Strona 1 z 21

[inne] Uturbienie 4,2 V8 z gwarancja - badanie rynku

: 19 lut 2013, 21:43
autor: guzior
Witam.
Na Waszym forum zarejestrowany jestem od jakiegos czasu, ale nie udzielalem sie zbyt czesto.
Teraz przypomnialem sobie o Was, bo chcialbym zbadac rynek dla przedswieziecia o ktorym za chwile.

Od 3 lat tuninguje samochody, głównie marki Audi. Od poczatku uwielbialem silniki V8. Zaczeło sie od zamontowania takiego silnika w Audi 90. ABZ, polaczony ze skrzynia od 90quattro zrobil na 1/4mili 12,68. Potem byla cala masa aut klientow, ze swapami rowniez ABZtów (80b4 quattro, 80b2 quatrro, coupe b4 quattro, 80 B4 FWD. Auta mega bezawaryjne, niepsujace sie itp.

Potem przyszła pora na pierwsze doladowane V8 i tak zrodzil sie pomysł na S4 B5 z ABZtem, doladownym kompresorem (400KM/650NM) a do tego jeszcze podtlenkiem azotu (580KM/820NM).
Nastepnie postanowilismy zniszczyc pewne 3,7 40v, ktore to urwalo korbe przy 600KM i 830NM. I potem dlugie, skupulatnie dopracowywanie setupu popularnego AQFa, czyli 4,2 40v z A8 D2, ktory w ostatniej ewolucji legitymował sie moca ~650KM i 750NM. Auto jezdzilo bezawaryjnie, nie psuło sie zupelnie a silnik byl seryjny, nigdy nie rozbierany.
Teraz modyfikujemy ww silnik by osiagal na zwyklym paliwie min. 800KM i 900NM.

I tutaj zmierzam do sedna - wiedza jaka zgromadzilem o tych silnikach pozwala mi dac gwarancje na modyfikacje tych silników na 500KM/600NM.
Pytanie do Was jak byscie zapatrywali sie na oferte uturbienia V8 na 500KM z gwarancja. Cena oscylowała by w granicach 12-14tys zł.
Czy uwazacie ze takie cos moze sie sprzedac?
Moglby byc popyt na takie uturbianie V8?

: 19 lut 2013, 22:06
autor: robertas
guzior, no jak dla mnie, sprawa bardzo interesujaca ;) Wiadomo, cena troche odstrasza poczatkowo, ale wiem ile kosztuja graty i robota...sam chetnie wzmocnilbym swojego ABZta, z tym ze nie oscylowalbym w granicach 600km tylko cos w stylu 400/450 i najchetniej bez turbawek tylko na kompresorze... ;) Ale ogolnie rynek jest mysle otwarty, bo malo kto bawi sie w tuning V8, 3mam za Ciebie kciuki z tym interesem ;)

: 19 lut 2013, 22:20
autor: Gość
Sam bym sobie chetnie odłozył takie pieniądze by moje A8 było szybsze ale co z mega mocy jak ASB powie papa?? Masz jakis patent na to by skrzynia nie pierła??

: 19 lut 2013, 23:06
autor: guzior
Mam w okolicy skrzyniarza ktory uwaza ze wie co wzmocnic w tych skrzyniach i jak to zrobic. Bede z nim gadał na dniach. Jak cos to 40v przerabiam na manuala sporo taniej niz 32v bo zamach zdejmuje z polki :)

: 19 lut 2013, 23:38
autor: Gość
guzior, Jesli będziesz miał w ofercie komplexowe wzmocnienie A8 4,2 ABZ o jakieś 100-150KM i w pakiecie ze skrzynią to na pewno ja sie skusze i pieniązki będe na to szykował :) Manualne skrzynie mnie nie interesują-tylko automat ;)

: 19 lut 2013, 23:46
autor: Simone331
Warto jakbyś pomyślal nad moja eSką to też pewnie bym się skusił. :lol:
Ale tylko kompresor wchodziłby w gre. ;)

: 20 lut 2013, 00:00
autor: Fiko
Po pierwsze, mało kto będzie zainteresowany takimi modyfikacjami. Znajdziesz paru klientów i jestem pewien,że na tym się skończy.
Dwa, imo lepszym rozwiązaniem jest wsadzenie silnika od RS6 C5, oryginalnie zaprojektowanego przez Audi,a nie modyfikowane 4.2 N/A przez tunera. Nie ma się co oszukiwać, ori zawsze będzie lepsze od własnej roboty.

Jak dla mnie, to to wszystko ładnie wygląda na papierku. Piszesz o bezawaryjności,ale nie możesz jej zagwarantować w innych silnikach? Bo ile jest takich z mocą 450+, które dobrze żyją?

: 20 lut 2013, 08:48
autor: MARCINSOBI
jezeli ta cena 12-14 tys bylaby lacznie ze wzmocnieniem skrzyni ASB, to ja bym sie pisal na taka modyfikacje (mam silnik AQH)

: 20 lut 2013, 08:57
autor: guzior
Fiko, przecież napisałem że daje gwarancje na papierze, wystawiona przez moja firmę, że z silnikiem o mocy 500koni absolutnie nic się nie stanie.

a swap RSa jest bez sensu, już nie mówiąc o identycznej technologii wytworzenia części i materiału na nie, to jeszcze te silniki się nieczym nie różnią poza tlokami, które w takim np. aqfie są równie pancerne tylko doprezone.

: 20 lut 2013, 13:04
autor: adrian949
Ile kolego tej gwarancji dajesz?

: 20 lut 2013, 13:13
autor: FOSS
Kolego guzior, a co powiesz na bi-turbo do 4.2V8 z D3 czyli motor BFM ??

Noi jak z elektroniką?... bo D3 jest nią strasznie naćkane a nie ukrywam, że robiąc bi-turbo chciałbym nie namieszać zbyt wiele z elektronice...
chciałbym wciąż mieć możliwość diagnostyki VCDS-em tylko nie wiem jak by wyglądała diagnostyka konkretnie układu napędowego (silnika, skrzyni) i czy nie sypałoby to całą masą błędów i czy fabryczne sterowniki by nie zwariowały :shock:

: 20 lut 2013, 13:19
autor: Gość
FOSS, Twoj pomysł może rozwiązac problemy posiadaczy S8 D3 ;-)

: 20 lut 2013, 21:21
autor: sebos17
Napisz więcej konkretów na temat wytrzymałości ASB a będziesz miał kolejnego klienta.

Są gdzieś w sieci informacje na temat Twoich projektów? Gdzie masz zakład i jak nazywa się ta firma?

: 20 lut 2013, 21:34
autor: lubelak
moim zdaniem cena 12-14 tysięcy za kompletną przeróbkę z gwarancją i zwiększenie mocy o prawie 200 koni to naprawdę przyzwoicie. Tylko właśnie ciekawe jak kwestia skrzyni biegów... A droga zabawa przekładka na manual 4.2 32v :)? Druga sprawa silniki 32v też są tak wytrzymałe czy raczej tylko 5v/cyl?

A co z tylnym dyfrem i ze skrzynią manualną? Moc rzędu 500 koni nie zmieli ich?

: 20 lut 2013, 21:38
autor: adrian949
Tu ktoś zadawał podobne pytanie, tylko troszkę stare. Koszt przeróbki na manuala około 6 tys, ja niedługo będę zmieniał! Czekam żeby mi się automat popsuł ale jakoś się nie chce popsuć, więc będzie na sprzedaż! http://www.racingforum.pl/index.php?s=7 ... 6166&st=20