Strona 1 z 2

[D3 ALL ] Hamulce - przeróbka

: 18 gru 2018, 20:56
autor: sssebek
Witam,
Od dłuższego czasu przymierzam się do zmiany hamulców w moim D3. Póki co jeszcze trochę czasu mam, bo nowe hamulce które założyłem w zeszłym roku, powinny jeszcze dożyć końca 2019 ale raczej nie dłużej. Irytuje mnie zachowanie samochodu podczas hamowania. Przód nurkuje, dupa idzie do góry. Kompletnie z czapy balans siły hamowania. Do tego przydałoby się poprawić charakterystykę pracy zawieszenia ale to temat na "kiedyś" bo będzie trzeba zrobić swój soft do tego.

Czy próbował ktoś wpakować zaciski monobloki z Prosiaka 4,5 turbo ? Zacisk przedni to ZR18 bodaj jak mnie pamięć nie myli.

Druga sprawa co zrobić z tyłem. Nawet jeśli na przód bym założył tarczę 385 ( obecnie 360) i do tego jakiś monoblok typu ZR18, to nie mam pojęcia co zrobić z tyłem. Obawiam się, że seryjna tarcza z 6.0 (bodaj 335mm) nie spełni moich oczekiwań. Próbował ktoś wsadzić na tył tarczę pokroju 350/360 z jakimś innym zaciskiem albo customowym jarzmem/mocowaniem ? Hamulce mają być typowo pod agresywną jazdę.

Dla porównania podam setup hamulców z jednego śmiecia którym też jeżdżę i który daje mi najwięcej frajdy z jazdy:
Golf IV gnojopijca ( waga 1400kg) 230KM/460Nm
setup letni:
przód tarcza 312 OE na zacisku 4 tłoki monobloki z BMW serii 7 z klockami Hawk HPS
tył tarcza 288 OE wentylowana z zaciskiem z phaetona klocek Galfer FDT 1055

Setup zima:
przód tarcza 312 OE + fabryczny zacisk z GTI
tył tarcza OE Skoda RS 255 wentylowana + zacisk Octavia RS z rozwierconym tłokiem z 38 na 41mm
Klocki Galfery FDT 1055

Poszukuję setupu do D3 który choć odrobinę zbliży się możliwościami do setupu z Golfa.

No i pytanie na deser, czy ktoś tu już walczył z przekodowywaniem sterowania hamulców na nietypowy zestaw ? Ewentualnie jak tymczasowo zmienić kodowanie (i na jakie) aby zmienić rozkład siły hamowania tak, aby tył robił większą robotę niż obecnie ?

[ Dodano: 2018-12-18, 20:56 ]
Ok, widzę póki co pomysłów nikt nie ma. Jako że temat mnie trapi to dziennie grzebię w odmętach internetu w poszukiwaniu "natchnienia" do rozwiązania problemu...

Zatem strzał z innej beczki. Może ktoś widział na jakimś racingforum itp przy grubych modach w samochodach i podpowie. Zrodził się pomysł nieco szatański, który może już ktoś wcześniej poczynił.

Pomysł zakłada wywalenie oryginalnej tarczy z tyłu. Małą ingerencję w piastę z tyłu ( tudzież zamianę na inny typ jeśli uda się znaleźć - bardziej odsadzoną) i wpakowanie tarczo-bębna na tył. Problem który pozostaje do rozwiązania, to przerobienie obwodu sterowania ręcznym z linki na silniczek.

Może ktoś widział gdzieś taką rzeźbę?

: 18 gru 2018, 21:11
autor: krzychu22.p1i
W D2 można to fajnie zrobić na 2 zaciskach. 4tłoczek i EPB przy taniej tarczy 350mm. Niestety w D3 jest elektroniczny hamulec..

Teoretycznie ja bym to myślał tak zahakerować:
Zaślepić oe zacisk - hydraulike ale pozostawić kostkę aby elektronika działała na potrzeby "ręcznego" a przewód podpiąć pod 4 tłoczka. Taka modyfikacja wymagała by 2 zacisków i odpowiedniego adaptera. Jest tarcza 350 różniąca się minimalnie odsadzeniem więc to by spokojnie zagrało.

: 18 gru 2018, 21:38
autor: sssebek
Właśnie nad takim czymś kombinuję.

Wpadł mi do głowy jeszcze jeden pomysł, ale muszę głębiej temat rozeznać. Mianowicie Cayenne 9Y ma elektryczny ręczny na tarczo-bębnie. Układ samej zwrotnicy tylnej bardzo podobny, tylko nieco inaczej odlany. Możliwe, że uda się coś z tego układu wykorzystać, bo wtedy można by wykorzystać tarczę kotwiczą z 9Y, posadzić ją na zwrotnicy z D3-ki i powinien siąść tarczo-bęben. Pozostaje problem zamontowania samego silnika rozpierającego szczęki ( w D3-ce brakuje mocowania pod niego). Jest jeszcze opcja zrobić customową płytę do zakotwiczenia całości bazując na oryginalnych dwóch otworach do mocowania zacisku seryjnego.

Największy problem że z powodu pracy nie mam czasu na organoleptyczne porównywanie gratów <onie>

: 19 gru 2018, 06:13
autor: drago_o
W D3 widziałem już różne przeszczepy. S8, RS6, Porsche, Bentley, MB AMG, Lambo. Na tył widziałem kilkukrotnie składanie na dwa zaciski, często ludzie z RS4 wrzucają. VAG ma spory asortyment w kategorii sportu a dodatkowym plusem jest to, że zazwyczaj nie jest specjalnie trudno to zintegrować z autem :)

: 19 gru 2018, 21:43
autor: sssebek
Ładowanie podwójnych zacisków na tył to trochę ostateczność. Nie ma tego jak sensownie przykręcić. Pozostaje jedynie robienie specjalnych adapterów montowanych tylko pod 2 oryginalne śruby trzymające zacisk. To nie golf IV gdzie mogłem odkręcić piastę z ośką od belki i pomiędzy dać płytę przejściową 5mm trzymającą dodatkowy zacisk ( który miał jeszcze węzeł mocowany do fabrycznych punktów pod zacisk i gdzie można było się wspawać bo wszystko było stalowe) . Tu to nie przejdzie bo trzeba by przedłużać półosie. Dlatego takie coś to już kompletna ostateczność dla mnie. Problemem przy takim zamocowaniu przy tak dużej tarczy jest odsunięcie drugiego zacisku daleko po za punkt mocowania konstrukcyjnego do zwrotnicy -> długie ramię na którym działa siła i większa szansa odkształceń / drgań powodujących degradację materiału a finalnie prowadzące do pęknięć. Trochę tego typu problemów przerobiłem w pudle z avatara podczas kilku lat użytkowania i coraz to większych modyfikacji.

Natomiast jeśli wiesz z czego mógłby podejść zacisk i tarcza pokroju 350/360mm na tył, ewentualnie w którą stronę się "kierować" (czy to forum gdzie ktoś takie coś zrobił, czy konkretne posty/zdjęcia cokolwiek) to będę wdzięczny . Tylko z tego co wiem, to wszystkie mocne seryjne VAGi mają co najwyżej 335 z tyłu ( ja celuję w 350/360 najlepiej na wielotłoczkowym monobloku) Chyba że się mylę, to proszę o poprawienie

: 20 gru 2018, 05:45
autor: drago_o
No nikt z tych co zrobili sie za brdzo nie udziela z takimi postami. Wiem ze dwie osoby mają podwójne zaciski z tylu. Jak coś poszukaj na fb "pisi d3 custom familia" może podzieli się wiedzą. Wiem też, że co najmniej jedna osoba(może wiecej) ma tył na zacisku rs4. Zdjęć i postów jak to ogarnąć tutaj nie widziałem. Wiem jedynie że pozbycie sie/zastąpienie ori tylnego zaciski jest trudne.

: 20 gru 2018, 17:58
autor: krzychu22.p1i
Ceramika ma z tyłu 350 albo 360. Można by takowy zacisk użyć i dobrać sobie pod odpowiednią zwykłą tarcze.

: 20 gru 2018, 18:17
autor: dice111
sssebek pisze:Natomiast jeśli wiesz z czego mógłby podejść zacisk i tarcza pokroju 350/360mm na tył, ewentualnie w którą stronę się "kierować" (czy to forum gdzie ktoś takie coś zrobił, czy konkretne posty/zdjęcia cokolwiek) to będę wdzięczny . Tylko z tego co wiem, to wszystkie mocne seryjne VAGi mają co najwyżej 335 z tyłu ( ja celuję w 350/360 najlepiej na wielotłoczkowym monobloku) Chyba że się mylę, to proszę o poprawienie
Q7 V12 ma z tyłu 370

: 20 gru 2018, 22:36
autor: maciu
dice111 pisze:
sssebek pisze:Natomiast jeśli wiesz z czego mógłby podejść zacisk i tarcza pokroju 350/360mm na tył, ewentualnie w którą stronę się "kierować" (czy to forum gdzie ktoś takie coś zrobił, czy konkretne posty/zdjęcia cokolwiek) to będę wdzięczny . Tylko z tego co wiem, to wszystkie mocne seryjne VAGi mają co najwyżej 335 z tyłu ( ja celuję w 350/360 najlepiej na wielotłoczkowym monobloku) Chyba że się mylę, to proszę o poprawienie
Q7 V12 ma z tyłu 370
z elektrycznym ręcznym na 4 piny?

: 21 gru 2018, 12:09
autor: eed
maciu, Q7 chyba nie ma elektrycznego recznego z tego co wiem dopiero w drugiej generacji, chyba ze o tym mowa. <bezradny>

: 21 gru 2018, 12:46
autor: drago_o
Dlatego przeważnie stary zacisk zostaje a dokładają drugi :) Największa tarcza jaką widziałem pod ori zacisk to 345mm, skręcana i chyba jeśli dobrze pamiętam właśnie u Pisi'ego :)

: 29 sty 2019, 19:55
autor: sssebek
Dzięki za podsunięcie pomysłów. Zobaczymy co mi się uda finalnie poskładać bo pojawiło się "światełko w tunelu", tylko kumpel ma mi posprawdzać parę rzeczy żebym nie musiał w ciemno gratów kupować. Jak wypali to opiszę co i jak.

[ Dodano: 2019-01-29, 19:55 ]
Wracam znów do tematu.

Ma ktoś z Was może "na stole" jarzmo tylne z D3 dla tarczy 310mm i mógłby mi zmierzyć parę wymiarów ? Niestety obecnie jestem znów na delegacji i wracam za prawie 3 tygodnie, a wczoraj w końcu dostałem wymiary potrzebne mi do porównania systemu hamulcowego i nie mam teraz jak pomierzyć na swoim samochodzie :/

: 29 sty 2019, 20:40
autor: Marcin2013
sssebek pisze:Ma ktoś z Was może "na stole" jarzmo tylne z D3 dla tarczy 310mm
Ja mam , powiedz co pomierzyć ;)

: 30 sty 2019, 18:20
autor: sssebek
Super. Potrzebne mi wymiary opisane na zdjęciach. Wymiar "D" dla obu stron zacisku jeśli nie jest symetryczny ( a jak mnie pamięć nie myli to nie jest) :

: 03 lut 2019, 13:32
autor: Marcin2013
A więc tak: wymiar A 16mm B 42mm C 120mm D około 75mm ;)