Brembo z S8 FL w A8 preFL
: 29 kwie 2012, 17:00
W końcu, po długich bojach, udało mi się przeszczepić hamulce Brembo z S8 do mojej przedliftowej A8.
Zaciski były sfatygowane i wymagały włożenia trochę pracy w doprowadzenie ich do akceptowalnego stanu. Zamocowane za pomocą adapterów wykonanych przez tego człowieka <<klik>>.
Adaptery wyglądają solidnie i bezproblemowo pasują do przedliftowej zwrotnicy.
Z racji małej dostępności tarcz 345mm w sensownych cenach, zastosowałem tarcze 347mm z A6 C6. Od ori tarcz S8 różnią się tylko 2mm większą średnicą, reszta wymiarów taka sama. U mnie wylądowały Zimmermann 100.3319.20. Do tego klocki TRW.
Zestaw na aucie prezentuje się tak:
Na wrażenia z jazdy jeszcze za wcześnie, na razie przejechałem raptem 10km na tym zestawie i póki się nie dotrą pedał hamulca traktuję delikatnie.
Takie dodatkowe info - hamulce wchodzą w ori 17" pięcioramienną felgę z zapasem 3-4mm.
Mniej przyjemna sprawa, czyli koszty:
- zaciski z zestawem montażowym klocków - 650zł
- adaptery - 600zł
- regeneracja zacisków - 400zł - regenerację zleciłem i nie jestem z niej do końca zadowolony, drugi raz bym sam to wolał zrobić.
- tarcze 340zł - trafiły się nówki w okazyjnej cenie
- klocki 270zł
- dorobienie sztywnych przewodów hamulcowych - 30zł
- jakieś dodatkowe koszty przesyłek i dupereli ok. 100zł
Edit 29.05.2012r.
W przypływie wolnego czasu nauczyłem się jako takiej obsługi programu SolidEdge i wykonałem projekt moich adapterów. Oba adaptery są takie same.
3D:
Rysunek techniczny:
Paczka z plikami SolidEdge v19 i obrazkami w wiekszej rozdzielczości (hasło: a8team.pl):
adapter.rar
Edit 13.11.2013
Jakby ktoś kiedyś potrzebował zestawów naprawczych do zacisków Brembo z S8 i nie chciał przepłacać w ASO, to pasują części od BMW E38 ;-)
Tłoczki:
40mm FRENKIT - P403202
44mm FRENKIT - P443201
Gumki: FRENKIT - 240027
Gumki z tłoczkami jako zestaw: FRENKIT - 240919
Zaciski były sfatygowane i wymagały włożenia trochę pracy w doprowadzenie ich do akceptowalnego stanu. Zamocowane za pomocą adapterów wykonanych przez tego człowieka <<klik>>.
Adaptery wyglądają solidnie i bezproblemowo pasują do przedliftowej zwrotnicy.
Z racji małej dostępności tarcz 345mm w sensownych cenach, zastosowałem tarcze 347mm z A6 C6. Od ori tarcz S8 różnią się tylko 2mm większą średnicą, reszta wymiarów taka sama. U mnie wylądowały Zimmermann 100.3319.20. Do tego klocki TRW.
Zestaw na aucie prezentuje się tak:
Na wrażenia z jazdy jeszcze za wcześnie, na razie przejechałem raptem 10km na tym zestawie i póki się nie dotrą pedał hamulca traktuję delikatnie.
Takie dodatkowe info - hamulce wchodzą w ori 17" pięcioramienną felgę z zapasem 3-4mm.
Mniej przyjemna sprawa, czyli koszty:
- zaciski z zestawem montażowym klocków - 650zł
- adaptery - 600zł
- regeneracja zacisków - 400zł - regenerację zleciłem i nie jestem z niej do końca zadowolony, drugi raz bym sam to wolał zrobić.
- tarcze 340zł - trafiły się nówki w okazyjnej cenie
- klocki 270zł
- dorobienie sztywnych przewodów hamulcowych - 30zł
- jakieś dodatkowe koszty przesyłek i dupereli ok. 100zł
Edit 29.05.2012r.
W przypływie wolnego czasu nauczyłem się jako takiej obsługi programu SolidEdge i wykonałem projekt moich adapterów. Oba adaptery są takie same.
3D:
Rysunek techniczny:
Paczka z plikami SolidEdge v19 i obrazkami w wiekszej rozdzielczości (hasło: a8team.pl):
adapter.rar
Edit 13.11.2013
Jakby ktoś kiedyś potrzebował zestawów naprawczych do zacisków Brembo z S8 i nie chciał przepłacać w ASO, to pasują części od BMW E38 ;-)
Tłoczki:
40mm FRENKIT - P403202
44mm FRENKIT - P443201
Gumki: FRENKIT - 240027
Gumki z tłoczkami jako zestaw: FRENKIT - 240919