dziennie grzebię w odmętach internetu w poszukiwaniu "natchnienia" do rozwiązania problemu...
Zatem strzał z innej beczki. Może ktoś widział na jakimś racingforum itp przy grubych modach w samochodach i podpowie. Zrodził się pomysł nieco szatański, który może już ktoś wcześniej poczynił.
Pomysł zakłada wywalenie oryginalnej tarczy z tyłu. Małą ingerencję w piastę z tyłu ( tudzież zamianę na inny typ jeśli uda się znaleźć - bardziej odsadzoną) i wpakowanie tarczo-bębna na tył. Problem który pozostaje do rozwiązania, to przerobienie obwodu sterowania ręcznym z linki na silniczek.
Może ktoś widział gdzieś taką rzeźbę?