Strona 1 z 4

[D2 ALL] Bilstein B8 + Jamex -50mm

: 18 maja 2012, 01:07
autor: Mucholejkolator
Powitać,

Jako, że już od ponad miesiąca posiadam na przedniej osi zestaw z tytułu pozwolę sobie opisać co nieco o tej modyfikacji :->

Jeszcze w zimie udało mi się nabyć bardzo okazyjnie zestaw 4 amorów Bilstein B6 na całe auto. Tylne praktycznie jak nowe, przednie też w niezłym stanie, jednak jeden miał wyczuwalnie ciut gorsze tłumienie. Mimo wszystko nie miało to większego znaczenia bo i tak kupiłem je z myślą o skróceniu i przerobieniu charakterystyki na B8 i przy okazji siłą rzeczy regeneracji.

Na aucie miałem już z przodu wcześniej kupione i założone nowe B6 z których byłem bardzo zadowolony jednak chęć zdecydowanego obniżenia przodu o 50mm powodowała wytworzenie myśli o zastosowaniu również krótszych amortyzatorów.



Wysłałem więc paczkę do Zerkopolu z opisem czego oczekuję i pod jakie spirale mają iść amory.
Pan powiedział, że skracamy cylinder amorka. Myślałem szczerze mówiąc, że skrócą całą rurę amortyzatora jako cylinder. Natomiast przerobienie z B6 na B8 polega tylko na głębszym o 30mm osadzeniu tłoczyska w skróconym cylindrze, który jest wewnątrz. Nie można przecież skrócić rury amora bo by koło dobijało do nadkola a tak granicą jest właśnie odbój na amorku podparty odpowiednio długą rurą tłumika.

Jeśli chodzi o twardość tłumienia przy dobiciu I odbiciu jest w moim odczuciu identyczna jak w B6. Przynajmniej tak mi ją ustawili.

Za robociznę z przesyłką zapłaciłem 400 zł za komplet na przód.

Wrażenia z jazdy: super tłumienie w każdej sytuacji i na każdej drodze. Na polskie drogi rewelacja. Jest to właściwie B6 o długości trzpienia umożliwiająca odpowiednio mocne ściśniecie krótszej sprężyny.

Co do Jamexów to jest fajnie bo komfortowo ale jednak potwierdza się to o czym ostrzegał mnie kolega artekk . Te sprężyny są trochę za miękkie i nie mają chyba odpowiedniej charakterystyki. Tym bardziej , że pan z Dars Tuning pochwalił się że Jamexy -35 a 50mm to ta sama sprężyna przy czym w -50mm jest wyżej obcieta po prostu :-/ Czyli to co jest właśnie odradzane przy obniżaniu zawieszenia- sztuczne obcięcie sprężyny. Auto na wyrwach i dużych dołach lubi dobić. Zdecydowanie lepiej pracują springi 1BE jednak te są sporo dłuższe więc mają zapas skoku. Ale mimo wszystko na razie tak jeżdżę. Jednak będę chciał zrobić jeszcze jeden paten ze springami od 1BE, ale to w następnym odcinku. Jak to nie zda egzaminu, to pewnie będę robił przymiarkę do K.A.W -55m

Na tył założyłem z kolei krótsze oryginalne springi nivo -20mm, które miałem na aucie podczas kupna. Teraz jednak aby zachować komfort przy obniżeniu znowu je założyłem. Działa to extra w połączeniu z B6, nic nie dobija, auto jedzie jak po szynach :mrgreen:

Nie mam problemów z obcierkami, auto jest wystarczająco wysokie na polskie drogi :shock:


Obrazek

Różnica w długości to 30mm

Obrazek Obrazek

A tu sprężynki standard vs. krótsze od zawieszenia z nivo

Obrazek

I jeszcze Jamex -50mm vs. 1BE przód

Obrazek


Generalnie wniosek z tego taki, że kupując B6 skracamy u tokarza za flaszkę o 30mm trzpień tłoczyska i podejrzewam, że bez zauważalnej różnicy (skrócenie cylindra) uzyskujemy w ten sposób pełnowartościowego B8 ;-)

http://images35.fotosik.pl/1321/959817f379c524ea.jpg

Polecam

: 18 maja 2012, 10:42
autor: Antek
Bede musial sie przyjrzec swojemu zawiasowi. Mam wsadzone wlasnie Jamexy -50 i do tego jakies niebieskie amortyzatory - taki samochod juz kupilem. Wiem, ze fabrycznie samochod mial zawieszenie s-line ale nie zdarzylem jeszcze dotrzec jakie sa wsadzone amorki - czy moze ori "sline"... W kazdym razie zdarza mu sie na mocnej dziurze dobic i nie wiem czy to przy -50mm da sie wyeliminowac czy po prostu trzeba z tym zyc :)

: 18 maja 2012, 15:34
autor: tomi5
Ja ma u siebie K.A.W tylko nie wiem ile w dół, ale siadła bardzo, musiałem zrezygnować z kilku miejsc parkingowych na osiedlu ;)

: 18 maja 2012, 15:40
autor: Mucholejkolator
tomi5, napisz coś więcej jak Ci sie jeździ, jakie masz amorki. Czy zawieszenie dobija i czy jest b. twardo? :-D

: 19 maja 2012, 13:53
autor: gtfan
Brat założył do siebie te Jamexy na seryjnych amortyzatorach... 10km po względnie równej drodze wystarczyło, żeby jeszcze tego samego wieczora powrócił do seryjnych sprężyn :D

Ja mam u siebie Bilstein B6 + springi Apex -25mm (rzeczywiście -30mm) z przodu i powyżej 110km/h potrafić dobić na poprzecznych nierównościach.

: 19 maja 2012, 15:40
autor: Mucholejkolator
gtfan pisze:Brat założył do siebie te Jamexy na seryjnych amortyzatorach... 10km po względnie równej drodze wystarczyło, żeby jeszcze tego samego wieczora powrócił do seryjnych sprężyn
Ja tak zrobiłem 2 lata temu przy pierwszym podejściu do Jamexów. Wytrzymałem jakieś 2 tygodnie :D Ale na B8 jest zupełnie inaczej, dają rade wtedy tylko trzeba uważać na jamy i jest ok :->

: 21 maja 2012, 07:43
autor: tomi5
Sorki że tyle czekałeś na foto ale na weekend nie miałem chwili dla siebie, foto nawet na szybkiego telefonem robione, ale cos tam widać ;)

Obrazek

Obrazek



przed:
Obrazek


Obrazek

: 21 maja 2012, 12:24
autor: Mucholejkolator
Super, dzięki tomi5, trzeba przyznać, że z przodu gleba potężna :-> Kupiłem tę KAWĘ na cztery koła :-P Ale ja od razu osadzę je sobie na amorach wyżej, żeby gleby wyszło ok 45-50mm. 60mm to już trochę hardkor :-P

: 21 maja 2012, 20:18
autor: FOSS
Mucholejkolator pisze:Kupiłem tę KAWĘ na cztery koła :-P
Ale ja od razu osadzę je sobie na amorach wyżej, żeby gleby wyszło ok 45-50mm. 60mm to już trochę hardkor :-P
I to też na Kronach zrobisz?... no to ja już się boję efektu końcowego :lol:

: 21 maja 2012, 21:26
autor: Mucholejkolator
FOSS pisze:Mucholejkolator napisał/a:
Kupiłem tę KAWĘ na cztery koła :-P
Ale ja od razu osadzę je sobie na amorach wyżej, żeby gleby wyszło ok 45-50mm. 60mm to już trochę hardkor :-P

I to też na Kronach zrobisz?... no to ja już się boję efektu końcowego :lol:
No Panie, proste, że na Kronach wóz będzie uzbrojony :d Dzisiaj klocki na przód przyszły z Brytanii i na tył też już jutro będę miał. Prace trwają pełną parą, właśnie robię napisy Brembo na zaciskach :lol:

: 21 maja 2012, 22:07
autor: FOSS
Mucholejkolator pisze:No Panie, proste, że na Kronach wóz będzie uzbrojony :d Dzisiaj klocki na przód przyszły z Brytanii i na tył też już jutro będę miał. Prace trwają pełną parą, właśnie robię napisy Brembo na zaciskach :lol:
No to ja zazdroszczę... w ciągu dnia nie mam kiedy wziąć się za swojego bolida a jak dzieciaki położę spać to już nie mam sił po nocy dłubać... a plany miałem ambitne :evil:

: 21 maja 2012, 23:01
autor: Mucholejkolator
FOSS pisze:No to ja zazdroszczę... w ciągu dnia nie mam kiedy wziąć się za swojego bolida a jak dzieciaki położę spać to już nie mam sił po nocy dłubać... a plany miałem ambitne :evil:
Wiadomo, że kupa czasu potrzebna na to, ale właśnie tak się złożyło, że mam 2-3 tygodniowy okres przestoju w biznesiku i w sumie dobrze :-P Mogę odsapnąć i poświęcić się całkowicie tym co mnie jara :lol:
tomi5 pisze:Sorki że tyle czekałeś na foto ale na weekend nie miałem chwili dla siebie, foto nawet na szybkiego telefonem robione, ale cos tam widać ;)
tomi5, mam jeszcze jedną wielką prośbę. Potrzebuję dokładnego wymiaru między osią felgi (środkiem dekielka) a krawędzią błotnika w linii pionowej. Wtedy będę wiedział co muszę zrobić przy amorze i czy w ogóle muszę :->

: 22 maja 2012, 23:01
autor: tomi5
Hej wysokość o którą pytasz to 35cm

: 23 maja 2012, 01:27
autor: Mucholejkolator
tomi5 pisze:Hej wysokość o którą pytasz to 35cm
Dzięki ponownie, teraz już wszystko wiem :-D

: 09 sie 2012, 15:38
autor: gtfan
Kacper, masz bzika na punkcie zawieszenia, więc może coś takiego byś przetestował? :-D
http://www.ecstuning.com/Audi-D2_A8-Qua ... ES1928286/