Nie bardzo. Tłumik środkowy jest ten sam, a końcowy ma chromowaną końcówkę - tyle różnic.
: 06 maja 2011, 11:24
autor: MotoRider
jak cos to jestem zainteresowany kupnem pierwszego bo mam dziure w moim
: 06 maja 2011, 11:38
autor: maciu
MotoRider pisze:jak cos to jestem zainteresowany kupnem pierwszego bo mam dziure w moim
pierwszego czyli którego? zwykłego?
: 06 maja 2011, 18:29
autor: MotoRider
chodziło mi o pierwszy tłumik ten za katami, bo nie wiem jak z przesyłką całego układu
: 12 maja 2011, 22:14
autor: SERGIO
Tłumik końcowy od S8 jest inny niż w A8. Mam oba i widać różnicę. Wyglądają tylko podobnie. Na pewno ten od S8 jest większy. Ma inne średnice kanałów i końcówek. Pucha też jest wieksza. Różnice w wyglądzie nie sa na tyle znaczące aby był problem z montażem w zwykłym A8
MotoRider pisze:chodziło mi o pierwszy tłumik ten za katami, bo nie wiem jak z przesyłką całego układu
To nie tłumik to H-pipe w obudowie tłumika. Wystarczy że to wytniesz i wspawasz rurki tyle że muszą być polączone trzecią aby ciśnienie w układzie sie wyrównywało. W nowszych A8 nie ma już tego tłumiczka tylko jest to co pisałem a wygląda to jak litera H. Dlatego H-pipe. Można też zrobić X-pipe
: 28 maja 2011, 19:41
autor: MotoRider
no to mnie teraz kolego zaskoczyłes :mrgreen:
: 28 maja 2011, 20:08
autor: michal_5000
SERGIO pisze:To nie tłumik to H-pipe w obudowie tłumika. Wystarczy że to wytniesz i wspawasz rurki tyle że muszą być polączone trzecią aby ciśnienie w układzie sie wyrównywało.
Wg mojej wiedzy nie jest to tak proste... Tzn. faktycznie H-pipe czy X-pipe służy do wyrównywania ciśnień (konkretnie chodzi o to, żeby fale gazów wylotowych z dwóch kolektorów "znosiły się" wzajemnie - kto się uczył cokolwiek o interferencji fal, ten powinien od razu zakumać). Jednak żeby takie zjawisko wystąpiło - kształt całego układu musi być bardzo precyzyjnie obliczony i wykonany - na pewno wspawanie rurki "na pałę" nie da żadnego efektu.
Dodam jeszcze, że wbrew obiegowej opinii tym "efektem" nie jest jakiś magiczny przyrost mocy, tylko wyciszenie układu (tak!). Tak wyciszony układ pozwala zastosować grubsze rury, co daje mniej restrykcyjny wydech - i to dopiero może spowodować jakiś przyrost mocy.
Oczywiście ma to znaczenie w autach ulicznych, bo w wyścigówce można dać odpowiednio grube rury w najprostszym układzie "true duals" i też nie będzie restrykcji - tyle że grzmot może być ogłuszający.
: 29 maja 2011, 11:04
autor: SERGIO
michal_5000 pisze:Wg mojej wiedzy nie jest to tak proste... Tzn. faktycznie H-pipe czy X-pipe służy do wyrównywania ciśnień (konkretnie chodzi o to, żeby fale gazów wylotowych z dwóch kolektorów "znosiły się" wzajemnie - kto się uczył cokolwiek o interferencji fal, ten powinien od razu zakumać). Jednak żeby takie zjawisko wystąpiło - kształt całego układu musi być bardzo precyzyjnie obliczony i wykonany - na pewno wspawanie rurki "na pałę" nie da żadnego efektu.
Kolego, może nie uczyłem się o interferencji fal, ale uważam, że nie trzeba być Einsteinem, żeby wiedzieć o tym że w A8 4,2 rocznik 94-96 za katalizatorami był H-pipe w obudowie tłumika a w A8 od 97 w górę był H-pipe wykonany z rur o średnicy wydechu. Więc reasumując jeśli koledze posypał się ten H-pipe w obudowie i zmieni go na rury w kształcie H i wspawa to w miejscu tego tłumika to ani sobie nie polepszy ani nie pogorszy.
Jeżeli chodzi o wydech w A8 to przerabiałem już wszystko i wiem jak to później chodzi. I te zabiegi na pewno nie mają podnosić mocy tylko dać możliwość posłuchania ładnego dźwięku V8.
A poniżej jest układ który w ogóle nie ma połączenia pomiędzy V-kami. True Dual Saund i auto też pomyka.
: 27 paź 2013, 14:34
autor: krzychu22.p1i
Podbijam temat. Czy do zwykłej A8 bez problemu wstawi się tłumik końcowy z eSki. Dźwięk też będzie podobny do eSkowego?
Nie chodzi mi o donośny ryk V8 jedynie co chciałby delikatniej podkreślić wyrazistość wydechu. Jak na razie w kabinie słyszę fajne mruczenie silnika a na zewnątrz szału nie ma, widać, że przyśpiesza ale tak po cichaczu :lol:
: 27 paź 2013, 18:35
autor: robertas
Wstawisz spokojnie z eSy... ale nie liczylbym na zmiane dzwieku... Na moj gust nie zmieni sie nic, poza koncowkami wydechu
: 27 paź 2013, 18:45
autor: krzychu22.p1i
Rozumiem, że w eSce jest ciut inaczej dolot, ogólnie mechanika, coś jeszcze z kolektorem wydechowym z resztą tam od początku do końca jest 60mm rura a u mnie do katów 55mm za nimi 60mm. Aż tak to się różni, że nie usłyszę różnicy?
: 27 paź 2013, 19:57
autor: danielos8
Myślę, że na pewno nie "usłyszysz" różnicy :-P ponieważ ja mam eske i oryginał wydech i cisza totalna tylko piękne mruczenie i ryk jak trzeba v8 :mrgreen: i rozważam nad innym wydechem troszkę glosniejszym 8-)
: 27 paź 2013, 20:44
autor: karol208
Tak zapytam moja ósemka ma 2 katalizatory bosal następnie dwie rury wpadają do jakiegoś tłumika i wychodzą 2 rury i wpadają do ostatniego tłumika. Czy tak wygląda kpl wydech w wersji pree FL?
Mam ten środkowy zestaw tylko bez tego X-pipe rury idą prosto z katalizatorów.
Tak to pierdzi z rury
: 27 paź 2013, 20:53
autor: robertas
Ja mialem w preFL calkowicie obudowanego H-pipe'a ale tak ten zestaw powinien wygladac jak piszesz