Strona 1 z 1

[Inne] Wydech Phaeton W12

: 08 lut 2011, 20:56
autor: Iceman
Dobra ludki jako, że na budowę wydechu z kwasówy w Siemianowicach jestem już umówiony pozostaje kwestia wywalenia katów. :mrgreen:
Auto to Phaeton W12 i jak wiadomo ma 4 sondy więc pytanie jest szansa ominąć nieszczęsny check engine? :evil: Da się to wyłączyć w programie czy emulatory jakieś? :roll:

: 08 lut 2011, 22:08
autor: FOSS
Iceman pisze:(...) Da się to wyłączyć w programie czy emulatory jakieś? :roll:
Czy da się wyłączyć w programie to nie wiem... o ile dobrze kojarzę potrzebna chyba modyfikacja oprogramowania.

Co do emulatorów to zapomnij... nie ma to większego sensu skoro da się zrobić tak żeby one tam były, wszystko czytały i nie wywalało CHECK'a - tak miałem zrobione w swoim S8 i wiem ze to wykonalne.

Pierwsza myśl przewodnia przy wywalaniu katów to to że sondy nie mogą znajdować się w głównym strumieniu spalin więc nie mogą się znajdować w oryginalnych punktach mocowania.
Aby wszystko było dobrze w miejscu ich oryginalnego mocowania należy dospawać rurke w kształcie litery L w taki sposób L| gdzie pionowa kreska po prawej stronie L to rura układu wydechowego, u góry tego prymitywnego schematu jest silnik a u dołu wylot ukladu wydechowego... sondę mocujemy oczywiście u góry litery L...
dodam jeszcze że rurka z litery L ma oczywiście normalny przelot w środku i jak widać z tego prymitywnego schematu jest mocowana przeciwnie do ruchu spalin...
dzięki tej małej przeróbce wszystko powinno być OK ale jeżeli dajesz fachowcom do zrobienia cały wydech to Oni powinni dobrze znać te patenty i odpowiednio dobrać średnicę i długość rurki ;-)

: 08 lut 2011, 22:17
autor: Iceman
FOSS pisze:Co do emulatorów to zapomnij... nie ma to większego sensu skoro da się zrobić tak żeby one tam były, wszystko czytały i nie wywalało CHECK'a - tak miałem zrobione w swoim S8 i wiem ze to wykonalne.
No dwie przednie zostają napewno. W innych autach jak przerabiałem to też zostawiałem sondy.
FOSS pisze:dzięki tej małej przeróbce wszystko powinno być OK ale jeżeli dajesz fachowcom do zrobienia cały wydech to Oni powinni dobrze znać te patenty i odpowiednio dobrać średnicę i długość rurki
Właśnie mam nadzieję, że wszystko będzie ok bo fachura pierwsza klasa podobno :mrgreen:
Wiem, że powinno być ok ale tak się jakoś asekuracyjnie martwię. :D

: 08 lut 2011, 22:42
autor: FOSS
Iceman pisze:Właśnie mam nadzieję, że wszystko będzie ok bo fachura pierwsza klasa podobno :mrgreen:
Wiem, że powinno być ok ale tak się jakoś asekuracyjnie martwię. :D
Tak jak napisałem powyżej - u mnie w S8 na katach był zrobiony pełen przelot (bez żadnych puszek) + zmodyfikowane jak powyżej położenie drugich sond i przy wpiętych wszystkich 4-ech sondach wszystko działało poprawnie i nie wywalało CHECK'a

Pokazałbym Ci to na żywo ale wcześniej nie zrobiłem zdjęć a teraz auto jest w takim stanie że nawet przy użyciu jakiegoś lewarka raczej ciężko byłoby to podejrzeć...
w następnym planuję zrobić trochę inaczej.

: 09 lut 2011, 20:35
autor: Maciex
U mnie katalizatory zostały wycięte, sondy nie zostały ruszone, CHECKa w trakcie jazdy na oczy nie widziałem :mrgreen: :mrgreen:

: 10 lut 2011, 22:18
autor: FOSS
Maciex pisze:U mnie katalizatory zostały wycięte, sondy nie zostały ruszone, CHECKa w trakcie jazdy na oczy nie widziałem :mrgreen: :mrgreen:
Ale w którym aucie?... A8L czy S8??

Jeżeli w S8 a sondy masz 4 to co masz wstawione w miejscu wyciętych katalizatorów??
W jaki sposób zostało to przerobione skoro 2-gie sondy są praktycznie zaraz za katalizatorami (u mnie przy AVP tak było)??


Pytam bo u mnie za pierwszej przeróbce wyrzucało CHECK kilka minut po wyjechaniu z warsztatu... i wydech (umiejscowienie sond lambda) poszedł do poprawki.
Zaznaczam że przez cały czas mówimy o sondach lambda umiejscowionych za katami a nie przed.

: 11 lut 2011, 19:44
autor: Iceman
FOSS pisze:Pytam bo u mnie za pierwszej przeróbce wyrzucało CHECK kilka minut po wyjechaniu z warsztatu... i wydech (umiejscowienie sond lambda) poszedł do poprawki.
Zaznaczam że przez cały czas mówimy o sondach lambda umiejscowionych za katami a nie przed.
A co myślisz o sportowych katach np. Magnaflow.?
Bo zawsze istnieje szansa, że nie da się wyłączyć checka to wtedy można wywalić tylne katy i wstawić 2 sportowe w miejsce tych przy kolektorach i przenieść sondy?

: 16 lut 2011, 17:41
autor: kolonkos88
Iceman dzisiaj mój bracik przyjedzie do mnie to wieczorem postaram się wrzucić na serwer filmik z wydechem MG jak to chodzi.

Mam nadzieję , że kamera odzwierciedli chociaż trochę jak to chodzi.

Wiadomo 8 cylindrów to nie 12. Ale zabawy i tak dostarcza :-)

[ Dodano: 2011-03-01, 16:24 ]
Z opóźnieniem :-D


: 21 mar 2011, 21:13
autor: sevi
Siema.Jak tam wydech?

: 25 mar 2011, 18:01
autor: sebos17
Ciekawe czy ma potwierdzone te 500KM ? Może odezwij się i podpytaj co i gdzie dłubał

http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/show ... geNumber=1

Jak by ogłoszenie nie latało:
Lech Koraszewski
48-250 Biedrzychowice Polska
Telefon: +48 663 306306